До последно: България остава в битката за завода на "Фолксваген"

Handelsblatt: Страната очаква подкрепа от ЕК
Обновена: 9 окт 2019 09:03 | 9 окт 2019 09:00, Александър Попов
200
До последно: България остава в битката за завода на "Фолксваген"
Снимка: Reuters

Въпреки основаването на дъщерно дружество на "Фолксваген" в Турция, което се счита за допълнителна стъпка към изграждането на завод на VW, България продължава да се бори за фабриката на производителя на автомобили със седалище във Волфсбург, пише Investor.bg.

"Ако не успеем с привличането на завода на VW, ще предлагаме парцел за производството на батерии или софтуер", пояснява в интервю за германския икономически всекидневник Handelsblatt Росен Плевнелиев, бивш президент и почетен председател на "Автомобилен клъстер България"."Надяваме се да влезем в бизнеса с "Фолксваген" с допълнителен завод за доставчици. Това е балансът според нас“, пояснява той.

Още по темата
Плевнелиев посочва, че германските компании SAP, Bosch и Mercedes-Benz вече разработват свои продукти в най-бедната страна от ЕС.

"Стигнахме много далеч с "Фолксваген". Не трябва да бъде така, че победителката Турция да получава всичко, а губещата България - нищо", казва бившият държавен глава.

Дори ако все още няма резолюция на надзорния съвет на най-големия производител на автомобили в света, то от месеци се очертава решение в полза на Турция.

"В момента сме в последните етапи на преговорите с Турция и вземането на решение", заявява говорител на VW пред германската медия.

В новия завод в Маниса близо до западния турски пристанищен град Измир, освен всичко друго, предстои да бъдат произвеждани новите модели Passat и Skoda Superb. VW възнамерява да инвестира около 1 млрд. евро в завода. С планираните 4000 служители от 2022 г. годишно трябва да бъдат произвеждани 300 000 автомобила. "Фолксваген" вече е създала филиал в Маниса за тази цел с капитал от около 150 млн. евро.

Междувременно очертаващото се решение за местоположението на завода в полза на Турция разочарова не само България, но и Балканите с общо 80 милиона жители. Страните от Югоизточна Европа спешно се нуждаят от работни места в промишлеността и технологиите, за да сложат край на по-нататъшната емиграция на младите и квалифицирани жители.

"На Балканите разочарованието от VW е голямо", казва Плевнелиев пред Handelsblatt. "Страните обръщат голямо внимание на това къде отиват инвестициите. От време на време западноевропейските политици критикуват липсата на върховенство на закона на Балканите. Но при инвестиционните решения като това на VW за Турция в крайна сметка роля имат само парите, а не и спазването на закона", казва още Плевнелиев, който до 2017 г. беше държавен глава на България.

"Това отслабва позициите на германските политици с исканията им за повече върховенство на закона в балканските страни", убеден е той. „Ердоган не спазва европейските правила. Хиляди са в затворите. А сега той е на практика подкрепен с милиардна инвестиция от Германия“.

Производителният директор на VW Андреас Тостман защищава обаче решението срещу критиците: "Очакваме да успеем да отговорим на нашите стандарти в Турция, както по отношение на качеството на продуктите, участието на служителите в решенията и зачитането на правата на човека в областите, на които можем пряко да повлияем", заяви Тостман през миналата седмица. Кога ще бъде решаващото заседание на надзорния съвет на "Фолксваген", засега не е ясно. Очаква се сделка с Турция да бъде постигната през октомври.

