Жигули срещу нов автомобил: Кои са предимствата й?

Старите коли имат някои предимства пред модерните возила
5 юни 2021 19:05, Нели Христова
208
Жигули срещу нов автомобил: Кои са предимствата й?
Снимка: БГНЕС

Често си спомняме с носталгия за колите от доброто старо време. Истината е, че съвременните автомобили ги превъзхождат в безброй отношения: комфорт, безопасност, динамика. Ако някой твърди обратното, вероятно е пропуснал да си изпие хапчетата.

Но все пак има и някои отделни точки, по които старите коли имат несъмнено предимство, както подчертават колегите от авторитетното руско списание "За Рульом". Тяхното сравнение е между модерните автомобили и класическата Жигули (ВАЗ-2101), но всъщност повечето аргументи са валидни за почти всяка кола от 70-те и 80-те години.

1. Просто обслужване и лесни ремонти

Противно на жалванията във форумите, всъщност старите коли се повреждаха с по-голяма честота от съвременните. Но почти всички повреди по тях бяха лесно отстраними и човек можеше да се справи дори сам, с прости инструменти и известни технически познания. Подмяната на изгоряла крушка във фаровете, смяната на акумулатора, дори реглажът на клапаните бяха съвсем достъпни процедури, не изискващи нито посещение в сервиз, нито покупката на специално оборудване. Нито пък старите коли имаха претенции към конкретни типове масла и антифризи, както е при модерните.

2. Разбираемо управление

Никакви сензорни екрани с менюта, подменюта и подменюта на подменютата. Всяка функция си имаше свое лостче или бутон, лесни за напипване в движение. Човек нямаше нужда да поглежда таблото, за да знае къде е копчето за радиото и къде - това за вентилатора.

3. Винаги работещи стъкла

В eкипа на Automedia имаме бивши ползватели на Москвич-2140 и затова все пак трябва да изкажем особено мнение по този въпрос. Но е факт, че добрите стари механични стъклоповдигачи с ръчка не се нуждаеха от функциониращ акумулатор, за да смъкнат или подвигнат стъклото. Докато сега всеки по-сериозен проблем с електрическата система - примерно при катастрофа - може да ви остави блокирани вътре в колата, освен ако тя не е със специална система за такива случаи.

4. Триъгълните прозорчета

И добрата стара жигула, и повечето други модели от онази епоха имаха характерните триъгълни стъкла отпред, отварящи се отделно. Съвсем простичка конструкция, която обаче позволяваше да се провертрява салонът, без непременно в него да духа. Помагаше и за отпотяване на стъклата. За съжаление производството на отделни квадратно и триъгълно стъкло излиза по-скъпо, отколкото използването на едно-единствено, така че това хитро решение изчезна без следа.

5. Видимост отвътре

Днешните автомобили имат специално подсилени пътнически клетки и са несравнимо по-безопасни за пасажерите си при удар. Но това означава и доста по-дебели колони - и съответно по-лоша видимост. Да не говорим, че и дизайнерските тенденции в последните години постоянно намаляват площта на прозорците. Докато навремето гледката бе отлична във всички посоки: колоните бяха тънки, седалите дори нямаха подглавници, така че и карането назад беше детска игра.

Още по темата четете на сайта на  Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


208
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
68
4
 
2
 
! Отговори
Хм преди 2 години
До гостАбе нещо има крив спомен човека.В самия съединител естествено масло няма,но се задвижваше хидравлично със спирачна течност,която не се сменяше,защото цилиндърчетата протичаха преди да стане за смяна..После се мина на жила-много по-евтино и надеждно решение,което пак бе изоставено и отново скъпа и трошлива хидравлика-тоест от 15-20лв на 500-600 за подмяна...
67
1
 
5
 
! Отговори
гост преди 2 години
какво масло в съединителя . да не си луд !!!
66
2
 
7
 
! Отговори
Словянин преди 2 години
До Тарикат То Ладата беше вариант на Фиат, така че какви глоби за италиянска кола? Сега 66 % от русите карат руски коли, които са коперация на Лада, Рено, Нисан или с южнокорейски вариант.
65
4
 
