С две зимни и две летни гуми: Защо това е грешен подход?

Така "обут" автомобилът поднася на завои дори със скорост от 40 км/ч
14 дек 2018 18:00, Красимир Ангелов
45

Някои шофьори вярват, че за безопасно и комфортно каране през зимния сезон зимни гуми могат да се поставят само на задвижващите колела (ако не сте с автомобил с 4х4). Твърди се, че това е достатъчно, за да стои колата добре на пътя. Авторите на канала Tire Reviews в YouTube обаче нагледно доказаха, че това е много голяма заблуда.

Това, което хората често забравят е, че след като започнете да се движите и да завивате, колата разчита на четирите колела много  по-равномерно, което може да доведе до изключително опасни ситуации, ако на сняг те са "обути" с различни гуми - летни и зимни.

За експеримента специалистите от Tire Reviews използваха кросоувъра BMW X1 със задвижване на предните колела, които "обуха" в зимни гуми, а задните - в летни, с еднакъв размер, и тестваха автомобила на заснежения полигон.

Както се вижда в клипа, колата поднася дори при ниска скорост - 40 км/ч. Защо се случва това е пределно ясно: зимните гуми осигуряват много повече сцепление със снега в сравнение с летните гуми. И ако при ускорение и спиране колата се държи нормално с такива гуми, при завой водачът губи контрол поради силната разлика в сцеплението. И не го спасяват никакви електронни помощници.

Още вижте в следващото видео на AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


45
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
4
 
10
 
! Отговори
Българин преди 5 години
Зимни летни винетки !Made in Bulgaria В тая държава на Бойко всичко е фалш!
20
2
 
16
 
! Отговори
Тролъ преди 5 години
По пътища като на Бойко ,зимни летни ВСЕ тая!
19
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 20Да бе, качи се един път до Симеоново при сняг с летните , дори не е и планина и ела пиши как еАко въобще слезеш... Лятна гума зимата си е чиста проба мазохизъм. Една зима закъснях със смяната и при 5% наклон, нямаше спиране, всъщност само варианта в бордюра върши работа
18
5
 
19
 
! Отговори
... преди 5 години
Голяма грешка е също - да си търкалял зимните и лятото и после да кажеш. Предните ще сложа отзад а отпред ще купя 2 нови зимни....И си уж със зимни гуми на всякъде, ама тия дето си ги карал лятото и сложил отзад, са изпечени и са станали като пластмаса. Резултата е същия. При завой задницата е неконтолируема и се завърта при всеки завой. А тя завърти ли се, квито и гуми да имаш отпред си в канавката. Затова всичко се маха и се сменят всички 4 гуми на автомобила.
17
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Оти е по-евтино, оти.
16
14
 
13
 
! Отговори
мнение преди 5 години
Преди да бракувам Голфа преди 10-11год, беше с две зимни, две летни, от 4 различни марки и едни вериги в багажника. Така сме обикаляли из цяла България и то до селата в габровско и обратно, ходихме и на една хижа м/у Чепаларе и Пампорово посред зима в снега. Това е било 2007-8ма. Едва после разбрах, че имало зимни гуми и даже имам едни за сегашната кола. От подготовката на водача зависи 90%, 10% са гумите. На лед всички гуми не стават, вериги също-има едни с шипове за лед
15
4
 
16
 
! Отговори
Илиян преди 5 години
Ей много *** народ
14
4
 
11
 
! Отговори
prostyu преди 5 години
Е как зимата с зимни гуми бе, то не унесе уи голфу, все едно не съм карал. То с нови зимни гуми всеки може
13
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Принципно са прави, да не говорим че при новите системи за контрол , различните по размер , вид и шарка , гуми не са препоръчителни.Друг въпрос е че 90% от хората избягват да шофират в условия като тези на видето.
12
11
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз си бича и зиме и лете със зимни гуми. Карам ги 4-5 години и после нови зимни гуми. Не му бера гайлето да сменям пролет и есен и да им търся място да ги държа.
11
12
 
26
 
! Отговори
Морския преди 5 години
Няма да купя зимни гуми колкото и да ме агитирате.При нас на морето сняг почти не пада, а зимата аз почти не карам. Гумите ми са летни, нови с дълбок грайфер 7 мм.
10
13
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако ще гуми с шипове да я обуят когато задкормилното устройство е дефектно в главата няма спасение. Карал съм с летни гуми на сняг и лед. Но когато умееш да владееш автомобила няма никакви проблеми. Зимата не се кара както през лятото това много състезатели го забравят. Ако лятото сте карали с 160 км то зимата се кара с 80 км. Асвалта когато е топъл сцеплението е на 100 % докато на студен и мокър асвалт сцеплението е едва 40 %. Това ако го знаете няма да катастрофирате.
9
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Колата разчита на гуми. Важното е да са гуми, а не ***.
8
2
 
12
 
! Отговори
Ха-ха преди 5 години
Не може това в онова и душата в Рая!Ако искаш да караш в голямата навалица и то с прилична скорост,всичко друго освен 4 свястни зимни гуми е лу.дост.Обаче някъде в провинцията,дето няма движение-става.То и едно време си поднасяхме лееекичко по пътищата,ама нямаше в кой да се удариш.Впрочем,имаше и зимни гуми-видинки и някакви руски(съветски).Но рядко се ползваха.
7
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 3Мда, но на Цариградско имаше 4 коли на кръст, всъщност Ленин! Тогава можеше и без гуми да си. Мой приятел тогава кацна на Феята с видинкитеАйде нема нужда от откровено тАпи сравнения...
6
7
 
8
 
! Отговори
до 3 преди 5 години
Е как да не е имало зимни видинки бе, СПЕЦИАЛИСТ!?
5
2
 
9
 
! Отговори
Др. Уотсън преди 5 години
Аз зимата на голфа навремето купувах евтини зимни гуми Корморан, много добре се държеше на сняг. Ако пък съвсем не искаше да върви(по заледен път) - 2 вериги отпред и беше като БТР. Не препоръчвам зимни гуми Нексен, многа са зле. Летните им не са лоши, но зимните - не.
4
4
 
27
 
! Отговори
2*2 преди 5 години
Предна лява и задна дясна летни, предна дясна и задна лява зимни и проблем йок.
3
22
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
От 40 години карам с всесезонни гуми малко по скъпи са но пък ви спестяват главоболия по сменяването. Всесезонната гума е с по специален каучук, а по специалното е че в самият каучук е добавена химия. Видинките по времето на недоносеният соц бяха всесезонни нямаше зимни гуми. Но когато дойдоха капиталистите унищожиха завода в град Видин и внесоха ментета гумета за зима и за лято. Както добре знаете капиталиста е такова животно което гледа печалбата. Така че качете всесезонни и забравяте проблема
2
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Единствената разумна икономия е две много хубави зимни и две много хубави всесезонни.Със сигурност е по-добра комбинация от 4 зимни пистарки на 10 години или 4 нови китайски балатумки.