Новите коли и в ЕС, и у нас пак със спад в продажбите

Сред причините са стандартите за вредни емисии
48
Новите коли и в ЕС, и у нас пак със спад в продажбите
Снимка: архив, Ройтерс

През януари регистрацията на нови автомобили в Европейския съюз отбеляза понижение за пети пореден месец, продължавайки низходящия тренд, който започна след влезлите в сила от миналия септември нови стандарти за отработените вредни газови емисии (т.нар. "WLTP стандарт").

Данните на Асоциацията на европейските автомобилостроители (ACEA) показаха пореден спад при продажбите на нови автомобили и в рамките на България в началото на настоящата година.

Продажбите (регистрацията) на нови пътнически автомобили в Европейския съюз се понижиха през януари с 4,6% на годишна база след спад с 8,4% месец по-рано, отбелязвайки по този начин понижение за пети пореден месец. Въпреки това, в началото на годината бяха регистрирани 1 253 596 нови автомобила спрямо 1 195 665 точно преди година, като това е вторият техен най-голям брой за месец януари от 2009-а година насам.

Поредното влошаване при регистрацията на нови автомобили е факт, след като в началото на есента на 2018-а година влезе в сила новият стандарт WTLP за отделяните вредни газови емисии, предаде БНР.

Намаляването на продажби за пети пореден месец обаче е и поредно доказателство за слабостта на европейската икономика и в частност на автомобилната индустрия.

Агенцията ACEA отбеляза, че е отчетен спад при регистрацията на нови автомобили в рамките на целия ЕС, включително и в петте водещи европейски автомобилни пазари. Особено силен спад отбелязаха продажбите на новорегистрирани автомобили в Испания (понижение с 8,0%) и в Италия (със 7,5%) при по-умерено понижение във Великобритания (с 1,6%), Германия (с 1,4%) и Франция (с 1,1%).

Според ACEA продажбите на нови автомобили в България също отбелязаха понижение през януари с 4,9% до 3 564 броя спрямо годината по-рано, когато бяха продадени 3 723 автомобили и след спад с цели 16,5% през декември, като това представлява намаляване на регистрацията на нови автомобили в нашата страна за четвърти пореден месец.

Трябва да се има предвид, че продажбите на автомобили са оценявани като един от водещите показатели за състоянието на европейската икономика, но на този етап няма сигнали, че в скоро време ще бъде преодолян негативен ефект върху автомобилната индустрия на Стария континент от новите емисионни газови стандарти и от общото забавяне на европейската икономика.

Солиден спад при продажбите на нови автомобили през януари отчете Nissan (спад с цели 26,1%), следваната от италианската автомобилна групировка FCA Group (понижение с 14,9%), Jaguar Land Rover Group (с 5,7%) и Toyota Group (с 5,4%). Продажбите на германския гигант Volkswagen Group се свиха с 6,5%, като поредни понижения имаше при почти всички автомобилни модели в т.ч. на марката Volkswagen (спад с 3,8%), Porshe (с цели 49,7%), Audi (със 17,3%) и Skoda (с 5,1%) при растеж на продажбите единствено на Seat (повишение със 7,6%).

По-слабо понижение на продажбите отчитат от френската автомобилна групировка PSA Group, произвеждаща марките Peugeot, Opel и Citroen (понижение с 1,9%) и от другата френска автомобилна групировка Renault Group, произвеждаща марките Renault и Dacia (с едва 0,7%). Продажбите на автомобили на германската BMW Group се понижиха с 2,7% и а на Daimler, произвеждащ марката Mercedes, с 1,3 на сто.

Спадът на продажбите на автомобили от Volkswagen AG е придружен и от слабо намаляване на общия пазарен дял на компанията през януари до 24,1% от 24,6% година по-рано, но въпреки това германският гигант запазва лидерската си позиция на автомобилния пазар.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
7
 
5
 
! Отговори
до21 преди 5 години
ами бих взел за 17х лева ауди а6 3.0 тди 15 годишно пред дървената Дачия
24
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До do 19Мерцедес за 42000 лева ... Някой е гледал каталозите от 2001-а ...
23
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Една нова кола е 70 000 лв с регистрацията и автокаско ,колко българи могат да си я позволят?И къде ще я държат..задължително гараж за 10 000 евро!
22
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
като си избият някой хора комплексите към Русия, това което Рено- Нисан предлагат с име Лада е мн добро попадение.
21
4
 
