КЗК налага глоба от над 887 хил. лв. на Blizoo

Тя е заради нелоялна конкуренция, свързана със заблуждаваща реклама
15 окт 2014 18:41, Бойчо Попов
41
КЗК налага глоба от над 887 хил. лв. на Blizoo
Снимка: www.blizoo.bg

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби „Близу Медиа енд Броудбенд” ЕАД (която предлага кабелна телевизия и интернет под марката Blizoo) в размер на 887 260 лв. (1% от нетните приходи от продажби на дружеството за 2013 г.), съобщиха от комисията.

Производството е образувано по повод на постъпил сигнал от потребител относно предлаганата от компанията в края на 2012 г. пакетна услуга (телевизия и интернет) заедно с бонус пакет спортни програми „HD Super Sport“ (5 спортни и 2 други програми) с промоционални цени за срока на договора (12/18-месечен).

В сигнала се посочва, че причината за сключване на договор за 18 месеца за предоставяне на пълния пакет е наличието на рекламиран и предлаган допълнителен пакет програми „HD Супер Спорт“, който към момента на сключване на договора - октомври 2012 г., включва 7 програми, от които пет с предимно спортно съдържание.

Потребителят пояснява, че впоследствие в периода до юли 2013 г. от страна на доставчика на услугата са направени редица промени в предлаганите канали от основния пакет цифрова телевизия blizoo DTV 140 като брой излъчвани програми, вид и т.н., като нееднократно са променяни и предлаганите HD канали.

Комисията също установява, че по-малко от 6 месеца след предлагането на промоционалната услуга повечето спортни канали в бонус пакета “HD Супер Спорт“ са спрени, а потребителите не са били информирани за това, въпреки че според общите условия за ползване компанията се задължава при промени да уведомява клиентите си.

В същото време през май 2013 г. „Близу Медиа енд Броудбенд” започва да предлага нов пакет „HD Селект“ със същите спортни програми, но срещу допълнително заплащане. По този начин клиентите на компанията, които са били привлечени от предложението да ползват пакета “HD Супер Спорт“ безплатно, сега са принуждавани да заплатят допълнително, за да продължат да гледат същите спортни канали в пакета „HD Селект“.

В своя защита дружеството посочва, че в пакет “HD Супер Спорт“ е включвало следните телевизионни програми: Nova Premiere League HD, Btv Action HD, Ring.BG HD, ESPN HD, Eurosport HD, Outdoor channel HD, Penthouse HD. В цитирания пакет са настъпили промени, като през юни 2013 г. е спряно излъчването на Nova Premiere League HD поради приключване на мачовете от английската Висша лига, през юли 2013 г. е спряно излъчването на ESPN HD поради спиране на излъчването на сигнала за Европа, през април 2013 г. временно е преустановено излъчването на Btv Action HD и Ring.BG HD в мрежата на Blizoo, като излъчването на тези канали е възстановено през май 2013 г.

Същевременно, извън представената информация за допълнителния бонус пакет „HD Супер Спорт“, "Близу Медиа енд Броудбенд“ не предоставя отговор на въпроса налице ли са и какви промени в предлаганите канали на основния пакет blizoo DTV 140, както и какви причини са наложили съответните промени.

Според ответника рекламните послания не са в състояние да заблудят и да повлияят на съзнанието на потребителя, тъй като посочената в тях „информация е точна, ясна и конкретна, като в допълнение и съобразно способността за възприятие на средно интелигентния, информиран и предпазлив потребител, са посочени телефон за контакт и интернет страници, от които всеки потребител може да придобие допълнителна информация относно процесния пакет“.

Компанията твърди, че рекламата не може да повлияе на икономическото поведение на потребителя и оттук не може да последва увреждане на интересите на конкурентите. Освен това броят абонати, възползвали се от процесния пакет бил несъществен спрямо броя абонати, ползващи услуги, сходни на предлаганите.

Ответното дружество не отрича твърденията на сигналоподателя, че за ползването на спортните канали, които са били част от бонус пакета, а впоследствие част от съдържанието на пакета HD „Селект“, потребителят трябва да заплати допълнителна цена. Това обстоятелство също не е упоменато в Общите условия на дружеството с крайните потребители, нито в договорите, сключени с тях, нито в рекламната кампания на дружеството за промотиране на услугата.

Подобно поведение според КЗК се окачествява като недобросъвестно, тъй като клиентите на дружеството, привлечени от предложението да ползват бонус пакет безплатно към основния пакет, реално не могат да се възползват от съдържанието на този пакет в частта му, която включва спортни канали, а ако искат да имат достъп до същите, са принудени да платят допълнително за нов пакет. Това, според КЗК, противоречи на добросъвестната търговска практика и привличането на абонати по този начин уврежда интересите на конкурентите на ответника.

Решението на органа подлежи на обжалване пред Върховния административен съд в 14-дневен срок от съобщаването му на страните.

От компанията коментираха за Investor.bg, че ще предоставят становище след анализ на решението на Комисията за защита на конкуренцията.

