Те са бъдещето, но... Е-автомобилите все още 2 пъти по-скъпи

Настъпването им на пазара става по-бавно от очакваното
22 окт 2019 18:30, Красимир Ангелов
42
Те са бъдещето, но... Е-автомобилите все още 2 пъти по-скъпи
Снимка: Reuters

Електромобилите продължават борбата за нови клиенти, като това се дължи и на натиска за намаляване на вредните емисии, който оказват властите и еколозите върху производителите. Този процес обаче не се развива с такива темпове, с каквито мнозина искат. И причината не е в това, че инфраструктурата за колите на ток все още не е готова или че пробегът им все още е малък, а зареждането отнема прекалено много време. Главният фактор си остава цената!

Европа - скъпо, скъпо и скъпо

Експерти на агенцията JATO Dynamics са проучили цените на автомобилите в 43 страни от цял свят и са пресметнали средната им стойност. Тя е 29 493 щатски долара, докато при електромобила е с 81% повече. Пазарът в Европа е на второ място след Китай по покупки на коли на ток и въпреки, че в повечето държави има бонуси и стимули при тяхното закупуване, дялът на електромобиите е едва 1,9%.

Ако се гледа само европейския пазар (с Израел и Турция) се получава, че средната цена на автомобил с двигател с вътрешно горене е 34 000 долара. Що се касае до тази на електромобилите, тя варира от 35 000 до 103 000 долара.

Разбира се, в много държави може да се купи компактното Renault Zoe дори за под 25 000 евро, но основните потребители на автомобили на ток са скандинавските държави, където се плащат огромни данъци и такси. Например, електромобил в Норвегия излиза 2,5 пъти по-скъпо от Гърция. И в крайна сметка, в 15 държави в Европа дори Zoe струва повече от автомобил с двигател с вътрешно горене.

Зад океана - същите закони

Някой може да си помисли, че в Северна Америка ситуацията е различна и местният автопарк е по-скъп заради изобилието от пикапи и кросоувъри. Средната стойност на автомобилите е 35 614 долара. Но дори най-популярният електромобил на пазара - Tesal Model 3 струва 47 467 долара. А най-достъпният е Nissan Leaf - 32 506 долара, но в САЩ и Канада малки градски електромобили не се продават.

Огромна разлика се забелязва и в Латинска Америка, където пазарът по правило се състои от достъпни автомобили, произвеждани в страните от региона. Тяхната средна стойност е 20 812 долара, докато електромобилите струват близо 2 пъти повече - 38 580 долара. Картинката в Индия е сходна - при 12 500 средна цена на стандартен автомобили, колите на ток струват средно 37 000 долара.

В развити държави като Австралия и Нова Зеландия разликата не е чак такава. Колите с двигател с вътрешно горене струват 30 839 долара средно, докато тези с електомотор - 37 661 долара. В Южна Африка обаче предлагането на коли на ток е малко и затова те струват доста - 47 000 долара срещу 27 000 долара за стандартен модел.

Най-голямата разлика е в Индия и Русия

Това се дължи на малкия избор на електромобили, който пазарите в двете държи предлагат. В Русия се продава единствено Jaguar I-Pace, като се приемат и поръчки за Porsche Taycan. Тези два модела обаче са доста скъпи - съответно 97 380 и 122 500 долара.

Още графики и информация четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
39
0
 
2
 
! Отговори
шофер преди 4 години
За парите от една Тесла, направена с теслА, се взима двугодишно АМГ с 10 тона бензин. Ще му скъсам шортите без да си правя сметка къде да заредя ток. След 8 години се продава и си на 30% от цената дето си платил за него. След 8 години Теслата се продава с вече нова батерия струваща $8К, но няма кой да я купи без гаранция на втората батерия! Междувременно си платил на фирма да вземе и рециклира старата батерия. НЕКА МИ Е ЗЛЕ ЕЛ.ПАЛЯЧОВЦИ!!
38
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Тойота вече разработи слънчев панел с 45% ефективност. Ще го монтират на Приус. Тука си лайте и пушете цигари!
37
3
 
