В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас – неприемливо

Шофьорите да се връщат на 4 седмици, камионите – на 8
12 дек 2019 16:20, Елка Василева
87
В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас – неприемливо
Снимка: архив, Reuters

Институциите на ЕС са постигнали съгласие по два от най-спорните въпроси в пакета "Мобилност", на които обаче България се противопоставя, предаде БНР.

Става дума за срока, в който шофьорите на камиони трябва да се връщат в страната и за техните почивки.

Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. Това е част от постигнатото тази нощ споразумение по пакет "Мобилност" между Европейската комисия, Европарламента и Съвета.

Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира.

Още по темата

Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Според председателката на транспортната комисия в Европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите "пощенски кутии".

"Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка", казва Дели.

Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. "умни тахографи", които да отчитат международните операции, първите - до 2025-а, а вторите - до 2026-а година.

Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.

Предварителното споразумение е неприемливо за България

България ще сезира Съда на ЕС, ако предварителното споразумение между евроинституциите за пакета "Мобилност" бъде окончателно утвърдено. Това заяви пред БНР председателят на парламентарната комисия по транспорт Халил Летифов.

Той изрази недоволство от договореното изискване не само шофьорите, но и камионите де се връщат в страната си през определен период от време.

"За мене е изненадващо това, което са направили Комисията по транспорта и Европейският парламент, защото е пипнато тук-там, но ограниченията за нас си остават. Целта е да се накаже периферията, разбирайте балтийските държави, Румъния, България, което е жалко", каза депутатът.

Халил Летифов очаква правителството да проведе разговори по темата следващата седмица и прогнозира протести на превозвачи.

Предстоят дебати

"Приетото решение за връщане на камионите на осем седмици не кореспондира със заявената цел на председателя на Европейската комисия за един по-зелен континент… Това е предварително решение, на 18-и ще има следваща комисия. Предполагам, че ще настъпи разногласие и от страните, подкрепили пакета. Казали сме докъде можем да правим компромиси и връщането на камиона не можем да приемем с компромис", оцени от своя страна Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

"Не ми се вижда прекрасно. Първоначалното предложение беше камионите да се връщат на три седмици, сега говорим за шест пъти в годината. В текстовете не е посочен механизъм как ще се проверява дари водачът се е прибрал. Силно ме тревожи връщането на камиона. Истина е, че от другата страна се правят компромиси и е истина, че в началото имахме позиция, която не ни позволяваше да сме гъвкави и да преговаряме с никои от страните, които подкрепят пакета. Това обаче се промени", допълни евродепутатът Андрей Новаков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
15
 
7
 
! Отговори
Гошо преди 4 години
До ГЕРБПроблема е следия Криво ляво създадохме някакъв успешен бизнес отрасъл и веднага му сложиха ръка Благовидния повод -грижа за работника е дим в очите на вярващите Я ми кажи какво ще направи ЕС на фирми от Сърбия да речем или която и да е страна извън ЕС
47
5
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас неприемливо_________И защо да е неприемливо за нас, неприемливо е за шайка пишман бизнесмени дето си чанчат работниците
46
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ми много ясно, неможе да държиш един шофьор с месеци да спи в кабината на камион, да не говорим че повечето даже са по 2-*** шофьора, представете си за какъв чанч иде реч, разбира се поне веднъж в седмицата трябва да му осгуриш нормални условия за почивка, веднъж в месеца поне трябва да му дадеш възможност да се прибере в къщи, даже се учудвам че има хора, които са против тези правила
45
0
 
14
 
! Отговори
ВЪПРОС преди 4 години
Няма Начин да не бъде приет този Закон .Празните ТИР-ве ще карат Бали с Пластмаса , Стари Дивани , Бинтове и Марли от операции и още , към България за ТЕЦ София , Перник , Марици и още .Това е Подписано от БГ Правителството - защо се правят на дръж ми шапката Борисов и Компания ?
44
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Че търпите бе. Геврекчии много. Ако не сте вие бай германец ще си върти геврека за 5 хилядарки а сега сигурно се заодоволява и на 3.
43
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
По просто решение - всеки камион може да прави курс от и за държавата в която е регистриран. Гепат ли го да праи курс между други държави или в рамките на друга държава му вземат камиона.
42
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много сте смешни като плювате Европа.Ако не е Европа, ше излизате извън България един път на три месеца.
41
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Че кой е казал, че камионът трябва да идва от Португалия до България празен? Просто в транспортната задача влиза още една дестинация на всеки 8 месеца и това е.
40
2
 
16
 
! Отговори
Ром"с преди 4 години
Целта е да спре демпинговите цени от България и ко ,това е ,другото е рев за пари и много много фалити.
39
2
 
21
 
! Отговори
Ubermensch преди 4 години
Крайно време е на тези роби от Дискордия и подобните им, да им се забрани да защитават робовладелците си. А излезеш да протестираш срещу по-добрите условия за работниците - съд за работодателя. То бива ориент, ама това вече е като извадено от някаква фантастика.
38
3
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Демек според нашите умници е нещо нормално човек да спи по няколко месеца в кабината на ТИР-а. да не говорим че в повечето случаи са по 2-*** шофьори, а по време на движение почиващия неможе да спи
37
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Наште пишман бизнесмени не ги устроива, те искат шоферите им да въртат геврека по 3-4 месеца без да се прибират
36
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Бившият евродепутат г-н Светослав Малинов го чака нелек живот в бъдеще..Сегашният му колега Радан Кънев,като кариерен адвокат,може би ще е е по-разсъдлив и ще избегне някои съображения по теми,засягащи България, защото да си родоотстъпник предполага опасна съдба!
35
5
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Интересно щеше да е, ако Русия хипотетично беше част от ЕС,как отрасъла ще реагира на този "пакет ",при положение че един водач трябва да се върне примерно - от Португалия, през цяла Европа, та до Москва?Смятам,че доста фирмени западни камиони щяха да пламнат по европътищата!!!
34
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
то не бяха патриоти не беше чудо и накрая нищосамо едно баш патриотче нещо поркало и се наа.кало
33
4
 
28
 
! Отговори
Аз преди 4 години
До Лицемерието на ЕСАко 8 седмици не можеш да си намериш товар към България - какъв международен превозвач си?! Ако, пък, искаш да превозваш стоки само в Германия и Франция - ами регистрирай си камиона там! Какъв ти е проблема?!
32
4
 
13
 
! Отговори
ГЕРБ преди 4 години
Това е европейското ни развитие.
31
2
 
8
 
! Отговори
серсемин преди 4 години
Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира.Значи ако аз карам камион с латвийска регистрация, примерно, трябва да си ходя в Латвия, така ли? Май пак нещо не сте го превели както трябва.
30
1
 
14
 
! Отговори
Вярно е ! преди 4 години
По Коледа стават чудеса.
29
5
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Кой защитава интереса на българите? Нашите им дават да крадат дребни парици от ЕС и ги държат зависими и се навеждат постоянно!