В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас – неприемливо

Шофьорите да се връщат на 4 седмици, камионите – на 8
12 дек 2019 16:20, Елка Василева
87
В ЕС постигнаха съгласие по пакета "Мобилност", за нас – неприемливо
Снимка: архив, Reuters

Институциите на ЕС са постигнали съгласие по два от най-спорните въпроси в пакета "Мобилност", на които обаче България се противопоставя, предаде БНР.

Става дума за срока, в който шофьорите на камиони трябва да се връщат в страната и за техните почивки.

Водачите на тежкотоварни камиони ще могат да спят не повече от 45 часа в кабините, а през останалото време в хотел, който трябва да се плаща от работодателя. Това е част от постигнатото тази нощ споразумение по пакет "Мобилност" между Европейската комисия, Европарламента и Съвета.

Шофьорът ще бъде задължен да се връща в страната, в която е регистрирано превозното средство, поне веднъж на 4 седмици, независимо къде се намира.

Още по темата

Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици.

Според председателката на транспортната комисия в Европарламента Карима Дели така се слага край на фирмите "пощенски кутии".

"Въпреки натиска на много страни членки и техните представители в Европейския парламент ние никога не сме се отказвали от каботажа и спечелихме тази битка", казва Дели.

Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. "умни тахографи", които да отчитат международните операции, първите - до 2025-а, а вторите - до 2026-а година.

Потвърдено е обаче изключването на командироването на транспортните работници от общата директива за командироването.

Предварителното споразумение е неприемливо за България

България ще сезира Съда на ЕС, ако предварителното споразумение между евроинституциите за пакета "Мобилност" бъде окончателно утвърдено. Това заяви пред БНР председателят на парламентарната комисия по транспорт Халил Летифов.

Той изрази недоволство от договореното изискване не само шофьорите, но и камионите де се връщат в страната си през определен период от време.

"За мене е изненадващо това, което са направили Комисията по транспорта и Европейският парламент, защото е пипнато тук-там, но ограниченията за нас си остават. Целта е да се накаже периферията, разбирайте балтийските държави, Румъния, България, което е жалко", каза депутатът.

Халил Летифов очаква правителството да проведе разговори по темата следващата седмица и прогнозира протести на превозвачи.

Предстоят дебати

"Приетото решение за връщане на камионите на осем седмици не кореспондира със заявената цел на председателя на Европейската комисия за един по-зелен континент… Това е предварително решение, на 18-и ще има следваща комисия. Предполагам, че ще настъпи разногласие и от страните, подкрепили пакета. Казали сме докъде можем да правим компромиси и връщането на камиона не можем да приемем с компромис", оцени от своя страна Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на Съюза на международните превозвачи.

"Не ми се вижда прекрасно. Първоначалното предложение беше камионите да се връщат на три седмици, сега говорим за шест пъти в годината. В текстовете не е посочен механизъм как ще се проверява дари водачът се е прибрал. Силно ме тревожи връщането на камиона. Истина е, че от другата страна се правят компромиси и е истина, че в началото имахме позиция, която не ни позволяваше да сме гъвкави и да преговаряме с никои от страните, които подкрепят пакета. Това обаче се промени", допълни евродепутатът Андрей Новаков.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
1
 
26
 
! Отговори
Митко 19см преди 4 години
за нас неприемливо---Кой ва пита вас ба?
7
1
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
дискордия,дримтранс,пимк,петкоангелов,аит,биомет и други 10 фирми.Западна европа добри ви го сложи.Ес е яка работа.
6
6
 
51
 
! Отговори
истина е преди 4 години
Белите държави искат да ни направят хора ,но ние си искаме да сме робски маймуни !!
5
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Брюкселските бегета ,как гласуваха.Защо не е 48 h а 45h.За три часа и хоп,в бели чаршафи.Работодателят плаща.Сега ще има юркане нонстоп престойоколо 36-40h ,паркиране в Сърбия и пакотначало и пак нищо.Само гърмежи впразното.
4
6
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Ужас сега собственика на БиоМед или Дискордия няма да може да си купи трети Ролс-Ройс, защото ще трябва да плаща командировъчни и хотел на шофьорите си!! Ама те тия от Брюксел утре ще поискат шофьорите и в ресторант да ядат, вместо да си варят боба на паркинга до ремаркето!! Това чисто безобразие!!
3
5
 
36
 
! Отговори
Sichtpunkt преди 4 години
Камионите и микробусите трябва да бъдат оборудвани с т.нар. "умни тахографи", които да отчитат международните операции, първите - до 2025-а, а вторите - до 2026-а година.Те си мислеха, че ще правят дъмпинг на западните си колеги. Малко е не етично, след като не работиш по техните правила, "да обираш месото от манджата'.
2
6
 
18
 
! Отговори
Эврапэйскый Союз преди 4 години
всичко е точно, Глас Брюкселски, Глас Божи!!
1
6
 
31
 
! Отговори
fact преди 4 години
Дгамбазси, къде си? не се крий мишко.