Още новини за телекомуникации можете да прочетете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


41
Още по темата: blizooКЗК
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
Lorenco преди 9 години
До sparkyНе разбирам какъв е проблема ти с "тея" врати, ако провериш има такава длъжност, бих казал че е удобство,вместо ти да отидеш идва мобилен консултант и те запознава. Най-малкото имай уважение към хората,които бачкат и си правят труда ... минимум да си осведомен независимо коя компания е и нейната дейност!!!
27
0
 
1
 
! Отговори
komunis преди 9 години
NET 1 sa nai dobri za sofiq
26
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До панчоТи не разбрали че това е сайт на червените *** нещо кажеш ли против тях няма да коментираш 2 дена вече съм го изпълнявал това наказание
25
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Аре ве тия не фалириха ли кога ли ще стане това вече почти всички доставчици на тв с изключение булсата предлагат HD каналите на босфора и на пет пъти по ниска цена с пълен пакет канали без ограничения тия са незнам немам думи по зле станаха от ментел
24
0
 
0
 
! Отговори
панчо преди 9 години
не разбрах защо ми изтрихте коментара,*** такива.
23
0
 
11
 
! Отговори
Заро преди 9 години
Близу си партнира с жалката финансова пирамида SAVEWAY INTERNATIONAL от Пловдив,ако не знаете още. Която има забрана от КЗП, също е глобена и на обжалването съдът потвърди акта,а не го отхвърли
22
0
 
22
 
! Отговори
Тръба преди 9 години
Като техен клиент от 15 години се чувствам обиден, че новобранците имат куп привилегии, а за мен среден показалец. Това с гарнитура от нагло поведение и ехидна усмивка от работника. Вече съм си осигурил алтернативен вариант, който е в пъти по-добър за мен. Чао балуши!
21
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Изключително нагли... сега ме заплашват по телефона, че ако не си подновя договора щели да ми вдигнат цената... а това не го пише нито в договора, нито в общите условия. Чакам да видя какво ще стане като изтече договора и ако си позволят да направят това, което казват ще се видим в съда. Между другото не е зле от тази комисия да изискат записите на обажданията от call центровете. Ще останат шашнати какви ги говорят операторите им... ама нали са им сложили "target" гледат да го изпълнят хората...
20
18
 
4
 
! Отговори
... преди 9 години
Само плюете че са мошеници... ами четете какво подписвате. Ползвате не ползвате телевизия и прочие, договора си тече. Същото и с телекомите, пак договор по 2 години. От 16 години съм към тях, респективно преди това евротур, после евроком, сега близу. За този период 2 пъти е спирала телевизията. Какво ви пречи веднъж месечно да си пренастроите телевизора за нови канали? Успех и на всички които минават към булсатком и надеждите им при тях да има възможност за CA модул :D
19
0
 
10
 
! Отговори
неутрален преди 9 години
Я виж ти....значи интернет компания може да се глоби щото нямало някои а ЕРП та не могло да се глобят щото има само някои неточности в цената на тока
18
2
 
15
 
! Отговори
Тръба преди 9 години
Много нагли работници имат тия мошеници. Остават ми още няколко месеца към тях и чао. Не съм доволен.
17
2
 
6
 
! Отговори
аС преди 9 години
В страната на чалгата , "близуу"е компания , с име , най-близУ до интелектуалното ниво на средния потребител. И с качество на продукта , оправдаващ си името . Какво друго очаквате ?!
16
2
 
10
 
! Отговори
произволно променяха преди 9 години
И аз ги смених с друга кабеларка. Постоянно и произволно променяха програмите.
15
3
 
5
 
! Отговори
Атанас преди 9 години
До ...Смятай колко си некадърен ти....
14
2
 
34
 
! Отговори
Митьо преди 9 години
Така им се пада на тия мошеници и нека това да е само първия пирон в ковчега им!Проблемите ми с тях през едногодишния ми договор бяха от всякакво естество, а върха на наглостта им беше ОТКАЗА от тяхна страна да ползвам услугата им (интернет) при преместването ми на друг адрес, в чиято сграда те имаха офис!! Обяснението им беше, че на предходния адрес съм ползвал кабелен интернет, а настоящия връзката е LAN...Искрено им пожелавам да се затрият сами с нелоялната им политика!
13
2
 
36
 
! Отговори
Дани преди 9 години
Ако някой има желание да заведем колективен иск, аз съм насреща. Мотаха ме няколко месеца да ми прехвърлят приемника на друг адрес и накрая ме съдиха за 1200 лв., въпреки че те бяха изцяло отговорни. Наложи се да сключа нов договор с тях, за да ми опростят задължението и имам да плащам още 3 месеца. После ще ги спукам от дела...
12
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
шефа и ни е министър ...
11
3
 
9
 
! Отговори
ya преди 9 години
до 10сметко сметков..
10
11
 
22
 
! Отговори
... преди 9 години
Ами само смятайте - 800 000+ лева са само 1% от нетните доходи за годината на Близу... Тоест на година 800 000 000?
9
1
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Много се мъчихме с Близу! Едвам се отървахме и сме много доволни от тези мощеници! Накараха ни до им плащаме за нища за които не бяха предупредили но.....няма ги вече!!!