Турция ще защитава интересите на своите превозвачи

Турският транспортен министър за проблема с разрешителните
Обновена: 4 фев 2014 14:39 | 4 фев 2014 08:32, Елка Василева
60
Турция ще защитава интересите на своите превозвачи
Снимка: БТА

На основния граничен пункт между Турция и България Капъкуле – Капитан Андреево засега няма сериозен наплив от турски тирове, но има проблеми в международните транзитни превози във връзка с поведението на България. Това заяви турският министър на транспорта, мореплаването и съобщенията Лютфи Елван на пресконференция в Анкара, предаде БТА.

По думите му проблемът произтича от това, че за първите шест месеца на миналата година България е осигурила само 15 000 транзитни разрешителни от предвидената квота от 125 000 разрешителни за Турция.

"Турция е основният превозвач в транзитните превози през България. Но българските превозвачи получават по-големия дял от транзитните превози, който варира между 500 млн. и 750 млн. евро. Поради това от турското Дружество на международните превозвачи има оплаквания, че са ощетявани и настояват за увеличаване на техния дял в транзитните превози", каза турският транспортен министър.

Подчертавайки,че в направените от българска страна изявления по този повод било изразено желанието проблемът да бъде разрешен, министър Лютфи Елван заяви: "Целта е да запазим интересите на нашите превозвачи. Когато бъдат осигурени останали разрешителни,Турция ще отвори границите за българските тирове. Засега нямаме сериозни трудности. Продължаваме да следим обстановката. Ние също искаме проблемът да бъде разрешен в най-скоро време. Засега на Капъкуле няма сериозен наплив от тирове".

Според турски информационни източници поради проблема с транзитните разрешителни на българската страна опашките от турски тирове от Капъкуле са се прехвърлили на Ипсала. На граничния пункт между Турция и Гърция чакат около 600 турски тира, които са образували 16-километрова опашка.

Турски шофьори разказаха, че били принудени да дойдат на Ипсала, тъй като България не пропуска турските тирове, които нямат разрешителни за транзитен превоз през Капитан Андреево.

"Но и тук чакаме втори ден, досега ни мъчеха само на Капъкуле, а сега се прехвърлиха на Ипсала. Нека министрите на Турция и на България се разберат най-сетне и да се отървем от тези мъки", казаха турски шофьори пред камерата на турска телевизия.

За да разреши проблема с транзитните разрешителни, който спъва България, турската страна е започнала да пренасочва тировете, пътуващи за Италия и Украйна, към роро превозите с влак и по море.

Опашка от камиони на ГКПП "Капитан Андреево" се образува заради забраната на "Автомобилна администрация" на наша територия да се допускат турски тирове с еднократни разрешителни за превоз. Мярката е реципрочна на разпореждането на турската митница за българските камиони с транзитни разрешителни, въведена в края на януари.

Както Dnes.bg писа, транспортният министър Данаил Папазов очаква среща с турския си колега, за да бъде решен проблемът на българо-турската граница. Министър Папазов е имал среща с турския посланик, с когото са коментирали проблема.

„Без да се подпише двустранният протокол, няма как да стане това, което те искат – ние еднократно да дадем всички разрешителни, а те да не изпълнят нито едно от нашите искания”, заяви пред журналисти в Пловдив министърът на транспорта Данаил Папазов.

Той твърди, че по този начин ще се защитят българските превозвачи, и уточни, че разрешителните се дават на базата на един двустранен протокол, който продължава да действа, ако няма изразено искане от една от двете страни.

Папазов заяви, че България не иска да прави нещо в ущърб на турската страна, но не иска да страдат и българските превозвачи.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


60
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
14
 
69
 
! Отговори
kremenaabv преди 10 години
истината е,че трябват съгласувани действия заедно с Румъния и фериботна връзка с грузия,да видим тогава откъде ще минават техните камиони
7
17
 
55
 
! Отговори
kremenaabv преди 10 години
истината е,че трябват съгласувани действия заедно с Румъния и фериботна връзка с грузия,да видим тогава откъде ще минават техните камиони
6
14
 
49
 
! Отговори
kremenaabv преди 10 години
истината е,че трябват съгласувани действия заедно с Румъния и фериботна връзка с грузия,да видим тогава откъде ще минават техните камиони
5
15
 
53
 
! Отговори
kremenaabv преди 10 години
истината е,че трябват съгласувани действия заедно с Румъния и фериботна връзка с грузия,да видим тогава откъде ще минават техните камиони
4
18
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
ТОЗИ КОЙТО ИСКА КАЛАШНИКОВ Е ИЛИ ФАШИСТ ИЛИ КОМУНИСТ .САМО ТЕ ТАКА РЕГАВАТ ПРОБЛЕМИТЕ.Е СА ЧЕРНАТА ЧУМА НА ВАТА ВЕКА/20 и 21/.
3
31
 
59
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ako беше бойко щеше да каже машала и да се нагьзи
2
13
 
57
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
ТУРЦИЯ ЩЕ ЗАЩИТАВА СВОИТЕПРЕВОЗВАЧИ,ПОСЛЕ СВОИТЕ ТУРЦИ В БЪЛГАРИЯ.НАШИТЕ МУХЛЬОВЦИ АГЕНТИ НАИДРУГИ ДЪРЖАВИ МЪЛЧАТ КАТО РИБИ И НЕИЗАЩИТАВАТ НАШИТЕ.НО ТЕ НЕ СА ПО КРЪВ И УБЕЖДЕНИЯ БЪЛГАРИ,А РАЗНИТЕ МУ ''ФОБИ
1
53
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Браво на ТУРЦИТЕ!! Хубаво е по бързо да смачкат българските превозвачи! Защото българските работодатели НЕ ПЛАЩАТ НА СВОИТЕ ШОФЬОРИ.......Спешно купувам АВТОМАТ КАЛАШНИКОВ ТРЯБВА МИ ДА ЛИКВИДИРАМ БЪЛГАРСКИТЕ РАБОТОДАТЕЛИ.......