Дизелът не е на мода, у нас броим най-често до 5 бона за кола

В цяла Европа има спад в търсенето на дизелови автомобили
10 ное 2019 12:50, Александър Попов
71
Дизелът не е на мода, у нас броим най-често до 5 бона за кола
Снимка: Булфото, архив

В цяла Европа бе отчетен спад в търсенето на нови дизелови автомобили, като България не е изключение.

Данните за България показват, че за девет месеца се наблюдава спад от 19 на сто или 11 956 по-малко продадени коли. За сметка на това, е отчетен ръст в търсенето на бензинови и електро-алтернативи, съобщи Нова тв.

Напоследък покрай упоритите слухове, че някога ще забранят дизеловите коли, сред купувачите вече има един класически аргумент и той е - да избягват дизели, защото някога някой може да им забрани да ги карат. Така, слухът действа безотказно.

Още по темата
"Българинът обича да каже "Аз чух" и като чуе нещо, после ти не можеш да му го избиеш от главата, защото негов колега, негов познат, негов близък просто му го е казал. Преди време имаше статии, в които се разказваше как дизелите вече ще ги спират тотално, просто няма да има търсене, не могат да се карат, ще ги забранят. Най-вероятно това ще се случи някога във времето, но засега няма как да стане. Няма как автомобилите дизеловите, които са произведени преди 5 години, да се спрат тотално", коментира анализаторът Филип Лазаров.

"Почти на равно се продават и бензинови, и дизелови коли. Въпросът е такъв, че напоследък започнаха да се продават малко по-нови дизелови коли, които отговарят на определени евро стандарти. Бензиновите коли се продават малко повече, само заради това, че можеш да я караш в чужбина, в метрополити, в центрове, нищо че е от по-стара година", коментира Георги Грозданов, собственик на автокъща.

"Най-масовият ценови диапазон е около 5 000 лв. Такива автомобили търсят предимно високообразовани хора, с добри професии, които обаче, въпреки това, не биха могли да отделят по-голяма сума за автомобил от тази. Те търсят бензинови автомобили, тъй като те могат да се кара и на газ и това дава още една опция", каза Цветелина Цанева - изпълнителен директор на Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Според нея българите търсят на пазара най-икономичното, защото доходите определят нашето решение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
7
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Къде продават автомобили срещу 5 касови бележки? Или става дума за съкровищни бонове...?
37
11
 
5
 
! Отговори
F5 преди 4 години
В София всички сгради ли са на разположение, или има нарутени сгради с визуални макети по тях, защо гласувате за фъндъчката бе?
36
11
 
2
 
! Отговори
F5 преди 4 години
Италия, ако наистина контролирате сащ военно, спрете и българските танкове, от подмененият сащ ни контролират танковете с иемпи, извършвайки световни преврати! И стига с тая просстотия Дейтън, сащ контролират българските танкове, те са си нападнали Холивуд в град Варна, защото Холивуд не са такива да мачкат малките, шесторното убийство в Нови Искър и случаят с Анита Мейзер, същата работа!
35
5
 
20
 
! Отговори
Абе... преди 4 години
...кой ви ги "спуска" тези статии?! Колата не е лукс, а в големите населени места и селските региони, е задължение! Ако мямаш траснпорт си за никъде. В България въобще да притежаваш ажтомобил обаче поради немотията, е лукс, камо ли да му гледаш с какво се движи двигателят. Едно време, когато хората купуваха, си внесохме дизели, понеже горивото беше по-изгодно! Аз лично дизелът си докато не умре двигателя нямам и намерение да го сменя! Сполай
34
45
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Отдавна карам само нови автомобили по 2-3 години, връщам и взимам друг. Вноската не ми коства повече от 5-7% от заплатата (зависи от колата и параметрите на лизинга, разбира се). В момента карам автомобил 4х4, турбо бензин 260к.с., натоварен с екстри. Колко е издържлив? Не ме интересува. До момента нито един автомобил не ми е дефектирал. Карал съм чисто нови- Megane RS, Mazda 6, Opel Insignia GSi- налитам предимно на топ изпълнения. Мога да си позволя без проблем и премиум клас, но няма смисъл.
33
7
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Модерните дизели - "здрави коли"? Я пак, господин практик / и не забравяйте, че съвременните дизели нямат много общо с някогашните атмосферни вечни трактори, които с лекота правеха по 500 ккм без особени грижи - днес, като купиш дизелова кола на 150000 и след 20-30 000 ти се наложи ремонт на дюзи/ турбо/ помпа, цялата ти файда от икономия на гориво отива по дяволите, за побелелите коси изобщо не говорим/?Та?-Нищо не отива, за 100 лева дюзите ги правят като нови и карат още 200 000 без проблем
32
6
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Най-странното е, че се нахвърлиха на дизеловите коли, които по-малко замърсяват от бензиновите. Единствено с азотните оксиди не е така, но дизел с Евро 6, замърсява с азотни оксиди, колкото бензинов с Евро 4, а старите бензинови не ги закачат. Най-вероятно прилагат Разделяй и владей - първо ще ограничат дизеловите, после и бензиновите.
31
11
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До практикМодерните дизели - "здрави коли"? Я пак, господин практик / и не забравяйте, че съвременните дизели нямат много общо с някогашните атмосферни вечни трактори, които с лекота правеха по 500 ккм без особени грижи - днес, като купиш дизелова кола на 150000 и след 20-30 000 ти се наложи ремонт на дюзи/ турбо/ помпа, цялата ти файда от икономия на гориво отива по дяволите, за побелелите коси изобщо не говорим/?Та?
30
10
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
от дизела по добро няма. Старите хубави дизели спокойно си карат до 500 000 км, след това влизат в България и карат още поне 200 000 км. Нито бензина нито хибрида, нито електричките могат да изкарат толкова километри. Който кара много задължително и преди и сега купува дизел, Който си купува кола за в града да ходи до пазара купува бензин и слага газ.
29
2
 
