Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!

Нова идея: Вписват в стикера за ГТП навъртяните на колата километри
22 май 2018 07:10, Александър Попов
142
Ремонтите и смяната на маслото на колата пред блока – незаконни!
Снимка: Булфото

Ремонтите на автомобилите, освен дребните, ще бъдат забранени след приемането на новия Закон за пътните превозни средства. Така вече смяната на маслото по тротоарите, подмяна на ходова част и спирачки от "приятели" или нерегистрирани сервизи ще бъдат незаконни, стана ясно по време на кръгла маса, на която беше обсъден новия нормативен акт.

Още по темата

"Говорим за нерегламентираните ремонти, които застрашават безопасността и екологията", каза пред "Монитор" зам.-министърът на транспорта Ангел Попов и допълни, че идеята не е да се забранят дребните ремонти, записани в упътванията на всеки един автомобил, като смяна на крушки и други.

Част от неправителствените организации не смятат, че транспортното министерство и по-точно Изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" (ИААА) ще успее да контролира сервизната дейност. Между 15 и 17 хиляди сервиза работят у нас законно, по данни на министерството, но от браншът смятат, че броят им е двойно повече, а цифрата на нелегалните все още не е ясна.

За да контролират ремонтите по автомобилите от бившето ДАИ са готови да назначат допълнително персонал на работа, които по сигнали на граждани, както и на легалните сервизи да правят проверка, коментира по време на срещата Дамян Войновски, главен секретар на ИА "Автомобилна администрация".

Чрез новият закон се цели да бъде регламентирана работата на сервизите, те ще минат на регистрационен режим към ИААА, а в допълнителна наредба ще пише на какво трябва да отговорят – квалификация на служителите им, оборудване и др.

Проблемът е, че работилниците в момента се регистрират единствено по Търговския закон, коментира собственикът на сервиз от Стара Загора Красимир Петров. По думите му сега се прави проверка само на регистрираните търговци, но не и на тези, които работят по гаражи нелегално. От браншът смятат и че целта на закона е по-скоро събиране на повече данъци, отколкото реални мерки и попитаха коя е дефиницията на редовен сервиз.

"Въртим, сучем и всичко се върти около сервизите, които не си плащат данъците", възропта един от присъстващите. Войновски контрира, че фискът е важен и проверките се правят заедно с данъчни инспектори, като допълни, че само от последната акция на ИААА и НАП в пунктовете за технически прегледи, са установени 19 млн. лева неплатени налози. "Но по-скоро идеята е защита на правата потребителите, качеството на ремонти и безопасността", каза още той.

По думите на Татяна Груева, изп.дир. на Асоциация на автомобилните производители, регламентацията на автосервизите е закъсняла и трябва да се акцентира върху квалификацията на служителите в сервизите, както и произхода на авточастите, които се влагат при ремонтите. Сред обсъжданите теми бяха регистрите, които ще заработят след приемането на новия закон.

Ангел Попов коментира още, че се готви нова промяна, която да ограничи измамите с превъртането на километражи от търговците. Освен в електронния регистър на автомобилите се обмисля вариант да бъдат видими километрите и на стикера за технически преглед. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


142
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
77
5
 
19
 
! Отговори
ivan преди 5 години
До АнонименЩе го хванат за кобура онзи майстор, искам да видя този ДАЙджия дето ще влезна на затворени врати в частен гараж и ще тръгне да пише нещо, дали няма да му падне някоя кола отгоре, а, точно тогава да се развали крика?!?!?
76
13
 
7
 
! Отговори
от 64 преди 5 години
До 65 и 70 То хорската злоба няма равна. Да имам частна собственост пред блока, защото не живея в соц панелка строена на общинска земя. Пийте си ракийката и псувайте успелите хора. А на гастърбайтера от англия - приятно бране на ягодите.
75
2
 
22
 
! Отговори
Смърди на лобизъм преди 5 години
Докато сме овце ще ни стрижат!
74
17
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Един решил да си ремонтира колата, друг до него си разфасова прасе, просташка нация, диви хора.
73
5
 
