Защо целите на ЕС да се освободи от въглеродните емисии не граничат с реалността?

Едва 0,25% от автомобилите са електрически
11 дек 2020 19:03, Нели Христова
58
Защо целите на ЕС да се освободи от въглеродните емисии не граничат с реалността?
Снимка: БГНЕС

Европа трябва да стане първият климатично неутрален континент. Това е целта на Европейската комисия, която представи 4-годишен екшън план, насочен към развитието на транспортния сектор. В частност, се гони прагът от 30 милиона автомобили с нулеви емисии до 2030 г., пишат от Automedia.bg.

Сред амбициите на ЕК за борба с климатичните промени са редуцирането на парниковите газове (основно СО2) в транспорта с до 90%, като до 2050 година Европа трябва да стане климатично неутрален континент. Към момента емисиите от транспорта представляват почти една четвърт от общите и за намаляването им се подготвя стратегически план. Този план ще дава насоки за следващите 10, 15 и 30 години.

Вицепрезидентът на Европейската комисия Франс Тимерманс уверява, че амбициите са "реалистични", но Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) е на противоположното мнение, твърдейки, че тези планове са "далеч от реалността".

30 милиона автомобили с нулеви емисии през 2030 година

От лятото на 2021 година, ЕК се очаква да предложи затягане на стандартите за замърсяване на леките коли и лекотоварните машини, преди да се заеме с тежкотоварните през 2022 г. От 2025 година производителите ще трябва да посрещнат дори по-драматични протоколи (Евро 7), които сериозно да редуцират нивата на вредни емисии. До 2030 година Европа иска да редуцира СО2 емисиите с 55%, като в плана за това се предвижда дотогава по пътищата да има 30 милиона леки коли с нулеви емисии и 80 000 екологични камиона. Същевременно, поне 100 града трябва да станат климатично неутрални, сред тях повечето европейски столици.

В подпомагане на тази визия се предвижда изграждането на 1 милион публични станции за електромобили до 2025 година, които ще станат 3 милиона до 2030 година (броят им през 2019 бе под 200 000. Предвижда се в първия период да се изградят и 500 водородни зарядни станции, чиито брой трябва да нарасне двойно до края на следващото десетилетие.

2050: 0 коли с ДВГ и "почти" 0 инциденти

До 2050 година почти всички нови коли, ванове, бусове и камиони се очаква да са без ауспухови газове. Другата голяма амбиция е редуцирането на общия брой превозни средства по пътищата, както и редуцирането на фаталните инциденти до почти нулеви нива. Европа иска да установи и принципа "замърсителят плаща" и "потребителят плаща" за всички начини на транспортиране чрез нови механизми. Така, ще има "екологични" глоби и нови данъци (подобни на планирания във Франция за по-тежките леки коли).

(Почти) неизпълними цели

От асоциацията АСЕА споделят идеята за "устойчива и интелигентна мобилност" но смятат, че визията на ЕС е "много далеч от днешните реалности". Според скорошно проучване на институцията, от 243 милиона леки коли в съюза, по-малко от 615 000 са електрически или с горивни клетки. Това представлява едва 0,25% от общия брой.

"За да се постигнат целите на Комисията, броят на автомобилите с нулеви емисии би трябвало да нарасне поне 50 пъти само за 10 години", заявява президентът на АСЕА Ерик-Марк Юйтема. "Все още няма условия за да се постигне такава голяма стъпка напред", добавя той, подчертавайки че средната възраст на един автомобил в Европа е 11 години. Юйтема се притеснява също, че все още високата цена на екологичните автомобили, в настоящия икономически контекст, ще накара потребителите да отложат покупката на нов автомобил, което ще доведе до нарастване на възрастта на автопарка.

Според президента на автомобилната асоциация, Европейската комисия би трябвало да има амбиции не само по отношение на броя зарядни станции, но и по правилното разпределение на инфраструктурата, където в момента има големи несъответствия. Някои държави имат все по-добре развита инфраструктура, но други са много далеч. Освен, че броят на терминалите да трябва да нарасне 15 пъти през следващото десетилетие, би трябвало държавите да имат поне критичен минимум с точки за зареждане.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
1
 
1
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
Двама руснаци, братчед. С Нобелова награда. Айде да ти направят и да видим колко ще изкарат.
30
2
 
3
 
! Отговори
юбералес преди 3 години
До ГосТSamsung прави графенови батерии за телефони. Grabat в Испания ще е за коли. А графена е открит от двама учени в Манчестер - англичанин и руснак, избягал от магучая.
29
0
 