33
 
! Отговори
Щирлиц преди 4 години
То и палмовото масло беше много полезно,пък после се оказа че е дори вредно.
28
6
 
15
 
! Отговори
Чичо преди 4 години
Аз преди неколко месеца купих един дизелов Авенсис, точно излязъл от гаранция. И...голяма мъка е - пълна кола, при нормалните скорости, под 5 разход не мога да сляза.
27
4
 
7
 
! Отговори
Г.Т. преди 4 години
Не разбрах едно, само немците ли правят дизелови автомобили!?Язе си карам японска нафтова печка вече сумайти хиляди километри и единственото, което съм сменял за сега са обичайните консумативи - масло, филтри, ремъци (е и едно гърне на изпускателната система)! Само за 215 000км.!Разход 10/100 за такава машина е мечта! Оффроуд и се използва за такова!Жива да я ожалиш Тойа (така се казва)!
26
5
 
1
 
! Отговори
Бензин преди 4 години
До ГостТи него не го мисли дали ще ги прододе и тези дизеляци са на 5-10 години.Друг пример много автомобилни марки след години ще ги спрат напълно от производство.
25
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До МНЕНИЕЯ ми кажи в коя държава от СИВ са внасяни западни марки леки коли , че чак е имало забрана за дизел?
24
2
 
11
 
! Отговори
Гост преди 4 години
До Бензинми твоя приятел като продава 15 годишни коли "на 150000 км.", нали се сещаш, че никога няма да ги продаде. Не че няма балъци които се връзват на тези километри, ама все пак има и мислещи хора
23
18
 
18
 
! Отговори
Бензин преди 4 години
Хората са го казали-бензина за вървене,а нафтата за горене...Гледам по-надолу дизел маниачетата се жегнаха много с тея пушливи каруци.Зимата чакат по 10 минути да тръгнат ако изобщо тръгнат плюс хубавият задушлив и отровен дим който изкарват.Истината е газ/бензин хем икономичин хем и по екологичен,верно губи молко мощност,но не е болко за умиране.Имам приятел с автокъща от 5 години седат дизеларните не може да ги продаде.
22
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Почни да търсиш семейна кола комби 2005-2010, каквато и да е марка, 95% са дизели. БМВ и Мерцедес - като изключиш разните топ версии които горят по 25 на 100 бензин, 100% са дизели.
21
5
 
13
 
! Отговори
МНЕНИЕ преди 4 години
По времето на Соца имаше забрана за внос на Дизелови Атомобили - казваха че те са отровни за хората и околната среда .Бях раздвоен след 1989 година - уж били отровни по време на Соца , а се оказа че по време на Демокрацията са Полезни .Нещо подобно на Уиндос 7 8 9 10 - самсунг , ейпъл 11 и т.н .
20
8
 
17
 
! Отговори
LosHo преди 4 години
Проблем са дизилите над 5г, които тровят за световно и бай *** маха там филтри и прочие, че му се задръстват от лошата нафта! Тракат, пушат, дюзи се запушват, филтри се сменят..... е голям кеф си е дизела!
19
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ми той дизела не е на мода при новите коли, но около 2005-6 си беше точно на мода заради ЕС, и българина в момента кара коли от това време. Мерцедес тогава правеха 8-цилиндрови дизели, сега масово са 4-цилиндрови.