Жигули срещу нов автомобил: Кои са предимствата й?

Старите коли имат някои предимства пред модерните возила
5 юни 2021 19:05, Нели Христова
208
Жигули срещу нов автомобил: Кои са предимствата й?
Снимка: БГНЕС

Често си спомняме с носталгия за колите от доброто старо време. Истината е, че съвременните автомобили ги превъзхождат в безброй отношения: комфорт, безопасност, динамика. Ако някой твърди обратното, вероятно е пропуснал да си изпие хапчетата.

Но все пак има и някои отделни точки, по които старите коли имат несъмнено предимство, както подчертават колегите от авторитетното руско списание "За Рульом". Тяхното сравнение е между модерните автомобили и класическата Жигули (ВАЗ-2101), но всъщност повечето аргументи са валидни за почти всяка кола от 70-те и 80-те години.

1. Просто обслужване и лесни ремонти

Противно на жалванията във форумите, всъщност старите коли се повреждаха с по-голяма честота от съвременните. Но почти всички повреди по тях бяха лесно отстраними и човек можеше да се справи дори сам, с прости инструменти и известни технически познания. Подмяната на изгоряла крушка във фаровете, смяната на акумулатора, дори реглажът на клапаните бяха съвсем достъпни процедури, не изискващи нито посещение в сервиз, нито покупката на специално оборудване. Нито пък старите коли имаха претенции към конкретни типове масла и антифризи, както е при модерните.

2. Разбираемо управление

Никакви сензорни екрани с менюта, подменюта и подменюта на подменютата. Всяка функция си имаше свое лостче или бутон, лесни за напипване в движение. Човек нямаше нужда да поглежда таблото, за да знае къде е копчето за радиото и къде - това за вентилатора.

3. Винаги работещи стъкла

В eкипа на Automedia имаме бивши ползватели на Москвич-2140 и затова все пак трябва да изкажем особено мнение по този въпрос. Но е факт, че добрите стари механични стъклоповдигачи с ръчка не се нуждаеха от функциониращ акумулатор, за да смъкнат или подвигнат стъклото. Докато сега всеки по-сериозен проблем с електрическата система - примерно при катастрофа - може да ви остави блокирани вътре в колата, освен ако тя не е със специална система за такива случаи.

4. Триъгълните прозорчета

И добрата стара жигула, и повечето други модели от онази епоха имаха характерните триъгълни стъкла отпред, отварящи се отделно. Съвсем простичка конструкция, която обаче позволяваше да се провертрява салонът, без непременно в него да духа. Помагаше и за отпотяване на стъклата. За съжаление производството на отделни квадратно и триъгълно стъкло излиза по-скъпо, отколкото използването на едно-единствено, така че това хитро решение изчезна без следа.

5. Видимост отвътре

Днешните автомобили имат специално подсилени пътнически клетки и са несравнимо по-безопасни за пасажерите си при удар. Но това означава и доста по-дебели колони - и съответно по-лоша видимост. Да не говорим, че и дизайнерските тенденции в последните години постоянно намаляват площта на прозорците. Докато навремето гледката бе отлична във всички посоки: колоните бяха тънки, седалите дори нямаха подглавници, така че и карането назад беше детска игра.

Още по темата четете на сайта на  Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


208
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
5
 
8
 
! Отговори
У преди 2 години
Само тотално технически неграмотен може да каже, че имало лесни ремонти на кола. Всяко нещо има значение и даже за един лагер на главината, трябват 2 кофи с инструменти, крикове, подемник...и най-вече умения. Руснаците се мъчеха да направят кола без електроника, с карбуратор, механични регулатори, чукче-наковалня, опростено окабеляване, което водеше до голям разход и ниска мощност. Звучи лесно, но не е така. Модели от 80те на БМВ, Голф и др вече бяха тъпкани с компютри, даже Аскона беше така.
87
7
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Никога няма да избера Жигула, пред съвременен автомобил и едва ли има нормален човек, който ще го направи.
86
7
 
6
 
! Отговори
FckRussia преди 2 години
Статията е озаглавена непривилно, Жигули имали предимства, дрън дрън, от руснаците дъска за *** не става. Когато братушката е карала Лада Нива и Москвич, немеца е карал 124-ка и Г - класа. И не само високия клас, примерно Голф 1-во и 2-ро поколение са коли трепач ... Жигула не ща да гледам, но ако някой има сантимент към една кола и реши да е реставрира това вече е разбираемо, понеже става дума за чувства а не за разум.
85
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Статията е за старите и новите автомобили, но чукча вижда Жигули в заглавието и почва да плюе.
84
3
 
