Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, смята Йонко Мермерски
17 окт 2018 18:00, Красимир Ангелов
125
Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите
Снимка: Reuters

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност на този етап те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, заяви Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. По думите му това е еквивалентът един среден седан с четири врати да пропътува 150 000 - 200 000 километра.

Това най-после започна да се посочва от шведското министерство на транспорта, посочи Йонко Мермерски и определи атаките към двигателите с вътрешно горене като "политически шум".

По думите му голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат, смята още експертът.

"Двигателите с вътрешно горене, без значение дизелови или бензинови, са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели постоянно биват наблюдавани под лупа, защото те са в лицето на хората", смята експертът.

При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На женския пазар всички са експерти по всичко.Тоя Мермерски и баща му не бяха ли "експерти" по хранене и билки?А в свободното си време и по електроавтомобили явно.
5
12
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Много е прав. При положение, че 30% от колите са на батерии, за зареждането им ще има нужда от поне 10 кратно увеличение на производствените електрически мощности и съответно пак толкова в способността за пренос, което е страшно скъпо. Представете си да построим следващите 10 години още 10 централи като Козлодуй. И да пуснем 10 пъти по - дебели кабели из градовете и селата. Не до 2050, до 2250 няма да стане. Ние в момента един нов АЕЦ не можем да си позволом...
4
1
 
19
 
! Отговори
бай Спиро преди 5 години
По повод на нелепото-лобистко - експертно становище се сетих за един стар виц:Швейцарски експерт опитва нов шоколад:- Мммм, вкушно. Швесарски е нали ?!- Не, български от Своге.- Да ша *** в екшперта...!
3
17
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз също съм експерт и казвам че това не е вярно!
2
8
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ей и тука ли почнаха да им плащат да облъчват хората с глупостите на петролната и автомобилната индустрия.
1
9
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аман от експерти!