Летище София отчете рекорден брой пътници през 2014 г.

Над 3,8 млн. души са преминали през двата терминала на аеропорта
21 яну 2015 12:20, Анисия Иванова
7
Летище София отчете рекорден брой пътници през 2014 г.
Снимка: Летище София

Летище София приключи миналата година с рекордните 3 815 158 обслужени пътници - 8,9% повече от предходната година, съобщиха от аеропорта.

Терминал 1 е посрещнал и изпратил над 1,2 милион пасажери, докато през Терминал 2 са преминали почти 2,6 милиона пътници.

По международни редовни линии са пътували 93% от общия пътникопоток за годината. 4% е делът на пасажерите по вътрешни линии, а организираните туристи съставляват 3% от общия брой на пътуващите.

Водещите три авиокомпании - България Еър, Wizz Air и Lufthansa са превозили над 2,3 милиона пътници до/от Летище София, което е 60 на сто от годишния пътникопоток.

През 2014 г. редовни полети по разписание са изпълнявани до 48 дестинации, обслужвани от 20 авиокомпании, сред които 3 нискотарифни.

Най-предпочитаните направления през изтеклата година са Лондон, Виена и Франкфурт.

За миналата година на Летище София са излетели и кацнали 42 120 самолета, с което е постигнат ръст от 4% спрямо 2013 г. Увеличението се дължи както на полетите по международни линии, които бележат 9% ръст, така и на чартърните превози, които са с 2% повече на годишна база.
 
С по-добри резултати Летище София приключва 2014 г. и по отношение на обслужения товаропоток. Обработени са общо 17 741 тона товарни и пощенски пратки, с 4,1% повече, отколкото през 2013 г. Годишният ръст при товарите е от 3,7%, а натоварените и разтоварени пощенски пратки са се увеличили с цели 7,6 на сто.

Последният месец от годината традиционно е по-силен за Летище София поради завишения интерес към пътнически и товарни въздушни превози около празничните дни.

Броят на обслужените самолети през декември е 3139, с 34 повече спрямо същия месец на 2013 г. Пристигналите и заминалите пътници са 291 804 (+5,2%), а обработените товари и поща са общо 1864 тона (+28,1%).

От 20 декември стартираха традиционните чартърни ски вериги от Великобритания на авиокомпаниите Thomson Airways, Thomas Cook Airline, BH Air. Новата за Летище София английска авиокомпания Jet 2 изпълнява зимна програма от Ийст Мидланд и Нюкасъл. За първи път през зимата на 2015 г. Летище София посреща групи туристи от Тел Авив, превозвани от авиокомпания Israir.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не знам защо но не вярвам на тази стъкмистика.Повечето големи авикомпании закриха полетите си до София.Еър франс, КЛМ,Ал Италия остана 1-2 полета седмично и т.н.И на фона на това рипорти за увеличение на пътнико потока???
6
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Има повече пътници не защото страната е посетена от повече туристи или защото българите ходят на почивка по-често, а защото повече хора са напуснали страната и просто се прибират по празниците
5
2
 
1
 
! Отговори
Пешко преди 9 години
До iwВ статията съвсем не пише само за Луфтханза, но явно имаш вътрешна информация
4
0
 
2
 
! Отговори
iw преди 9 години
Съдейки по препълнените влакове и автобуси с хора оплакващи се, че пак са принудени да минават 10 часа по разбити пътища и жп превоз до Летище София, пътници има ... даже много. Чисто нови летища на Софя, Варна и Бургас са празни - регион в който всеки 5ти живее и работи в чужбина. Защо тези летища си остват празни? Очеизваден е силен монопол от страна на Луфтханса обвъзан с потресаващо високи цени за кратки полети и принудителни прикачвания.
3
5
 
2
 
! Отговори
Пешко преди 9 години
До IwРазчетите кога и докъде да има полети се правят на база количество пътници. Както можеш да прочетеш от Великобритания идат "традиционни чартърни ски" полети. Защо няма такива полети към Варна и Бургас ли? Защото няма писти наоколо. Лятос пък се увеличават полетите именно към Варна и Бургас, сети се защо
2
0
 
6
 
! Отговори
Iw преди 9 години
Вместо да се развиват регионални летища и нискотарифни фирми, жестокият монопол на Луфтханса вече поредна година спира навлизането на редица превозвачи в новите (и празни) терминали на регоналните летища на Бургас и Варна, принуждавайки стотици хиляди хора да плащат в пъти по-високи цени за смешно кратки полети до европейски столици с по 5 прикачвания на Луфтханса и техни посредници. Явно някой от швабите снася доволни пликчета с пари на батко и братко за да се допуска това.
1
7
 
3
 
! Отговори
Пешко преди 9 години
Добра новина. Растеж и развитие. Добре, че сме в ЕС