Бедни ли? Ръст от 40% на новите коли в България, на второ място сме в ЕС

Увеличение от 53% на регистрираните автомобили на батерии
180
Бедни ли? Ръст от 40% на новите коли в България, на второ място сме в ЕС
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Регистрациите на нови автомобили в Европейския съюз са се увеличили с 9,2 на сто през миналия месец, достигайки 861 062 реализирани бройки. Септември е бил четиринадесетия пореден месец, в който пазарът на нови автомобили в ЕС регистрира растеж на годишна основа, тъй като Италия (+22,7 на сто) и Франция (+10,7 на сто) са отбелязали значителни скокове, компенсирайки минималния спад в Германия (-0,1 на сто). Това сочат най-новите данни на Европейската асоциация на автомобилостроителите (ACEA), публикувани днес на електронната й страница.

През първите три тримесечия на годината автомобилният пазар в ЕС нарасна значително (+16,9 на сто на годишна база), достигайки общо 8 милиона регистрирани автомобила. Въпреки това регистрациите в ЕС остават с 20 на сто под нивата си отпреди пандемията от КОВИД-19 (10 милиона единици през същия период на 2019 г.). С изключение на Унгария (-3,2 на сто), регистрациите са нараснали на всички пазари в ЕС през периода януари-септември, отнесено към същия период на 2022 г. Четирите най-големи автомобилни пазара в ЕС - Италия,
Испания, Франция и Германия са отчели увеличения със съответно 20,5, 18,5, 15,9 и 14,5 на сто.

Най-голям дал на новорегистрираните коли в ЕС през миналия месец се пада на "Фолксваген" (Volkswagen Group), като всяка четвърта регистрация е била на марка, част от групата. След германската корпорация се нарежда "Стелантис" (Stellantis) с дял от 19,3 на сто, "Рено" (Renault) с 10,4 на сто, "Хюндай мотър" (Hyundai Motor Group) с 8,2 на сто и "Тойота" (Toyota Motor) с 6,9 на сто.

В България регистрациите на нови автомобили през септември са скочили с цели 40,2 на сто спрямо същия месец на миналата година. Това означава че през септември т.г. са регистрирани 2976 автомобила, докато през септември 2022 г. новорегистрирани са били 2122 автомобила.

Страната ни се нарежда на второто място сред членките на ЕС по най-голямо увеличение на регистрациите на нови автомобили, като преди нас през септември е била единствено Малта (+53,2 на сто), след като през август оглавихме списъка на страните от ЕС с най-голям годишен ръст на регистрирациите на нови автомобили.
Също така родните регистрации на автомобилите, задвижвани изцяло от батерии (BEV), са регистрирали годишно увеличение с 53,2 на сто: от 77 през септември 2022 г. до 118 през миналия месец.

За същия период регистрациите на нови Plug-in хибриди достигат 16 броя (+14,3 на сто), а на хибридните електрически превозни средства (HEV) - 49 броя (+53,1 на сто).

Автомобилите задвижвани с бензинови агрегати запазват най-голям дял (79,5 на сто) от всички новорегистрирани автомобили през септември, като са осъществени 2367 подобни регистрации, което отговаря на годишен ръст с 44,2 на сто.

Дизеловите автомобили остават на второто място по дял (14,3 на сто) на новорегистрираните автомобили в страната ни, достигайки 426 броя, или увеличение с 19,3 на сто.

Данните сочат, че в Евросъюза делът на регистрациите на нови коли, задвижвани чрез бензинови двигатели, е бил 34,1 на сто през септември. Хибридните електрически превозни средства (HEV) са отчели дял от 27,3 на сто, изцяло задвижваните от батерии - 14,8 на сто, дизеловите автомобили - 12,7 на сто, а Plug-in хибридите (PHEV) 8,2 на сто. /БТА, Илиян Цвейн/

