Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите

Дизеловата икономика ще свърши след 2050, смята Йонко Мермерски
17 окт 2018 18:00, Красимир Ангелов
125
Експерт: Електромобилите замърсяват 3 пъти повече от бензиновите
Снимка: Reuters

Eлектромобилите ни се представят като чисто, тихо и елегантно решение на проблема със замърсяването, но всъщност на този етап те замърсяват три пъти повече от двигателите с вътрешно горене, заяви Йонко Мермерски, доктор по по органична химия от американския университет Джорджтаун, пред Bloomberg TV Bulgaria.

За да се произведе една 100-киловатчасова батерия, каквато е нужна за съвременните електромобили с пробег 300-400 км, се изразходват изкопаеми горива с въглероден отпечатък от 15 до 17 тона, подчертава д-р Мермерски. По думите му това е еквивалентът един среден седан с четири врати да пропътува 150 000 - 200 000 километра.

Това най-после започна да се посочва от шведското министерство на транспорта, посочи Йонко Мермерски и определи атаките към двигателите с вътрешно горене като "политически шум".

По думите му голямата пречка пред развитието на електромобила е литиево-йонната батерия - макар да е най-съвършената технология към момента, тя не е достатъчно ефективна. Докато тя бъде заменена, най-добрият преходен избор остават т. нар. плъг-ин хибриди - с електромотор и двигател с вътрешно горене.

Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат, смята още експертът.

"Двигателите с вътрешно горене, без значение дизелови или бензинови, са под страхотна атака, защото автомобилите с такива двигатели постоянно биват наблюдавани под лупа, защото те са в лицето на хората", смята експертът.

При темпа, с който се увеличава човечеството, това е неизбежно, твърди Мермерски. "Американското ведомство за околна среда показва в отчетите си, че при много тежко субсидиране, при пълна подкрепа, при тотална липса на проблеми с инфраструктурата няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година", допълва той.

Цялото интервю с д-р Йонко Мермерски можете да видите тук.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


125
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
26
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Над 50% от всеки лев за бензин отива в хазната под формата на данъци и акцизи. Ако всички автомобили минат на ток държавите ще фалират, за това ще им се наложи тези данъци да акцизи да се пръхвърлят на тока, иначе няма да има с какво да финансират болници, училища, пътища, пенсии. И цената на тока ще експлодира, не само за тези които карат коли а за всички.
25
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"че изкопаемите горива ще свършат"" - е тук спрях да чета, пълни глупости, доказани резерви има поне за 1000 години....
24
8
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 22Никой не те кара да купуваш бе "мислителю".Всеки сам си решава.Ти щом не щеш. карай си 30 годишната бричка.Ама що ми се бъркаш на мене?Аз с кеф си сменям колата на всеки 5 години.Старата е продавам на въшльовци като тебе.и аз доволен, и ти.
23
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В момента финансирането на електрическите коли е зверско - общински зарядни, данъчни облекчения И направо директно финансиране... Колко % от популацията има такива коли? Кой плаща за общественото финансиране на тези коли? Богатите намериха още един начин да смучат от не дотам богатите. Това е истината. Нямам нищо против. Ако съм от богатите... Това обяснява мнението на някои от тези под мен. Или неособеноученето ;)))
22
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ...И що мислиш, че законите в Сърбия и Македония ще са много по-различни от българските?македонците още преди 10 години забраниха покупката на коли по-стари от 10 години.Така, че това ти отпада като вариант.Търси друг вариант Андрешко.
21
2
 
11
 
! Отговори
До Анонимен 7 преди 5 години
Човекът мисли. Опитай и ти! Ще добавя, че основната беля идва от това, че производителите на автомобили искат дапроизвежда ти да продават, колите да се обявяват за вредни, негодни, да отиват под пресите, да се претопяват, да се правят нови и така до безкрай! А това, че всеки процес е много енергоемък, замръсяващ околната среда, за тях няма значение! На тъъпия *** се внушава колко е гот да се возиш нова кола, с парктроник, GPS, Hi-Fi и нам-къф си фонфондратор и добичето купува ли, купува!
20
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До ...Къде прочете, че някой иска да те сваля или да ти забранява нещо?Щом си плащаш данъците и горивото, какъв е проблемът?Що си се развълнувал толкова?
19
2
 
0
 
! Отговори
... преди 5 години
...примерно ще си купя кола със сръбска или македонска регистрация и ще си я карам с пълномощно.
18
3
 
5
 
! Отговори
Шишо Б. преди 5 години
"няма начин повече от 6% от автомобилите от световния автомобилен парк да бъдат ектромобили до 2040 година""Дизеловата и бензиновата икономика наистина върви към края си, но той ще настъпи не по-рано от 2050 година, и то по простата причина, че изкопаемите горива ще свършат"Ай честит апокалипсис!
17
2
 
13
 
! Отговори
Дори и да е прав преди 5 години
Батериите тепърва ще се развиват, както се е развил двигателя с вътрешно горене. Все трябва да се тръгне отнякъде. А и това не е едиствената алтернатива. Водородния двигател също ще търпи развитие. Просто трябва да се започне сериозно със серийно производство...
16
1
 
4
 
! Отговори
tyo преди 5 години
Йонко е измислил едн адобавка за пестене на гориво. Оттам идва интереса му
15
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Така е, но при електромобила замърсяваш в някоя агломерация в Китай където вече въздуха синее, люти на очите и всички ходят с маски и един живот не струва пукната стотинка. А ДВГ замърсява там където се ползва, най-вече Лондон, Париж и Ню Йорк.
14
5
 
2
 
! Отговори
Blabla преди 5 години
Този чичка за текламно време може да говори до безкрайност празни приказки... Само и само да си пробута измислената добавка за гориво... Юнака той... Неговия президент бил Доналд Тръмп... юнак мил и драг
13
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Вече се изпробват два нови вида батерии, за нуждите на производителите на gsm-и.Тези литиево-йонни са опасни, телефони се замозапалват.Не знам как стои въпросът и с преработката им след като свърши срокът им на използване. Въобще възможно ли е?
12
1
 
10
 
! Отговори
rastafar преди 5 години
Прав е за производството на батериите ... Реално най-перспективната алтернатива на двигателите с вътрешно горене е водородната клетка, но има още много работа дикато стане ефективна.
11
3
 
10
 
! Отговори
. преди 5 години
Да, ама има един детайл. Замърсяването при производството ще е в третия свят (ще умират деца от рак в райони, които не са ни интересни), а в градовете където ще ги караме няма да мирише. Един вид - високотехнологично и демократично.ДГД бедните.
10
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен6Един блок на АЕЦа може да зережда 450-500 хиляди електромобила.Естествено, не вързани наведнъж де. така, че твоите 10 блока са силно преувеличени.
9
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Мани бензина, но то няма да има питейна вода и храна за ядене.Нещата са описани в една Книга - Библия.
8
2
 
5
 
! Отговори
до 6 преди 5 години
А, замислил ли си се над възможноста зареждането на батириите да става чрез локални ВЕИ. При тях проблема е, че енергията, която произвеждат не може да се съхранява. Ами ще се съхранява в автомобилни батерии. А иначе нищо не замърсява повече от производството на енергия, чрез изгаряне на фосилни вещества в т.ч. и петролни продукти.
7
4
 
11
 
! Отговори
шматка преди 5 години
Браво пич.Започнаха да се събуждат.Днешните Елмобили имат един единствен плюс и той е че намаляват замърсяването на въздуха в градовете.Само там.