15
 
! Отговори
Русенец преди 2 години
До ИСТОРИЯ 1988г си купих ВАЗ 2105, след 13 г чакане! Отидох в мототехника и те ми викат, ей къде е, плащай и я вземай! Аз питам, ама няма ли да избирам? Те ми викат, до половин час ако не платиш, другия след теб я взема! Така че, твойте глупости ги разправяй на *** и герберастите около теб!
64
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен 68 "Имах едни мои хора, които имаха две коли - Форд Таунус и Лада и твърдяха, че с Ладата им е по-добре. После дойде демокрацията и продадоха и двете коли, за да има какво да ядат. Сега от 30 години ни Лада, ни Форд" А какво работеха? Или нищо не работеха, но получаваха заплати?
63
13
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И един друг интересен момент - преди 1989 година колите се караха много повече от сега. Почти всеки ходеше на работа с кола, докато сега това е рядкост. Въпреки това, колите си бяха наред за още много години използване.
62
6
 
14
 
! Отговори
До История преди 2 години
Така беше. През 1986-1989 години, правиш вноска за кола и при първата доставка си я купуваш. Само за Лада се чакаше. Аз така си купих кола през 1986 година - номера ми излезе две седмици след като направих вноската. Никакъв проблем с изплащането на заема, който беше с ниска лихва, а колата ми бе една от най-скъпите тогава.
61
7
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Имах едни мои хора, които имаха две коли - Форд Таунус и Лада и твърдяха, че с Ладата им е по-добре. После дойде демокрацията и продадоха и двете коли, за да има какво да ядат. Сега от 30 години ни Лада, ни Форд
60
7
 
4
 
! Отговори
до История преди 2 години
Значи колкото е истина това, което си писал, толкова да е здрав президента!
59
4
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това за сервизите е вярно. Аз с моята кола само веднъж влязох в сервиз за смяна на маслото на съединителя след първите 1000 км, както го изискваше гаранцията. Всичко сам си оправях по колата, а мен хич ме няма в това отношение.
58
8
 
13
 
! Отговори
Нормален преди 2 години
Предимствата на Жигулито пред нормалните автомобили са само в главите на съветофилските Путинисти.
57
12
 
17
 
! Отговори
До история преди 2 години
На 18 г. и без ред си купил количка от Детмаг през 1987.Януари 1988 нашите ми купиха Москвич 412Д за 6400 лв. с 8 -годишна вноска за Лада. Парите ги бяха събирали 10 години преди това. На мен парите на работеща с висше образование ми стигаха колкото за мен - дрешки, книги и културни забавления. Та не дочакахме ладата, защото се омъжих и беше необходима кола на семейството ми. Тия приказки ги разправяй на някое недораслече, дето баба му е разправяла в какъв рай е живяла при социализЪма и как вси
56
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
[" но всъщност повечето аргументи са валидни за почти всяка кола от 70-те и 80-те години. "] ----- Да де, ама кой да чете? Включиха плювалника и давай.
55
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Още едно предимство за колите от преди 1989 година - не се налага да сменяш колата след петата година, както е със сегашните. Имах Голф от 1988 година, който още го карат. Един съсед си купи Жигула около 1975 година и до 2015 година си я караше.
54
13
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Русия е единствената страна, в която жителите и НЕ предпочитат да карат родното производство атомобили, а карат предимно вносни.
53
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До Анонимен"Никога не те оставя на пътя" :D :D :D :D
52
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
то пък сегашните трицилиндрови фв та и рендета с надути мотори дето зорлем 40000 изкарват направо да ти цъфнат налъмите.Даже не им правят главите а ги сменят.
51
26
 
11
 
! Отговори
ИСТОРИЯ преди 2 години
Когато бях на 18 си купих нов Москвич от мототехника през 1987 , новите колите бяха без ред и евтини - направете си сметка - на 18 да си купиш кола без мама и тате .След като дойде демокрацията , през 1992 ми се скапа акумулатора - тогава трябваше да имаш връзки със СДС или да си седесар , за да купиш нов акумулатор , ако щете вярвайте - 2 години карах москвича без акумулатор - палех с манивелата - палеше от 1/4 оборот .
50
9
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
за 70 те и 80 те Жигулито си беше добра колица. Никога не те оставя на пътя. Сякаш някой форд ескорт или опел кадет е бил нещо повече, от тогава е лафа за форд Fix Or Repear Dealy..
49
16
 
15
 
! Отговори
Хемус преди 2 години
Русия единствено може да произвежда жени за износ!