3
 
! Отговори
ГосТ преди 3 години
#14, заработва ама с графенови батерии за телефони. Айде да заработи първо, а ? И добре че двама руснаци получиха графена, между другото.
28
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 27Мъжка кола, световния ред, войната ... CoD или Battlefield fanboy?
27
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 11В нтерес на истината съм склонен да го повярвам, ако беше от Осло и околия.
26
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Най ми харесва Land Cruiser 76 V8 Diesel. Истинска мъжка кола много подходяща за условията на новият световен ред и третата световна която предстои. G300 Professional също я яка но ми идва много скъпо. По добре тия пари да ги дам за як тунинг на кузера.
25
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До юбералесТе и конярите са се смели. Сигурен съм, че е имало да казват "за кво ти е кола? Га сврърши бензина си до там. Ей я конната база! Бол с конни бази!"Къде са конните бази днес?
24
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 18Той джипа тежи 2.5 тона, а 3-чицата е 1600 кг. Къде видя двигател 3 тона?Обасни ми, що за откачалник си, че да ти трябва батерия с 800 км пробег, която се зарежда за 3 минути? Както? Минаваш си 800 км, ама толкова бързаш, че три минтуи ти е маса и хукваш да минеш още толкова км, ли какво? Какви са тея филми? На този етап хвани самолета...
23
0
 
7
 
! Отговори
юбералес преди 3 години
Когато преди двеста години е тръгнал първия парен локомотив с 6км/ч, всички файтонджии са се скъсали от смях.
22
0
 
4
 
! Отговори
Баба с бастуун преди 3 години
Карам си трабанта и не ми пука
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
"държавит ще загубят акциза от бензина и ще натоварят с акциз тока"Нека поговорим за това? Защо "държавата" взима пари от тока и разрешава монопилизъм? За добро ли? Малко ли данъци плащаме?
20
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Ямболски цървyлДано зпаонат от теб. Даже и ден да изкараме без теб, ще е ден живян добре!
19
1
 
2
 
! Отговори
2 преди 3 години
До 13 Тесла изкарват кола за пръ път през 2008. Някой от сегашните Тесла минават по 340-50к в зима при замръзнали пътища. Има 250W зараядни. Обявиха няколко големи промени в батериите и подредбата им, даващи значително повече енергия в колата, както и факта, че ще ги правят доооста по-евтини. Освен това, Tesla S Plaid се навира леко в територията на хипер колите, вдига от 0-100 за 1.9 секунди и официалния и пробег е 832 км, но в реални условия, ще е около 550. КАКВО ПОВЕЧЕ ИСКАШ? Да лети ли?
18
0
 
5
 
! Отговори
до юбералес преди 3 години
Това за графеновите батерии го слушаме повече от 10 г. Все още производствените технологии са твърде примитивни и не могат да произведат големи количества графен без дефекти. Освен това, всички съществуващи технологии са свързани с отделяне на огромни количества CO2, така че ефектът е спорен.
17
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Като направят електрически двигател който да не тежи 3 тона с батериите, да се зарежда за 3 минути и да изкарва поне 800 километра ЕС няма нужда да си поставя никакви цели, тогава всички ще минат на електричестви и ЕС ще се грижи за проблемите с електроснабдяването, цената на тока ще скочи до небето, а държавит ще загубят акциза от бензина и ще натоварят с акциз тока, ще плащаш 3 пъти повече акциз на киловат както сега бензина е 30 цента а се пордава за 1.5 евро.
16
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Подобни цели са не само нереалистични, но и непостижими. От една страна, автомобилната индустрия не може да избълва толкова електрически автомобили в толкова кратки срокове. От друга, нивото на технологиите е все още твърде ниско. При леките автомобили е възможно в някаква степен, но при товарните е немислимо в момента. Пробегът на леките е твърде малък. От трета страна, добиваното електричество е все още фосилно, а възобновяемите източници са твърде неефективни и мърсят дори повече.
15
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А ЕС защо има такава цел? На цялата слънчева система се увеличава концентрацията на СО2, защо ЕС не всеме мерки на Юпитер и на Сатурн също да карат електрически коли за да не увеличават концентрацията на СО2 в нашата Слънчева система. Да спасим Слънчевата система - тя ни е една, само нея имаме, и какво ще прави Слънчевата система без нас ако не я спасим, а?
14
2
 
5
 
! Отговори
Ямболски цървул преди 3 години
Целите на ЕС и неговите кукловоди(ФЕД и ЕЦБ,които са едни и същи) е да ни поизчистят малко,а останалите оцелели да им бъдат без.мозъчни роби!
13
2
 
1
 
! Отговори
юбералес преди 3 години
До ГосТДогодина заработва първия в ЕС завод за графенови батерии в Мурсия (Испания). Чисто производство на батерии с 20 г. цикъл.
12
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Вече 20 години се напъват да пробутат електрически коли, но като технологии не са мръднали и милиметър. Тесла от 20 години продават един и същи модел само го поукрасяват, технологично никакъв напредък.