БДЖ готви съкращения заради спряна субсидия

Режат половината състав и 200 влака
Обновена: 2 авг 2012 22:10 | 2 авг 2012 22:10,
123
БДЖ готви съкращения заради спряна субсидия
Голяма част от влаковете може да спрат. Снимка: архив Булфото

БДЖ ще съкрати половината железничари и спре половината влакове, ако до десето число не получи държавната субсидия, съобщи bTV.

Компанията няма средства да поддържа дейността си, след като държавната й субсидия беше спряна на 100%.

Субсидията на БДЖ е спряна , защото дружеството не погасява заем към Световната банка, който е с държавна гаранция.

По тази причина банката блокира парите директно от бюджета, а от своя страна държавата си взима парите от субсидията.

Още по темата

По думите на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев въпросната субсидия позволява на компанията да дава социална услуга, като например пътническите влакове до малки населени места, на социално приемливи цени.

”Ако тази субсидия я няма, БДЖ няма причина, а няма и начин да продължи да поддържа тази социална услуга", заяви Йордан Недев, изп. директор на БДЖ.

Собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Решението е съкращаване на разходите, което означава – съкращение на персонала.

Според Йордан Недев най-вероятно ще бъде съкратен половината състав, а влаковете ще останат с 200 по-малко.

От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата.

Според директора на БДЖ ако субсидията не бъде получена до 10-то число, дружеството трябва да мине на авариен режим.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


123
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
21
 
37
 
! Отговори
СУПЕР СДЕЛКА преди 11 години
Защо Станишев да не купи 50 мотриси на 300млн.,като виждаш че някой умира няй лесно е да му стъпиш на гърлото.Колко са едни 300млн.,джобни париНарода иска съм съд и затвор за този *** Станишев,няма нито една сделка която той и правителството са направили в полза на България.
19
10
 
39
 
! Отговори
до 24 преди 11 години
За 90-тина км. със "пътник" в Бавария платих 21 евра.И това 2008г.Тука в момента подобна услуга и долу-горе същите километри струват 5-6 лева.При една и съща цена на горивото и тока+една и съща цена за подръжка и тука и в Германия бая голяма е разликата!Така че не съм сигурен дали в Германия са на загуба железниците им.
18
25
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Най-ме кефи в тоя сайт как се надъхват един-друг бесепарите.По-леко,алоо,от злоба ще ви се спука някоя жлъчка!Само че усилията ви са напразни-всички помним и Станишев,че и Виденов.Помним кви ги надробиха БСП,така че не се пънете толкова!
17
9
 
50
 
! Отговори
тцЪ преди 11 години
Железниците навсякъде са държавни. Доколкото ми е известно за пръв път тази година се пусна частна железница - в Италия, собственост на "Ферари", ако не се лъжа. Поради факта, че имат социална функция (цената на пътническите билети не може да избие разходите за поддръжка на жп мрежата, подвижен състав, захранване и т.н.), обикновено пътническите превози са на загуба. Затова и най-голямото безумие е да се дават на частник, единственото което ще постигне е да опоска и баласта.
16
25
 
43
 
! Отговори
до 12 преди 11 години
***,само върл комунист,живял последните 25г. в Пхенян ще ти повярва на думите.Кремиковци го фалира лично Станишев!В съучастие с А.Петров и П.Димитров.А БДЖ е във фактически фалит две години преди ГЕРБ да вземат властта!Оня,вашия министър със рециклираните вагони,него питайте що БДЖ е на това дередже!Маниполатори сте долни вие червените.Ама никой не ви вярва,приказвайте си колко щете!Ние,които нямаме нищо общо с БСП знаем и най-вече помним истините и за Кремиковци и за БДЖ и за Нефтохима.
15
13
 
35
 
! Отговори
до 20 преди 11 години
*** трябваше да я сложат там,да бута количката и да предлага кафе,семки и бира на *** без билети.
14
20
 
39
 
! Отговори
до 11 преди 11 години
БДЖ е ликвидирана от вътре,по добре да я няма,отколкото всяка година държавата да й дава по 200-300млн.Ай ше ти се не знае и скапаната железница и смърдящите на пикоч вагони.
13
11
 
65
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Въпросния Недев и смуглия Московски ги назначиха със единствената задача да затрият БДЖ и те успешно го правят.Единствената останала държавна транспортна фирма трябва да бъде срината.Това е приноса от ГЕРБ.
12
10
 
73
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
ГЕРБ дойдоха да погребат държавата, а не да надграждат! Резултата е виден!
11
9
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Решението е съкращаване на разходите, което означава съкращение на персонала.Съкращаването на персонала означава съкращаване на влаковете.Съкращаването на влаковете води до съкращаване на приходите. Което ни връща в първият ред - съкращаване на още персонал.
10
10
 
69
 
! Отговори
user преди 11 години
Нищо няма да закрият, защото идват избори. Ако се случи тази прогноза, ще има стачки и загубите на БДЖ ще са огромни. Защо се купиха ДИЗЕЛОВИ мотриси по време на Симеон?! При положение, че тези *** са точно за линии, които искат да бъдат затворени.ГЕРБ ще остане в историята като най-слабата и неподготвена политическа партия. Въпреки усилията на ББ, хората покрай него са от лошия материал, а той си е един "чист" пожарникар.
9
8
 
65
 
! Отговори
6 преди 11 години
***! Да ти кажа ли, че в двете страни с един от най-високите жизнен стандарт в света - Норвегия и Швейцария железниците са държавни! Толкова си ***, че и майка си ще продадеш за дрога и пиячка!
8
21
 
47
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Чичо ми беше машинист в БДЖ.На село имаше 25-30 варела по 200л. с нафта.Караше си луксозната кола,позволяваше си почивки на планина и на море,водеше разточителен начин на живот,до като не го хванаха с тубите.Пак извади връзки бутна пари и не го осъдиха,а само уволниха.Това беше преди 20г.Тогава всички крадяха като за последно.А от тогава до сега колко гориво е източено,сигурно е за милиарди левове.
7
8
 
60
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
"От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата."Всички се изпокриха, не са получили нареждания от Вожда : ))) Адските сладури.
6
9
 
65
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Явно ГЕРБ много мразят нещо да работи,за себе си ,не за тях.Кремиковци,Кърджали,БДЖ, частен бизнес мачкан постоянно.Само ако си от "НАЩИ" се случват нещата.Но най-много ме радва това,че тея дето бяха окичили тиквата,по витрини и огради,вече са затворили.Оно ги прееба.
5
9
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Mда... дали това е момента, в който БДЖ ще бъде ликвидирана?
4
9
 
46
 
! Отговори
Асен Грозния Циганин преди 11 години
Aбе ще дойдете на моята с рязане на джулязуту ама ще мине време...
3
11
 
38
 
! Отговори
до 8 преди 11 години
Аз ходя до тоалетната само когато влака е спрял.
2
24
 
43
 
! Отговори
Наблюдател преди 11 години
Не ги режете а ги уволнете всичките.Толкова нафта са източили от железниците,че и внуците са си осигурили за десетилетия напред.*** са крадци на дребно,българите са душманите в кражбата на държавно имущество.
1
9
 
84
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Честито България:)))) Честито! Скоро няма да има и БДЖ:))))) Последния да загаси лампите!