В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас – неприемливо

Шофьорите да се връщат на 4 седмици, камионите – на 8
12 дек 2019 16:20, Елка Василева
87
В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас – неприемливо
Снимка: архив, Reuters

Институциите на ЕС са постигнали съгласие по два от най-спорните въпроси в пакета "Мобилност", на които обаче България се противопоставя, предаде БНР.

Става дума за срока, в който шофьорите на камиони трябва да се връщат в страната и за техните почивки.

Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. Това е част от постигнатото тази нощ споразумение по пакет "Мобилност" между Европейската комисия, Европарламента и Съвета.

Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира.

Още по темата

Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Според председателката на транспортната комисия в Европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите "пощенски кутии".

"Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка", казва Дели.

Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. "умни тахографи", които да отчитат международните операции, първите - до 2025-а, а вторите - до 2026-а година.

Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.

Предварителното споразумение е неприемливо за България

България ще сезира Съда на ЕС, ако предварителното споразумение между евроинституциите за пакета "Мобилност" бъде окончателно утвърдено. Това заяви пред БНР председателят на парламентарната комисия по транспорт Халил Летифов.

Той изрази недоволство от договореното изискване не само шофьорите, но и камионите де се връщат в страната си през определен период от време.

"За мене е изненадващо това, което са направили Комисията по транспорта и Европейският парламент, защото е пипнато тук-там, но ограниченията за нас си остават. Целта е да се накаже периферията, разбирайте балтийските държави, Румъния, България, което е жалко", каза депутатът.

Халил Летифов очаква правителството да проведе разговори по темата следващата седмица и прогнозира протести на превозвачи.

Предстоят дебати

"Приетото решение за връщане на камионите на осем седмици не кореспондира със заявената цел на председателя на Европейската комисия за един по-зелен континент… Това е предварително решение, на 18-и ще има следваща комисия. Предполагам, че ще настъпи разногласие и от страните, подкрепили пакета. Казали сме докъде можем да правим компромиси и връщането на камиона не можем да приемем с компромис", оцени от своя страна Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

"Не ми се вижда прекрасно. Първоначалното предложение беше камионите да се връщат на три седмици, сега говорим за шест пъти в годината. В текстовете не е посочен механизъм как ще се проверява дари водачът се е прибрал. Силно ме тревожи връщането на камиона. Истина е, че от другата страна се правят компромиси и е истина, че в началото имахме позиция, която не ни позволяваше да сме гъвкави и да преговаряме с никои от страните, които подкрепят пакета. Това обаче се промени", допълни евродепутатът Андрей Новаков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
3
 
15
 
! Отговори
ЛилеЦицката преди 4 години
Бате Боце, прати им мутрягите от НСО на тея брикселските пенделли бе. къде ни се бъркат тука тея *** как да си гледаме робите.
27
4
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас неприемливо-----------Е, кЪв е проблема?Нали искаме безопастност по пътищата, нали искаме да бъдат прекрити каналите за бежанци?Или бай *** "уважава" единствено законите които пряко не го засягат!?Не ти харесва - сменяй професията!
26
5
 
17
 
! Отговори
Мъдю преди 4 години
Тва са некви скотове да живеят 10 месеца в камион, години наред. ***
25
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Гледах вчера жълтурковците дикордия пак се канят да блокират София що не си закарат т..ъпите шофьорчета направо в Брюксел
24
4
 
6
 
! Отговори
Лицемерието на ЕС преди 4 години
Пишат се стратегии от "фермата до вилицата", а камиони които горят тонове нафта се разкарват по целия континент през произволно избран интервал от време, който няма нищо общо нито с дейността нито с някакви социални придобивки - просто така. Пък се чудим нашите управници от къде си ги изсмукват от пръстите разни нормативи - че те са си завършени "европейци"
23
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
мазните чорбаджии сега ще пискат, но връщане назад няма!
22
3
 
18
 
! Отговори
днес преди 4 години
Браво Европа ,българите трябва да знаят че има закони в ЕС,не е само субсидий да прибират ГЕРБ парите за ЦК на ГЕРБ -София.Всички измислени кошници УЖ превозвачи да са в моргата за СКРАП.Не може да се хитрува цял живот по балкански.Европа има стандарт който трябва да се спазва като искаш да си там СЛУШАШ.А ми сега въпрос с повишена трудност?
21
2
 