1
 
! Отговори
do 19 преди 5 години
Тоест ти мечташ за някакъв опоскан Мерцедес или БМВ, на цената на Дачия?!Или обратното - Дачия с с екстрите на Дачия, цената на Дачия но с характеристиките на Ауди, тежаща 2 тона, да влиза в завоите като Ауди.Не ставай смешен!
20
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 6Виж, едно да сравниш човек със два счупени крака, с такъв с две отрязани. То е ясно, че втория е по-зле, ама първия е далче от добре.
19
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 13 и 14Хайде моля ти се с глупсотите. Ти каза "возят", а аз казах "возат удобно". Сега отивам, да гледам коял, която искам и ...Електронна настройка на седалките, 1000 датчика, 5 камери за паркиране, GPS, док за телефона, някакви съкращения, които дори не знам какво са ... И всичко това е в "минималния пакет". А колата е 42000 лева. Ем сори, ама ако тея дрънкулки бяха платени екстри, базовия модел, щеше да е 20 000 лева, като съдя, по това, колко струват допълнителните нещал.
18
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
При нашите доходи най-продаваната кола е или на старо, или Дачия.Виждам много добри лади, нямащи нищо общо с миналото, но цените им са високи, като стоки, произведени извън ЕС.
17
8
 
1
 
! Отговори
до 13 и 14 преди 5 години
Ами и за вас има Дачия, Лада и подобни. Возят, имат парно, радиото е с копчета. Нямат излишни дисплеи, екстри, глезотии. Цената им е ниска. Точно по ваш вкус.Аз обаче ги искам всички тея ексри и съм готов за платя повече за тях. Не ме бърка, че са по-скъпи колите. Скъпо ти е ако не може да си ги позволиш.
16
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До шоферЯд те е на успелите хора и на високоплатените кадри, нали?Ех спокойно. Те не злобеят.
15
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Пчеличката МаяМоже бе, Майо! АКо не ти изнася, купи си от другата марка. Ако и там не ти харесва, или праваи коли и продавай, или ходи пеша или позлвай тролейбуса ... каквото правите хората без коли.
14
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 8Аз съм си надъхан за количка, която вози удобно, топли и има климатик. Другото са много залъгалки и иненужни глезотии, наложени с изисквания, само да ми повишат цената на колата.
13
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До до 8И този невероятен мотор 2.0 200+ коня след 150к км е за ***. Не мерси Невероятните "инфотеймънт" системи, превръщащи колата в таблет, с невъзможност за боравене по време на шофиране- не мерси.Множество безсмислени системи, вдигащи ненужно цената- не мерси.Предпочитам добре сглобен, комфортен автомобил с надежден двигател, климатик, добро аудио (с копчета) и евентуално навигация. Това дали като пръдна колата автоматично ще ароматизира не ме вълнува.
12
0
 
11
 
! Отговори
Пчеличката Мая преди 5 години
да свалят цените, тяхната кожане може да се продава за 60 бона, а себестойността да е 25!!!
11
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
ЕС е пред фалит и тотален крах! Властта в Брюксел крие истината! Крията и манипулират данните от статистиките!Младите масово са безработни, все повече живеят при родителите си, а тези които работят са затънали в дългове и едвам оцеляват. Днес младите хора печелят по малко спрямо родителите си когато са били на техните години.Стандарта на живот в ЕС пада всяка година! Икономическия растеж е мит.
10
4
 
9
 
! Отговори
до 8 преди 5 години
Относно БМВ-то даже ако стой по дълго в гаража без да се кара и дефектира.
9
7
 
14
 
! Отговори
до 8 преди 5 години
Доста наивно сравняваш едновремешните коли със сегашните. Преди колите имаха по едно радио, а дисковите спирачки отпред бяха УАУ!Сега имаш стабилизации, катализатори, филтри за микрочастици, навигация, сунд със 5 говорителя, какви ли не системи по двигателя, че да имаш от 2.0 мотор 200+к/с. 245/19 гуми. Отделно и сигурността при катастофаЕ как да струват колите толкова малко? А без тея "екстри", никой не ги иска.
8
6
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така им се пада на производителите!Качеството на автомобилите непрекъснато пада, пък цените се вдигат. Навремето BMW- тата бяха здрави като танк и струваха 50000марки, сега са постоянно в сервиза и струват 100 000евро.
7
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До БългаринаПищи се вече руснака, че не можеш да заблудиш никой.Тока от ВЕИ в Германия е по-евтин от този на АЕЦ.
6
12
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 1ЕС уж добре, ама един на 500 има нова кола. Май, не е толкова добре.В Русия 90 милиона нямат никаква кола, ни нова, ни стара.В ЕС пак е по-добре.