Дилемата на Lufthansa - държавно участие или защита от кредитори

Предстои мащабен план за спасяването на емблематичната авиокомпания
Обновена: 28 апр 2020 16:46 | 28 апр 2020 15:20, Красимир Ангелов
4
Дилемата на Lufthansa - държавно участие или защита от кредитори
Снимка: БГНЕС

Германия планира да придобие дял в авиокомпанията Lufthansa, като ходът е част мащабния спасителен пакет на правителството, чиято цел е да помогне на превозвача да се справи с кризата от коронавируса, съобщава Bloomberg TV Bulgaria.

Lufthansa разглежда и варианта за управляема форма на несъстоятелност, ако не успее да постигне споразумение с германското правителство. Така наречената защита Schutzschirm ще предпази най-голямата европейска авиокомпания от кредитори за три месеца, докато тя разработва план за преструктуриране, ръководен от мениджмънта

Очаква се през следващите дни да бъде взето решение за цялостния пакет, чиято стойност може да е два пъти по-голяма от пазарната капитализация на компанията. Lufthansa се оценява на 4 млрд. евро. Един от вариантите, който се обсъжда, е да се дадат места в Управителния съвет за представители на правителството. Така Берлин ще има правомощията да блокира решения от стратегическо значение за компанията, твърди източник на Bloomberg, запознат с процесите.

Говорителят на Lufthansa отказа да даде коментар по темата, докато политик от правителството заяви, че преговорите между двете страни продължават.

Във вторник Business Insider публикува информация, че Lufthansa ще получи финансова подкрепа от държавата за 9 млрд. евро, а в замяна правителството ще получи дял в компанията, места в Управителния съвет и възможността да блокира стратегически решения. Целта на правителството и Lufthansa е да сключат сделка по време на преговорите, които ще се проведат по-късно през деня.

Правителството на германския канцлер Ангела Меркел от седмици обмисля различни варианти относно спасителния пакет за Lufthansa. Преди коронакризата да засегне превозвача, компанията разполагаше с над 700 самолета и доминираше на множество европейски пазари, като миналата година обмисляше да добави италианската Alitalia в портфолиото си, но до сделка така и не се стигна.

Компанията губи по 1 млн. евро на час.

Изпълнителният директор на германската компания Карстен Шпор коментира в петък, че Lufthansa със сигурност ще се нуждае от подкрепа от държавата.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


4
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
4
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 1Това не е форма на комунизъм: нарича се държавен заем и най-вероятно ще гарантира доминиращата роля на авиопревозвача за в бъдеще. Такива държавни заеми са обвързани с възможностите за обратно изкопуване на дълга/акциите. Комунизъм щеше да бъде, ако Германия беше казала, че поема чрез държавни служители УПРАВЛЕНИЕТО на компанията (какъвто случай няма, въпреки че помощта многократно надвишава капитализацията на самата компания). Не е лошо да попрочетете преди да коментирате.
3
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма нищо по-сладко от това да си "политик" в управителния съвет на подобна компания. Водят те за шефче и те возят с ес класа или А8-ца. Сигурно получаваш и две заплати едновременно. Една от Луфтханза и една примерно като депутат. И не си мърдаш пръста. От компанията са доволни ако не правиш нищо и не се оплакват. А от политикат очакват единствено веднъж на няколко години ако компанията иска да прави неща като завод в Измир да помрънкаш малко и евентуално да наложиш вето.
2
3
 
2
 
! Отговори
Верно ли преди 4 години
Едни ще трупат в кризата, а други ще мизерстват. Както е било от едно време с първите човеци преди десетки хиляди години. Така ще и сега. И за напред. Завинаги. Когато видиш света за това което е, смъртта не ти се струва като толкова лош вариант. В крайна сметка всички сме тук за малко. И трябва да се борим срещу статуквото и страха. Иначе какъв е смисъла от един робски живот - по-добре смърт.
1
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Това е форма на комунизъм, а нас ни поучаваха тухла върху тухла да не оставим в земеделието и индустрията в България, подли дойчовци.