14
 
! Отговори
Спец преди 2 години
Половината коментари са си чисто нашето си плюене . Статията е за руските автомобили, но по същество се отнася и е вярна за ВКИЧКИ стари автомобили. Да , естествено че са били по - прости като механика и по- лесни за подръжка и си имат своите /като всичко старо/предимства и недостатъци. На запад си е вид стил да си живееш със старото . Тук го плюеме
83
6
 
6
 
! Отговори
да ама не преди 2 години
някои забравиха че новата жигула на руснаците е стария фиат на италианците , сега искат да ни пробутат съветска пропаганда че съветските стари коли са най новите.То и съветските болни бяха най-здравите болни , а съветското долно бельо беше най-долното.
82
2
 
9
 
! Отговори
хахаха преди 2 години
До гостВинаги можеш да смениш жена си с по-стара , щом харесваш старото
81
2
 
6
 
! Отговори
пияница мистик преди 2 години
До гостТи с Windows 98 ли си или със 7, 8 или 10? Толкова за старото. Спокойно можеш и да си купиш (ако намериш де) стара чугунена съветска прахосмукачка, дето тежи 50 кила
80
13
 
11
 
! Отговори
гост преди 2 години
И колкото си искате да драскате истината е една и тя е : "Старото си е най-добро и здраво" !
79
4
 
9
 
! Отговори
пецата преди 2 години
ладата била фиат, да не мислите че в днешно време производителите не вземат един от друг технологиите, еднакви части на различни автомобили се произвеждат на един конвеер и се щамповат с логото на съответната марка , toyota aygo и ситроен ц3 вървят на един конвеер , оригиналните заводи са само за сглобяване , нарича се joint venture и е от 50 г така единствено дизайна на интериора и екстериора се различават и планираното състаряване, на една кола се разбива предница на друга друго
78
2
 
6
 
! Отговори
Ако ти е мъка... преди 2 години
ИМАМ СТАРА ЖИГУЛА....ЕЛА ДА ТИ Я ПРОДАМ....ХАХАХААА
77
10
 
6
 
! Отговори
Панов преди 2 години
Помня, че тогава тамън б България бяха понавлезли Ситроен БХ, ГСА, пък ние имахме СХ комби, от тия, дето возят и Душата, не само тялото. Толкова за руските кошници... и всякакви други всъщност...
76
6
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До: 85 (Само питам) Така е. То руски автомобил няма. Жигули е всъщност по лиценз на Фиат. А Москвич е по лиценз на Форд. Руснаците не могат да направят техен автомобил.
75
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
до 86Много ясно. Ама не всички са умни да загреят.
74
8
 
6
 
! Отговори
българин преди 2 години
Предимството на Жигули е че не струва нищо! За западен автомобил обаче искат пари. А който няма пари не може да си купи, затова си взима *** автомобил.
73
6
 
3
 
! Отговори
Само питам преди 2 години
Защо смятате, че Жигули е руски автомобил? И в момента в Русия се сглобяват няколко западни автомобила, но на никой не му е хрумнало да им сложи руски имена и да ги обяви за руски.
72
5
 
6
 
! Отговори
мхмхмхмх преди 2 години
Каква е тази *** носталгия по ладите и москвичите,само не разбирам ?
71
4
 
4
 
! Отговори
Име преди 2 години
Иначе знам, че нашите са чакали над 10 години за кола, като дошъл реда отиват и им казват: това имаме това вземате, ако не - след вас има много чакащи. И колата с патешко жълто, по-късно решили да я пребоядисат, че всички им се смяли...И голям проблем с ръждата имаше, ламарината от някаква некачествена стомана с много мед - от това се образуват микроелементи и се ускорява даже корозията ...
70
3
 
8
 
! Отговори
Име преди 2 години
Ами да с повечето неща съм съгласен, то важи не само за жигулата, а за всички коли от онова време (вкл. и западните, нали жигулито е по лиценз на фиат).Помня баща ми разглоби двигателя на поляната и го сглоби сам.Сега е немислимо, но това е за сметка на по-ниския разход, газове и пр. А от онова време колите без възглавница и много стабилна ламарина - при катастрофа колата остава цяла, но шофьора на кайма.И помня голям проблем бяха частите, фарове, гарнитури, гледайте Баш майстора на море...
69
0
 
4
 
! Отговори
Ха-ха преди 2 години
До АнонименОпел Кадет беше по-стабилен и икономичен,предница не се правеше,ама за комфорт и дума да не става.Здрави бъбреци ,слаб слух и спартански характер се искат за тая кола.Обаче минаваш винаги тънко откъм разходи и приличен вървеж,някои двигатели бяха направо изтребители за времето си.