Останалата част от материала вижте тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


200
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
2
 
18
 
! Отговори
до Край преди 4 години
Деси никога не е била синоптичка! Просто четеше прогнозата за времето съставена от някой друг.
23
1
 
8
 
! Отговори
дежа вю преди 4 години
Както беше битката за Кремиковци, нали?
22
1
 
10
 
! Отговори
Край преди 4 години
Пич според мен е Деси синоптичката.
21
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тази статия явно ви носи много кликове,щом от една година я въртите всеки ден
20
3
 
17
 
! Отговори
Гошо...Тъпото преди 4 години
Тепърва германците ще...изсърбат ползите на...голямото турско...качество,като направят там завода си за автомобили.Нали вече има в Турция завод на ЛАДА НИВА.Пълен ***,няма нищо общо с...оригинала.Милите шваби,кой им е казал че от анадолците ще...пиичелят,не знам.
19
2
 
18
 
! Отговори
Това са трохи преди 4 години
Всеки който е в сверата на машиностроенето знае, че най-много се печели от готово изделие, а не от доставка на компоненти за вграждане.
18
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бях забравил това мекотело , защо ли се опитват да го лансират въобще, политически труп.
17
1
 
21
 
! Отговори
L. преди 4 години
Също и капачки за вентилите на гумите можем да правим много добре.
16
5
 
9
 
! Отговори
до Пич преди 4 години
Кой ще подкрепиш бе? На кого сме потрябвали и на кого му пука за нас? Те едни македонци не се съобразяват и ни вървят на въпреки, тръгнал да подкрепя - neщастник!
15
3
 
22
 
! Отговори
The Ghost преди 4 години
"Автомобилен клъстер България".....Старите номенклатурни кадри винаги ще измислят как да крадат без да свършат за 5лв работа. Какви клъстери какви автомобили. Я вземайте по една мотика к на работа. Няма такава корумпирана държава, няма
14
24
 
10
 
! Отговори
Пич преди 4 години
"Досега само ние знаехме колко..... и упорит е Роско."Да, упорит е. Упорит е да защитава интересите на такива като вас, неблагодарни цъ рвули и ***. Вместо да си кара живота. Борисов също прави някакви опити. Питам обаче, къде е любимият президент на народа? Да сте чули нещо от него? Няма и да чуете защото това не е в доктрината на Масква. МАсква сега е в добри отношения с Анкара, и нашия аватар не е активират по този въпрос. Иначе всичко е точно, това е "най-добрия президент".
13
5
 
28
 
! Отговори
Корумпиран тъпак преди 4 години
Мача свърши , показаха ни червен картон, но нашите продължават да се питат в съблекалнята.
12
27
 
21
 
! Отговори
Пич преди 4 години
До КрайГлу пчо, гледай Плевнелиев и се учи как се прави международна политика. На него му е пределно ясно, че VW няма да направят завод в България. Работил е в Германия дълги години и знае как стоят нещата. Но тук е важно да кажем на западните политици, че ако искат съюзници, ако искат да ги подкрепяме в ТЕХНИТЕ битки, и те трябва да направят същото за нас. Това е политиката. Да си чул нещо от Генерадев?! Защо Плевнелиев трябва да им върши работата?
11
12
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Досега само ние знаехме колко ... и упорит е Роско. Сега и германците ще усетят колко досадно е да търпиш една такава конска муха! Добре дошли в клуба на търпеливите!
10
3
 
19
 
! Отговори
Бат Ман преди 4 години
Нещеме волксваген искаме Мерцедес !!!
9
22
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Площадката за АЕЦ Белене е идеална за завод за батерии.
8
33
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Евала президент Плевнелиев, ако имаше само повече хора като вас да работят за такива мащабни проекти, държавата нямаше да е толкова зле. Продължавайте в този дух!
7
5
 
48
 
! Отговори
Каква преди 4 години
битка бе? От месеци на цяла Европа е ясно, че завода ще бъде построен в Турция. Какъв ЕС, какви пет лева? Всеки гледа икономическия си интерес. Това, че сме наведени послушковци явно не помага!
6
3
 
21
 
! Отговори
Пчеличката Мая преди 4 години
А защо не и завод, и батерии, и софтуер? Защото сте некадурни
5
3
 
51
 
! Отговори
Пич преди 4 години
"До последно: България остава в битката за завода на "Фолксваген"От "Фолксваген" знаят ли?