Двигателят на колата – да го чакаме да загрее или не?

Ако колата е с инжекцион, не е необходимо да чакате
9 авг 2016 20:44,
15
Двигателят на колата – да го чакаме да загрее или не?
Снимка: YouTube / EngineeringExplained

"Двигателят на колата трябва да загрее преди потегляне". Вероятно всеки шофьор е чувал този съвет. Има ли наистина такава необходимост разкрива видео на инженера Джейсън Фенски от EngineeringExplained.

Както Фенски обяснява, изчакване за загряването на двигателя е необходимо само при колите с карбуратор, т.е. при тези, които са произведени преди повече от 15-20 години.

При автомобилите с инжекцион такова изчакване не е необходимо. Модерните системи за впръскване дозират в различно съотношение сместа между гориво и въздух при различна температура на въздуха. Така горивната смес е винаги в оптимално съотношение, което позволява на мотора да работи плавно веднага след стартирането му.

Системата за впръскване обаче не е панацея за студения двигател. Когато температурата навън е ниска, системата за впръскване дозира по-богата горивна смес. В този случай се използва повече гориво, което отмива част от моторното масло в цилиндрите. Така се намалява смазването на триещите се части, което води до по-бързо им износване. Освен това моторното масло се сгъстява при ниски температури, което се отразява негативно на смазочните му качества. Минералните масла губят качествата си при минус 20 - 25 градуса, а новите синтетични - при минус 45 - 55 градуса.

Именно затова Джейсън Фенски препоръчва да изчакате двигателя около 15 - 30 секунди. След това е добре да потеглите, тъй като така всички течности в мотора ще загреят по-бързо, позволявайки работа в оптимален режим. Важно е обаче да не развивате високи обороти преди достигане на оптималната работна температура, тъй като студеното масло (загрява по-бавно от охладителната течност) няма да смазва добре компонентите.

Времето за достигане на работна температура е пряко свързано с температурата на въздуха - колкото по-студено е навън, толкова по-бавно моторът ще загрее. В най-мразовитите зимни дни може да се наложи да изчакате 1-2 минути преди потегляне. Ако пък температурите са летни, не е необходимо изчакване.

Подробности вижте във видеото в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Най-бързо загрява като запалиш огън под картера.
13
1
 
2
 
! Отговори
Един българин преди 7 години
До: МунчоТо не си ***, ти си инженер Ганев, внука на майстор Тричко, който прави всичко, шие капи от чорапи!Първо, няма нафтови печки.Има съвременни дизелови системи - "хаш де и", "маш де и", инжекциона не е само на бензин.Много мощни и икономични са.Второ, американците са маниаци на тема да карат дизел с евтино пържено олио от Макдоналдс и други заведения.Лошото е че новите дизели (с HDI например) не са подходящи за тази цел.
12
1
 
6
 
! Отговори
Мунчо преди 7 години
хАмерикансия инж. нищо не казва за нафтовите печки, ама те отвъд океана не са много на почит май. А т`ва дет маслото загрявало по-бавно от водата - да си вземе дипломата за инж. и да си я закачи на ченгела в ***! По някои части на двигателя, по които минава маслото няма как да мине вода за да охлажда, така че маслото освен смазочни функции има и охлаждащи. Съответно има двигатели снабдени освен с воден радиатор и с маслен. Инж. Фенси *** избухай 2 тройни бургера с голяма кола и не са напъвай.
11
0
 
7
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
До 7+ Всичко е реклама, брат.... Реклама на инжекционите, реклама на чудодейните масла, за "Студен старт", реклама на новите материали и добавките, които ти поддържат като нов двигателя 1 милион километри. Истината е друга. Малкия и среден клас коли са предвидени да се експлоатират там 5, максимум 10 години, и да ги сменяш, поддържането им е нерентабилно, труд, части... При положение , че ги купуват с 3-4 заплати там, им е все едно как ще ги палят.Но в нашата ***-загряване задължително.
10
0
 
0
 
! Отговори
FunFree преди 7 години
Обстойно и изчерпателно обяснение на проблема. Не спамете , а следвайте указанията. А най-добре, си купете топъл гараж.
9
0
 
0
 
! Отговори
Румбо преди 7 години
До РумбоЕдно е сигурно-студен двигател ще даде много по-висок разход,па ако ще да е инжекцион.Дали ще отиде за загряване или за движение студен-все тая.Който е фен и има гараж/двор-може да си купи подгряващо за водата и маслото-като се събуди го включва и след 30-40мин като тръгва има 20 до 40 градуса температура на двигателя
8
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Neznam tozi koito e pisal tezi gluposti kolko razbira ot dvigateli no tui kato dvigateliat e izraboten ot razlichni metali ima minimalni luftove mezdu razlichnite komponenti i edva pri normalnata rabotna temperatura tezi luftove se neutralizirat i sekompensirat ot masloto koeto sushto triabva da e vuv optimalnata si rabotna temperatura.pisna mi ot izmisleni spetzialisti sus kupeni diplomi.
7
3
 
0
 
! Отговори
Румбо преди 7 години
Аз може и да не съм специалист,но ще споделя мнението си-колата не бива да тръгва,докато и до най-далечната точка не е стигнало масло.До тогава е добре оборотите да са ниски,без никакво натоварване.Естествено,възниква въпросът:Колко време е нужно?Ами за всеки двигател е различно,зависи и от температурата.Ако е топло,може да се потегли веднага след изгасването на лампичката за маслото.Ако е под нулата-поне 15-20сек за 8-клапанните и двойно за 16-клапанните.Е,загряване над 5 мин е съвсем излишно!
6
0
 
10
 
! Отговори
7+ преди 7 години
И какво, в крайна сметка се оказа, че трябва да се изчака да загрее.Точно обратното на подзаглавието.
5
0
 
6
 
! Отговори
Горан преди 7 години
Който не разбира тук се спира.
4
2
 
20
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
Много работи са казани, но и още повече премълчани. При студен двигател, особено зимата, освен промиването на цилиндрите, работните хлабини в бутало-мотовилковата група са значителни, води до работа на двигателя в почти авариен режим-студен, с не добро мазане, и с голями работни хлабини. А за топлинното натоварване между смукателния и изпускателен клапан-единия-пропускаш студен въздух, другия-направо горящи газове?Това води до пукнатини в главите, особено чугунените.Загрявайте задължително!
3
0
 
9
 
! Отговори
neo5 преди 7 години
А ако колата е без двигател? Да го чакаме ли пак или..? :P
2
2
 
8
 
! Отговори
ЯСНО преди 7 години
Демек - нищо не е ясно .ЕНЖЕНЕРА каза че ще вземе парите и ще види .
1
12
 
12
 
! Отговори
Петстин коня преди 7 години
Какво загряване? Само газ до лютеницата,ухилен до уши и на търмък.

Спонсорирани публикации