15
 
! Отговори
АнтиИдиотократ преди 4 години
Ел-автомобилите са неефективни, непрактични и замърсяващи околната среда ... За какво бъдеще говорим ... това е просто мода, опит да се оберат парите на хората чрез дезинформация, а често и преки лъжи и скриване на неудобни факти !
36
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До АнонименОсновно правило на дезинформацията е да вплиташ в истината лъжи. Да съставиш плашило на опонентите си, което да "победиш" и да си препишеш сам победата.Първо - зелената енергия става прогресивно по-евтина, защото за разработки се изсипват милиарди. Второ - ядрената енергия не се отрича от никой дори и малко компетентен. Трето - ТЕЦ-овете трябва да се забранят като пълен дебилизъм. Относно батериите, тяхната ефективност се е вдигнала повече от 10 ПЪТИ от 1900та.
35
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много са ми смешни еко-глупачетата които си повтарят мантрата за коли с нула емисии. Все едно тока расте по дърветата.Не искаме атомни централи защото били опасни.Не искаме централи на въглища защото били мръсни.Не искаме зелена енергия защото била скъпа.Ама искаме ток за ел-боклукчарниците. И от къде да дойде той?Сигурен съм че 90% от еко-мрънкалниците не знаят че технологията за ел-автомобил е създадена дори преди ДВГ. Сами си отговорете защо едната е развита а другата не.
34
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Природните горива не ги включвайте в уравнението, когато говорите за бъдещето. И причината дори не е свързана с въглеродните емисии или замърсяването. Просто ще свършат. Електроенергията ще трябва да се произвежда от АЕЦ. Слънчевите панели, ВЕЦ-овете и ветрогенераторите няма да могат да осигуряват необходимото количество. Ако автомобилният транспорт ще се приспособи към новите условия - ще го има. Ако не - много съжалявам. Или само обществен транспорт, или ще е прекалено скъпо удоволствие.
33
6
 
2
 
! Отговори
seira преди 4 години
БЪДЕЩЕТО Е НА БЕЗПЛАТНАТА ЕЛЕКТРОЕНЕРГИЯ!ТАКА, ЧЕ ЕЛЕКТРОМОБИЛИТЕ СА ЧАСТ ОТ ТОВА БЪДЕЩЕ.СВИКВАЙТЕ!
32
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Не, не са бъдещето. Ако масово преминем към електрически автомобили, това ще докара много по-голямо екологично бедствие. Децентрализация - горивото на бъдещето не е едно, а много. Пропан-бутан, природен газ, електричество, спирт /в Бразилия масово карат на спирт от захарна тръстика/, водород, биодизел... Вече е измислено, но политиците и либерастите се правят на чукнати.
31
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Споделените услуги нямат бъдеще, както и електрическите коли. Хората са индивидуалисти и никой не иска да се вози в кола, в която некои умирисници са били преди него. За съжаление хората не разбират как ги клатят богаташите със разни измислени "еко" "зелени" и т.н. дивотии. Богаташите просто доят 80+ % от човечеството като го манипулират.
30
7
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За съжаление колите с ДВГ няма как да се използват още дълги години. Просто световните запасите от нефт и газ ще стигнат за около 50 години. Остава шистовият газ, но и той няма да стигне за кой знае колко дълго, а и добивът му не е много приятен. А нефтът се използва от съвременната цивилизация за много неща, включително при производство на лекарства. Използването като гориво е най-неразумното му приложение. Тъй че, харесва ли ни или не, няма как да продължи това удоволствие до безкрайност.
29
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Очевидно ел.колите не са бъдещето. Прекалено голям замърсител са, пивече от колите с ДВГ.
28
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бъдещето е във водородните клетки и Тойота го показа , това с батериите е смехория .
27
3
 
1
 
! Отговори
fact преди 4 години
До АнонименДържавата и бизнесот те доят толкова много около притежанието на афтомобил, че НИЩОГА нема да престанат да ти внущават колко много се нуждаеш от кола. даже от 3
26
4
 
23
 
! Отговори
Handel преди 4 години
Стига сте се опитвали да будалкате хората. Електроавтомобилите е технология от преди повече от век и не случайно е изхвърлена (запазаена е само в подводниците без атомни двигатели поради липся на друга алтернатива. Нали тази електроенергия трябва да се произведе? Да не би да расте по дърветата? В света има много милиарди автомобили. За да се захранят с ток ще трябват десетки хиляди електростанции. Кой ще ги построи и с какво ще се захранят ако не с нефт и въглища?
25
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Постоянно да мъкнеш със себе си 1 тон батерии вместо 60 литра гориво дето колкото повече караш толкова повече намалява. Голяма икономия на енергия.
24
7
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 13Най-вероятно след 20 години никой няма да има собствена кола а ще наемаме самоуправляващи се коли на ниска цена.
23
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 8Идеята е технологията да се развива.След 20 години може да измислят по-добра технологияСъщото е и с компютрите.Кола на 20 години и компътър на 20 години водят до бъгове.
22
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ти мани, че не са в ЕС, ами и на територия не са в Европа. Примерно Русия не е в ЕС, обаче е най-голямата държава в Европа, а с Турция и Израел изобщо не е така.
21
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Като са двойно по-скъпи ще ги споделяме. На мен кола ми трябва в 1/5 от времето. В останалите 4/5 просто плащам амортизация и застраховка. И така, цената става х.2/5. Т.е. повече от свойно по-евтино.
20
12
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 6Електическите коли са бъдещото Ние караме още на газ а в нормалните държави не зареждат колите с газ.