Трябва ли да подгряваме съвременните двигатели преди да потеглим?

В много западноевропейски държави подгряването е незаконно
15 авг 2020 19:54, Нели Христова
70
Трябва ли да подгряваме съвременните двигатели преди да потеглим?
Снимка: Pixabay

Необходимо ли е да се подгряват на място съвременните двигатели, преди да потеглите? Почти не минава година, без да зададем този въпрос и да получим в отговор доста повече мнения, отколкото са теоретично възможните отговори (два). А нужно ли е да се подгрява двигателят през лятото? Тук вече мнозина ще се изсмеят. Но всъщност отговорът дори и на това е категорично "да".

Несъмнено сте чували, че подгряването на мотора е отживелица, валидна за старите лади и абсолютно ненужна при модерните агрегати с директно впръскване. В много западноевропейски държави всъщност подгряването дори е незаконно и може да ви навлече глоба. Но истината, която всеки честен инженер ще ви признае, е, че подгряването на мотора е нужно, ако не искате да му нанесете вреда. И при това е нужно дори през лятото.
 
Температурната разлика между една зимна и една лятна сутрин може да е 40-50 градуса. Само че даже и приятните 22 градуса по Целзий в августовското утро пак са доста под оптималната работна температура на двигателя, която е около 90-100 градуса. А когато двигателят работи под оптималната температура, всички компоненти се износват повече. Освен това вискозитетът на моторното масло при 20 градуса е доста по-висок, отколкото при 100 градуса. Съответно скоростта на постъпването му към областите на триене намалява. Всички хидравлични системи също работят неправилно, когато моторът не е загрял.

Защо тогава и самите производители упорито ни втълпяват, че подгряване не е необходимо? Много просто - заради екологичните норми на ЕС. Затова и престоят при включен двигател е забранен в много страни. Екологията нанася и друга вреда: за да може катализаторът бързо да влезе в работния си температурен диапазон, компютърът подава повече гориво. Но това отмива смазката от стените на цилиндрите. При спокоен ход или подгряване на място това не е чак толкова опасно, защото натоварванията са слаби. Но при газ и по-високи обороти могат да се образуват пукнатини и драскотини.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
5
 
17
 
! Отговори
Мързелати преди 3 години
Подгряването (и форсирането) на двигателя, рано сутрин в събота и неделя, може да ви донесе нещо тежко по предното стъкло, хвърлено от висок етаж, от някой който още иска да спи.
16
2
 
4
 
! Отговори
слисан преди 3 години
Вебасто!
15
5
 
7
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
Ще ми кажете,че 2020 година маслата са по-качествени от това,което бяха компаниите преди да се обединят!Нямам предвид 'Приста',Диона' и т.п!
14
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 14Ама верно ли? Предната ми кола я карах без подгряване, с изключение на времето за почистване от сняг и я продадох на 140к като нова, да говоря за дизел
13
2
 
8
 
! Отговори
Щерю преди 3 години
То пък големият зор. Палите бензиновата горелка, мушкате я с пламъка под картера и чакате 10 минути...
12
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
ако е -10 се налага 1-3 минути иначе докато си сложиш колана е достатъчно
11
2
 
2
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
А на някои как са им скъпи старите c-класи?Все пак говорим за качествени здрави и стилни автомобили!
10
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ХемусМухаха, кви 5 минути да качи и разбие маслото. Отгърнете календара и вижте коя година сме и вижте какви са маслатаПо темата, паля и тръгвам. До достигане на 90С не минавам 2к оборота, това за дизел. Зимата чакам 2-3 мин, докато изчистя снега, иначе може цял ден да чакаш дизела да загрее
9
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ХемусТи си знаеш.Щом ти е толкова скъп - подгрявай го.И като те надживее - внуците ще го дадат за скраб.Признавам си, даже не се сещам каква беше тая кола сафран, клоня към рено, сега ще питам гугъла.
8
7
 
6
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
Този Сафран съм го взел с триста зора и връзки,понеже е бил дипломатически автомобил във Франция!Двигател,окачване,ходова част,интериор и т.н не ми се коментират!Да ще чакам да ме надживее!
7
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ХемусИ колко години смяташ да го караш въпросният сафран?Ще го завещаваш на внуците ли?
6
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ХемусИ що да подгряваш нещо, купено за 300 лева, като ще го изхвърлиш след 3-4 години?
5
8
 
7
 
! Отговори
Хемус преди 3 години
Любима тема,понеже някакъв '***' ме изкара миналата седмица,че съм комплексар!Да добавя също така съм педофил и ***!Иначе едно пет минутно подгряване на двигателя да вдигне маслото няма лошо!Тия с новите двигатели няма да надживеят на Сафрана ми,ама сега като се почнат едни алабализми
4
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Глупости!
3
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Я да подгреете жените си, да не ги подгрявам аз.
2
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 2Не е верно! Двигателя се търка с вълнена кърпа докато се подгрее. После се пали...
1
12
 
27
 
! Отговори
Дрън-дрън та пляс преди 3 години
Стари лади дори с подгряване на 100 000 километра с 2 основни ремонта , а съвременни коли на половин милион километр без подгряване . Поредните глупости на dnes.bg.