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


180
Още по темата: автомобилиЕСколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
84
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Едни ядат свинско, други -зеле.Статистически менюто на хората е свинско със зеле.
83
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Тези коли са само в София, и да, на лизинг се купуват много, е, друг е въпроса колко се изплащат, ама важно е че има желание. В големите градове се карат луксозни автомобили, все пак си имаме и богато общество, но чак да сме втори.
82
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Чакало се 20 години за жигула по времето на бай Тошо. Дръд дрън. По 20 000 годии се чакаше. Даже понякога и по 20 000 000 години. Вие сами не си вярвате!
81
2
 
5
 
! Отговори
ЗАБЛУДАТА преди 6 месеца
Средна и масова работна заплата са две коренно различни неща.
80
2
 
9
 
! Отговори
До до до ъъъ преди 6 месеца
Верно не лъжеш! Всички купуваха коли за един ден, след 20 години чакане с вноска 1500 лева!
79
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До 78.уааауу, само дето в Германия това са новите коли в един квартал на Мюнхен./Боже колко комплексиран тип .Първо сигурно Мюнхен има населението на половин България .Второ гледа се по глава на населението а не по брой автомобили .Сравняваш държава от 80 милиона с държава от 6.5 милиона .Толкова ли си tъп?
78
8
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До До ъъъ: на мен пък баба ми си купи Вартбург за един ден по бай Тошо! Може да лъжеш младите, които не са живяли по това време, но аз, който съм живял тогава, не можеш да ме излъжеш!
77
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
До ъъъ, то при бай тошо старите бяха по-скъпи от новите, щото ги взимаш веднага :))
76
4
 
8
 
! Отговори
Darko преди 6 месеца
Така е, богати сме! Като тръгна на море в Гърция опашката на Кулата е направо скандална. Отделно от това на човек и малко да му се работи се изкарват добри пари за сносен живот, представете си ако на всички българи много им се работеше!? А има и бедни хора, но това основно са избирателите на Костя Копейкин :)))). Като се зададат два почивни дни и не можеш да излизеш от София, защото всеки е тръгнал на СПА курорт.
75
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
ДА! БЕДЕН СЪМ!!! И нямам кола, а ходя пеш!
74
4
 
4
 
! Отговори
До ъъъ преди 6 месеца
При бай Тошо се чакаше 20 години за жигула с 20% капаро!
73
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
стига с тези глупави заглавия, от 8000 коли сме скочили на 11000, ето ти ръст 40% за цяла България ... уааауу, само дето в Германия това са новите коли в един квартал на Мюнхен.
72
8
 
7
 
! Отговори
ъъъ преди 6 месеца
В Бг се купуват около 28000 нови коли годишно, в Гърция към 280000, а по бай Тошово време 55000
71
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Бъларите най обичат да мрънкат колко са зле и колко са бедни. Не знам дали на света има толкова самохулещ се народ
70
9
 
11
 
! Отговори
Инженер преди 6 месеца
Абсолютно измислен критерий. В последните години всичко поскъпна драстично и обедняхме два пъти като покупателна способност. Сега някакви си 800 човека от 6 млн. или фирми решиха този месец да си купят нови автомобили, най-вероятно на лизинг и изведнъж станахме най-богатите в ЕС. Голям смях. А я сметнете колко са тези автомобили, спрямо автомобилите на старо.
69
4
 
3
 
! Отговори
Заварчик преди 6 месеца
Имам 2 апартамента, къща на село с 2 декара двор и кола 1988 година!
68
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Като ви вдигнал лихвите по кредитите , ще се разбере колко коли са ваши и колко са на лизинговата компания , същото е и с апартаментите , които после банките ще продават на безценица
67
6
 
5
 
! Отговори
Абе... преди 6 месеца
...че сума ти му и народ карат базови Сандеро, без климатроник, на лизинг не значи, че сме богати, глупости на търкалета
66
2
 
7
 
! Отговори
Да бедни преди 6 месеца
Само бедняците карат нови коли на лизинг, т.к. нямат пари да си ги купят кеш.Сташните богаташи с най-много дачии на глава от населението след Румъния.
65
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 месеца
Естествено, че там където се карат най-малко нови коли има потенциал за най-голям ръст в покупките на нови автомобили. Това не означава, че българите са по-малко бедни от миналата година!