24
 
! Отговори
sss преди 4 години
''щели да сезират...'' ха ха ха! за какво беше във варна макрон? да му обяснява тиквара за черно море и как бил кмет, пазач и т.н.? *** обещава на всички всичко само да не го пипат -после се прави на разсеян и той все не знаел... колкото до шофьорите, като и всички остнали хора -имат право достойни условия на труд, заплащане и да са си при семействата! стига с това не е приемливо за БГ! не е приемливо за собствениците, тънещи в лукс а работниците им се сгъват по 2-3 месеца в кабините...
20
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Няма страшно, боце ще намачка яко макарон и всичкон ще е ок, нали 80% ***..ното народонаселение точно така си представя политиката на герп
19
14
 
7
 
! Отговори
Сата НАТО преди 4 години
EU ЦЕННОСТИ Значи, аз независимо дали искам, трябва веднъж в месеца да ходя в държавата, където е регистриран камионът. Не където е адресът ми, а където е регистриран камионът?! Понеже карам камион с румънски табели, трябва всеки месец да ходя в Илфов, Румъния. Това мярка за неотклонение "подписка" ли е?!-------Ти лично не трябва да пеавиш нищо насила.Като не ти изнася, работи нещо друго, не шофьор, а баничар, генерален директир или космонавт. Или си карай камиона в Родината.
18
3
 
24
 
! Отговори
Швестер Велко преди 4 години
Здраво да ги надупят, стиснатите и алчни фирмаджии в БГ... Без вазелин, моля!!!
17
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 12Ами ти защо не си купи камион и ти да станеш милионер?Хората рискуват,инвестират и някой успяват други не.Мислиш,че е много лесно да въртиш геврека по цял ден и по цяла нощ.Защо все в паничката на другият гледаме...
16
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Който е писал статията, изобщо не чел пакета "Мобилност". Тотално наобратно го е написал. Шофьора трябва да се връща след 4 седмици до страната където е регистрирана фирмата с която има трудов договор. Така е защото дори и при сегашния закон фирмата за която работиш неможе да те командирова за повече от 4 седмици в друга държава. Ако работния престой е над 4 седмици, трябва да те трудоустроят в държавата на пребиваване. Тоест ако бачкаш повече от месец в UK , заплатата ти трябва да стане UK ска
15
8
 
14
 
! Отговори
men преди 4 години
съветския союз и "1984" репички да ядат. ЕСССР става невъобразимо голямо гето с всеки изминал ден. а "зелената" им сделка ще ни превърне в новата африка - тъмница, студ, глад, безработица и понижаване на стандарта на живот докато тунеядците в бриксел се къпят в лукс като племенни вождове и ни взимат дечицата за резервни чаркове и секс играчки за това че не можем да им осигурим "качествен" живот. пролетариати събудете се. утре ще е късно.
14
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
държавата, където е регистриран камионът. Не където е адресът ми, а където е регистриран камионът?!Защото собствениците регистрират камионите си в страните с най - нисък данък и така "бият" Западните си колеги.
13
7
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Транспортни фирми регистрирани в България, а камионите им оперират само в Западна Европа, без изобщо да стъпват в България. Шофьорчетата българи ги пращат за по 2-3 месеца с българска заплата, без командировани, спят в камиона. А по закон трябва да им дават 35 евро командировани на ден + заплатата. Български транспортни фирми обслужват заводите на Фолксваген, дерат яки печалби а на шофьора хвърлят 2000-3000лв. На месец. Затова собствениците имат ферарита, яхти.. Ама сега нещо им посегнаха
12
7
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Реално това е по-добре за шофьорите, но роба *** не разбира)Те (шофьорите) го разбират много добре, но шефовете им ги карат да протестират.
11
7
 
24
 
! Отговори
EU ЦЕННОСТИ преди 4 години
"Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира."А принципът за свободно движение на хората в съюза? Значи, аз независимо дали искам, трябва веднъж в месеца да ходя в държавата, където е регистриран камионът. Не където е адресът ми, а където е регистриран камионът?! Понеже карам камион с румънски табели, трябва всеки месец да ходя в Илфов, Румъния. Това мярка за неотклонение "подписка" ли е?!
10
8
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ЕЙ НАЙ ПОСЛЕ ДОЖИВЯХМЕ И ТОВА ДА СЕ СЛУЧИ. КЬОРАВО И САКАТО КАМИОН КУПУВАШЕ.Мой познат едвам избута средно образование (купи си дипломата), но се хвана с камиони и стана милионер.
9
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Под "нас" имат предвид шофьорите или работодателите им ?