Отиват си 2000 работници от БДЖ, ако не се увеличи субсидията

Намаляват и влаковете с около 220 по различните направления
Обновена: 10 дек 2014 20:17 | 10 дек 2014 20:17,
24
Отиват си 2000 работници от БДЖ, ако не се увеличи субсидията
Снимка: Булфото, архив

Ако бюджетната субсидия на Холдинг БДЖ остане орязана по начина, предвиден в проектобюджет 2015, това означава съкращаване на 1500-2000 души, както и намаляване на движещите се влакове с около 220 в различните направления. Това обясни министърът на транспорта Ивайло Московски по време на блиц контрол пред депутатите от транспортната комисия към парламента.

В проектобюджета, който вече бе одобрен на първо четене в парламента, е записано, че 40 млн. лева от бюджетната субсидия на холдинга за следващата година ще бъдат прехвърлени като капиталов трансфер за изплащане на кредитите на закъсалата компания. Тези средства ще отидат за покриване на заемите на БДЖ за новите мотриси „Сименс“.

Конкретно тези 220 влака са нискоефективни и доказано губещи, добави министърът.

Московски поиска съдействие от транспортната комисия да бъдат увеличени средствата за субсидията на БДЖ.

Припомняме, че БДЖ, синдикатите и транспортното министерство имат подписан колективен трудов договор от 2013 г., според който няма да има съкращаване на работници през тази и следващата година.

При създавалата се ситуация обаче ще поканя синдикатите на преговори, за да дадат предложения какво да бъде направено, обясни Московски. Той добави, че 40 млн. лева от средствата са необходими за изплащане на дълговете на БДЖ, за да не загуби компанията новите мотриси Desiro.

25-те мотриси и над 3500 вагона на БДЖ служат за обезпечение по кредитите на компанията  и ако не бъде платена сумата, подвижният състав ще бъде разпродаден от банките кредитори. В момента продължават преговорите с кредиторите на БДЖ за решаване на проблемите на дружеството. Задълженията на БДЖ „Пътнически превози“ са намалели в последните години до малко над 600 млн. лева.

Критично е и финансовото състояние на БДЖ „Товарни превози“, като компанията е в технически фалит в момента, добави още Московски. По думите му дружеството в момента има около 120 млн. лв. задължения.

Още икономически новини четет в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


24
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
0
 
1
 
! Отговори
баща ти преди 9 години
До ЛАПАЧКАТАмного си прав мойто момче
19
0
 
4
 
! Отговори
дебелогъз депутат преди 9 години
след тая приятна новина,весели празници.
18
0
 
5
 
! Отговори
Лили преди 9 години
А къде отиват тези 8,1 милиарда?Ще заделите от тях 40 милиона за мотрисите Сименс.Или взимате този огромен заем, за да развивате погребален бизнес в страната.Защото това, което се каните да вършите е пълно унищожение на страната и народа! От развита индустриална страна ни превърнахте не в бананова република , в пустиня!!!
17
0
 
3
 
! Отговори
BG преди 9 години
комунистическите некадърници от БДЖ пак почнаха с изнудването на държавата! Пътувах с влак. Хората чакаха на перона премръзнали, машиниста да благоволи да отключи влака че да влязат на топло. Дойде началник - влака, един възрастен човек просто му се оплака че навън е студено, че не може да стои прав и ако може да отключат влака. Леле че като избухна оня ми ти бджеец - като се почне от псувни та се стигне до пожелания пенсионерите да ...Е, БДЖ при това положение я кажете как ще имате клиенти ?!?
16
6
 
4
 
! Отговори
избирател-безпартиен преди 9 години
Другарю червен *** , чаках да се обадиш когато Станишев , Орешарски и Местан изтеглиха 5 милиарда заем и го откраднаха . Е дадоха по 4.50 лв. повишение на пенсиите на месец или 15 стотинки на ден , но някак си го прежалиха . Сега Борисов защо да се прави на финансов идеалист , ако съм аз ще тегля всеки месец по няколко милиарда , и после нека БСП-ДПС да управляват
15
0
 
3
 
! Отговори
силен преди 9 години
Тази лапачка, като не знае да не коментира. БДЖ ТП вози 27% и това не е монопол ,или нещо греша
14
0
 
8
 
! Отговори
Спомен преди 9 години
Мили хора, не купувайте. Колко прав беше човека. Аз постепено спирам да купувам лека полека от всичко. Остна да си направя браун газ генератор, машина за ток на Стефан Маринов и да си издълбая 20 метров кладенец за независим водоисточник. Тогава къде е държавата - няма такава. Тя е заместена от такива, които ограбват всички нас за да я унищожат. Те са за бесилото.
13
1
 
11
 
! Отговори
герб преди 9 години
и мвр и мо трябва да си ходят поне 20 000
12
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Реформи, реформи, икономиката и инвестицийте много вървежни и ето го и резултата. :) или има май много имоти БДЖ то, че се чудят как да го фалират и да се почва с продажбите...
11
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ЛАПАЧКАТАБДЖ се финансира от акциза на бензина.
10
4
 
11
 
! Отговори
ЛАПАЧКАТА преди 9 години
Някак си не е нормално да имаме монополист в железопътният транспорт и десетилетия наред да е винаги на загуба и данъците ми вместо да отиват за децата ми или за родителите ми пенсионери се изливат в черна дупка.
9
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 3 Железницата в Америка никога не е била държавна.
8
1
 
21
 
! Отговори
БДЖ преди 9 години
България не произвежда нищо => няма и какво да превозва ,За 25 години разбиха една от най силните индустриални страни в света (1989-27ма в света по производство на промишлени стоки на глава от населението . Днес измислени търговци ни продават нещо с производствена цена 5 лева за 100 лева и това ни е икономиката ,След още 25 годни когато вали дъжд няма да има наводнения а режим на тока и водата понеже инфраструктурата няма да издържи .
7
12
 
9
 
! Отговори
финансист преди 9 години
Другарю червен *** , чаках да се обадиш когато Станишев , Орешарски и Местан изтеглиха 5 милиарда заем и го откраднаха . Е дадоха по 4.50 лв. повишение на пенсиите на месец или 15 стотинки на ден , но някак си го прежалиха . Сега Борисов защо да се прави на финансов идеалист , ако съм аз ще тегля всеки месец по няколко милиарда , и после нека БСП-ДПС да управляват
6
10
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Оставка и затвор за Тиквата и Московски съсипали БДЖ заради такситата и рейсовете!
5
2
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
как дойде бойко и безработицата скача на 100% нищо на нъкъде не гледайте ЕК комисия а ПУТИН помиари !!!
4
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
VSICKI V GPETO SA NEKADARNIZI--DA SEZAKRIE I DA SE PRODADE ZA EDIN LEV.
3
0
 
26
 
! Отговори
ДГД! преди 9 години
Оставка! Пълна Простотия!
2
3
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Правителството е само на месец и простотията, мизерията и провалените проекти вече заваляха от всякъде.
1
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Петербурски па подхвана предишната мантра - да се продадат елезниците за некой лев в правилните ръце, защото 2017 се акцентира европейска програма за железниците.