Дизелът не е на мода, у нас броим най-често до 5 бона за кола

В цяла Европа има спад в търсенето на дизелови автомобили
10 ное 2019 12:50, Александър Попов
71
Дизелът не е на мода, у нас броим най-често до 5 бона за кола
Снимка: Булфото, архив

В цяла Европа бе отчетен спад в търсенето на нови дизелови автомобили, като България не е изключение.

Данните за България показват, че за девет месеца се наблюдава спад от 19 на сто или 11 956 по-малко продадени коли. За сметка на това, е отчетен ръст в търсенето на бензинови и електро-алтернативи, съобщи Нова тв.

Напоследък покрай упоритите слухове, че някога ще забранят дизеловите коли, сред купувачите вече има един класически аргумент и той е - да избягват дизели, защото някога някой може да им забрани да ги карат. Така, слухът действа безотказно.

Още по темата
"Българинът обича да каже "Аз чух" и като чуе нещо, после ти не можеш да му го избиеш от главата, защото негов колега, негов познат, негов близък просто му го е казал. Преди време имаше статии, в които се разказваше как дизелите вече ще ги спират тотално, просто няма да има търсене, не могат да се карат, ще ги забранят. Най-вероятно това ще се случи някога във времето, но засега няма как да стане. Няма как автомобилите дизеловите, които са произведени преди 5 години, да се спрат тотално", коментира анализаторът Филип Лазаров.

"Почти на равно се продават и бензинови, и дизелови коли. Въпросът е такъв, че напоследък започнаха да се продават малко по-нови дизелови коли, които отговарят на определени евро стандарти. Бензиновите коли се продават малко повече, само заради това, че можеш да я караш в чужбина, в метрополити, в центрове, нищо че е от по-стара година", коментира Георги Грозданов, собственик на автокъща.

"Най-масовият ценови диапазон е около 5 000 лв. Такива автомобили търсят предимно високообразовани хора, с добри професии, които обаче, въпреки това, не биха могли да отделят по-голяма сума за автомобил от тази. Те търсят бензинови автомобили, тъй като те могат да се кара и на газ и това дава още една опция", каза Цветелина Цанева - изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Според нея българите търсят на пазара най-икономичното, защото доходите определят нашето решение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
6
 
10
 
! Отговори
Св до 5 преди 4 години
Най - голямото постижение в живота ти е да въртиш майсторски геврека? И като пиеш огнярката вечер се хвалиш колко харчи дизеляка, или бъркам? С вас или без вас майстори, прогреса ще настъпи. Така са скачали и майсторите на бичове, като са навлезели автомобилите и нямало на кой да продават камшиците си...
17
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Koла за 5000 лв. от БГ джамбаз - смятай какъв кошник купуваш - на "реални" 142,000 км, които всъщност са над 500,000, с несменяно масло, пребоядисвана, китосвана и т.н. Купуваш я и почват проблемите.
16
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Как тогава нямам проблеми с предишната ми кола на дизел? Взе ми парите и оплю мен и софийските инстуктори.
15
11
 
7
 
! Отговори
до 1 преди 4 години
Твоите деца най-много се тровят с твърди частици и азотни окиси. По-мръсно автогориво от дизела няма. Ако ЕВРО категоризацията обхващаше тези неща, а не само CO2, дизелът никога нямаше да мине категория...
14
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
можеш да я караш в чужбина, в метрополити, в центрове---В митрополити или в метрополии искахте да кажете?
13
2
 
21
 
! Отговори
Бате Гойко преди 4 години
"Най-масовият ценови диапазон е около 5 000 лв. Такива автомобили търсят предимно високообразовани хора, с добри професии, които обаче, въпреки това, не биха могли да отделят по-голяма сума за автомобил от тази." Странно, под съседната статия някои разправят, че такива хора, изкарват по 5000 на месец.
12
16
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Карам си маздичка 6/100 газ, и немам грижи, па Вие си трошете главите с тия сдухани немски дизели
11
0
 
27
 
! Отговори
практик преди 4 години
Как ще да на мода дизелите ,като отвсякаде ти промиват мозъка ,че бил вреден ,неикономичен ,че ще е забранен ,и какво ли още не ?!А всеизвестно е че стадното чувство ,овчите инстинкти още са ни в кръвта и това умело се използва от кукловодите в световен мащаб !На никой от тях не му трябва потребител с икономична и здрава кола - трябват купувачи на лъскави ламарини ,издържащи само срока на гаранция,гълтащи енергия като лами ,пълни с разваляща се електроника,за да може след 2 години да купи пак.
10
9
 
17
 
! Отговори
Само дизел! преди 4 години
Дизел или по-добре без кола.Не мога без тая миризма на дизеляка рано сутрин,събужда ме и възбужда също ; ))
9
14
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До КОС5/100 дизел за равнява на около 12/100 газ като цена. Прибавяш по- евтината поддръжка и липсата на ефекта "сепия пуска мастило" и победителя е ясен (това за втора ръка коли, новия дизел може и да не пуши, но пак си остава трактор)
8
7
 
26
 
! Отговори
Гост преди 4 години
Карам фиат типо , дизел 2018 г. много икономичен и пъргав автомобил. Незнам защо ревете срещу дизела? Половината бензинови коли са "масларки", защото са на 20+ години и незнайни километри и направо припадам в задръстванията, като се уцели някой такъв пред мен. Всъщност какво стана с техниката на КАТ, която струва маса пари и щеше да мери изгорелите газове на колите по време на движение?!
7
15
 
11
 
! Отговори
до Св преди 4 години
твоята Тойота след 5 години ще по голям труп от 25 г Tdi дизелак
6
13
 
14
 
! Отговори
GG преди 4 години
Бензинката е по добре !
5
8
 
12
 
! Отговори
до Св преди 4 години
да уйооо , ТДИ е доказано нещо за разлика от гърмящите ти електрички с които си вързан на 80 км от къщи.
4
10
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хаха,преди около месец си взех нов дизел с Евро 6+ . Има напредък - данък за 150 кс - 125 лв!Това за сапунерката Айго ме изкефи и без пари да ми я дават съм далеч!
3
2
 
41
 
! Отговори
:):) преди 4 години
поредната поръчкова стстийка, ксто гледам на Марешки на колонките за дизел петък, събота неделя хич не са намалели. Много ясно 5 бона дава българина толкова му е имането, как се купува кола за 25000 с 1000 кинта заплата.
2
18
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Търся най-икономичното, каза тариката и си взе 20 годишно BMW 320d за 5 бона. Поне карането на газови коли не е толкова лошо, евтино гориво, което поктива евро6 от раз. Ако се спазваха и стандарти за поддръжка и безопасност, наистина нямаше да има никакъв проблем.
1
15
 
26
 
! Отговори
КОС преди 4 години
съсипаха я тази държава, с тези лъжи за дизела хората се отдръпнаха от него, а той си гори 5 на 100 народеее купувайте дизел