Осло – столицата, която обяви война на автомобилите

В центъра са останали едва 50 паркоместа - за инвалиди и магазини
Обновена: 25 юни 2019 14:35 | 25 юни 2019 14:30, Красимир Ангелов
59
Осло – столицата, която обяви война на автомобилите
Снимка: Reuters

В последните години, със станалата все по-актуална борба със замърсяването на въздуха, много европейски градове станаха враждебна територия за автомобила. По-високи данъци, редица предимства за електромобилите, малко паркоместа...

Лондон и Стокхолм въведоха екологични такси за шофиране в централните им части, а Париж и Милано забраняват движението на определени регистрационни номера на определени дати или в пикови часове. Дори София в момент на екологично увлечение се закани да спира от движение колите без катализатор и филтър за твърди частици.

Но е факт, че нито един европейски град не е стигнал толкова напред във войната срещу автомобилите, колкото Осло, съобщава в свой материал AutoMedia.bg.

От миналата есен норвежката столица старателно премахва всички възможности за паркиране в тесния си център. Те се превръщат в градинки, алеи и стоянки за велосипеди. Днес са оцелели едва 50 паркоместа в центъра, предназначени най-вече за инвалиди и за онези видове местен бизнес, които се нуждаят от ежедневни доставки.

Втората голяма промяна засяга зоните за движение. Много улици в централните части изобщо бяха забранени за частни автомобили, а останалите почти до една станаха еднопосочни. Все още прилагането на новите правила не е твърде строго, отбелязва The Economist - доста шофьори не се съобразяват с новите табелки. Но градският съвет има нов пакет мерки, които ще сложат край на това през лятото.

Любопитното е, че повечето забрани и ограничения важат и за електрическите автомобили, въпреки че в Норвегия те имат най-сериозен дял от общия автопарк.

Голяма част от шофьорите и пресата обвиняват градските власти, че се опитват да "забранят" автомобила изцяло. Консервативните партии са против такива мерки, защото продължават да разглеждат колата като символ на свободата и независимостта. Собствениците на магазини и друг бизнес в града пък се тревожат, че по-малко автомобили ще означава за тях и по-малко клиенти.

Според Зелените, главни инициатори на промените, последният аргумент не е съвсем валиден. Най-успешите магазини в града така или иначе са на пешеходните търговски улици, контрират те. А статистиката, според която от есента насам броят на пешеходците се е увеличил 10%, доказвала ефективността на мерките.

Целият материал четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ми те не произвеждат автомобили много ясно че ще кажат че са вредни.Я ги питайте за сьомгата.Това е една от най- ако не и най-отровната деликатесна храна на светът. Зобат я със стероиди за да расте бързо и да е огромна обаче така и пада имунитетът и я тъпчат с антибиотици за да е жива достатъчно дълго време за да порасне.И да я продават по 50-100 евра килото. Оранжевото злато на Норвегия.
7
5
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Друго си е да подкараш дизелака в центъра и да се размирише на нафта и изгоряли уплътнения. Всички те гледат с уважение
6
3
 
12
 
! Отговори
Сп???нс преди 4 години
това е поредната стъпка срещу коренното население на Европа. Много хора се налага да напускат центъра на големите градове, защото наемите са все по-високи заради увеличаването на туристическите апартаменти, и ако освен това трябва да плащаш скъпо и прескъпо за подземен гараж .... единственият изход е да освободиш място за новите европейци.
5
7
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Взимате пример от хора дето взимат деца от родителите им и ги дават на някакви извратеняци да блудстват с тях.Тия ли са ви критерий за качество на живот?
4
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В осло е война с автомобилите, но дали не е рай за педофилите?
3
2
 
10
 
! Отговори
смях преди 4 години
акo те подкони някой бесен ***, как по дяволите, ще се качиш на колата и ще офейкаш ?
2
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз пък преброих 50 коли в Борисовата градина, там е почти като в Осло
1
16
 
16
 
! Отговори
Факт преди 4 години
Българинът държи да си вкара каруцата в двора под прозореца.