45
 
! Отговори
AaA преди 5 години
Лошото е ,че всички тия измишльотини не са за да се повиши качеството на услугата и за добруването на българския шофьор а са за поредното крадене на пари от изстрадалия българин...
72
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 71Кой да ти вдигне заплатата? Ами протестирай! Направете си профсъюзи и действайте. То не е само да мрънкаш по форумите. На Запад работниците са си изроювали високите заплати, не са мрънкали под юргана.
71
1
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В сервизите на запад при всяко влизане в сервиз се вкарват данни от автомобила в електронна система, едно от които е колко показва километража на автомобила в момента, кога сте минали преглед и т.н.т. Ако сервизния техник забележи, че е време за преглед или друга сервизна манипулация ви напомня. На листа, който си издава сметката е описано точно какво е правено по автомобила, името на техника и забележки. Техниците са със сертификат на стената на сервиза и т.н.т. носят отговорност. Тук анархия..
70
3
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
че е правилно, правилно е, обаче цялата работа смърди лееекинко на лобизъм в полза на големите играчи. А качеството пак ще е същото
69
7
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Пак от зад напред! Вдигнете заплатите и ще видите как хората няма да се занимават с глупости пред блока!
68
15
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Абсолютно правилно!Да се спре тази идиотщина с ремонтиране на автомобили пред блоковете.Не искаме децата ни да играят в мръсотия маслени локви. Крайно време е.
67
0
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Частната ти собственост е само копторчето в което живееш и то като го изплатиш на банката. Пред блока почти нямаш права, а главно задължения.
66
8
 
30
 
! Отговори
Mda преди 5 години
А аз пък искам след приемането на този закон да се приеме и друг според който заплатата ми да стане 2000 лв. Тогава обещавам да си карам колата във фирмения магазин на производителя.
65
5
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Предпочитам сам да си правя ремонтите, а не да разчитам на пишман майстори. Знам за един който на скоро има три случая да забрави са стегне обтяжна ролка ангренажен ремък и става много "красиво". Сега явно ще правим оборот на сервизите.
64
10
 
31
 
! Отговори
Бай Любезни преди 5 години
Предлагам от 2019г. никой да не може да си глади панталоните и ризата сам. Жена му да се регистрира в НАП, НОИ, Агенцията по вписванията и в Комисията за личните данни. И данъци да плаща!
63
1
 
15
 
! Отговори
Агджата преди 5 години
Мдаа, и като се регистрира в Агенцията Бай Пешо - "майстора" и всичко ще тръгне по мед и масло :)))))))))))))))))))) Ай сиктир!!! Нали ще продължи по старо му - едно оправи, друго развали.
62
7
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Да заповядатКъде имаш частна собственост пред блока бе ***? Що не отидеш в Англия и да си ремонтираш таралясника в ,,частната ти собственост'' пред блока?
61
28
 
16
 
! Отговори
Да заповядат преди 5 години
в частната ми собственост пред блока и да ми обяснят, че не мога да си правя ремонт на личния автомобил, а трябва да ходя по пишман "майстори".
60
2
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Те е приемат закона но отново всеки ще си ремонтира колата пред блока. То българина е свикнал да ремонтира всичко независимо дали разбира или не.
59
4
 
32
 
! Отговори
Предлагам преди 5 години
Предлагам решение на проблемите:1. Решение на проблема с "превъртането" на километражите - освен на техн. преглед да се вписва в единна система показанието на километража и при проверка от авто патрул. 2. Всеки да може да си сменя маслото, накладките и други ремонти (ако може) на личния си автомобил. Те тези дето не могат сами си ходят в сервиз. Дайте статистика колко ПТП-та са станали заради некачествени ремонти!? Истинските убийци на пътя са пияните, дрогираните и неграмотните шофьори!
58
1
 
18
 
! Отговори
sofeto преди 5 години
А това че и самите сервизи извършват поправки на улицата а да не говорим че болшинството от тях нямат собствени паркинзи за клиентите си.