Eкзистенциална криза с автомобилите тревожи Германия

Общественият натиск върху автопроизводителите се засилва
22 сеп 2019 18:45, Красимир Ангелов
139
Eкзистенциална криза с автомобилите тревожи Германия
Снимка: Reuters

Американските производители на автомобили удариха дъното пред обществеността през 2008 г., когато директорите им отидоха във Вашингтон да молят за спасителни програми, а в столицата те пристигнаха с частните си луксозни самолети, припомня Bloomberg.

Сега е ред на германската автомобилна индустрия да изпитва трудности, през каквито преминаха американските компании General Motors и Chrysler преди близо 10 години. Броят на произведените превозни средства в Германия се е понижил с 12% през тази година, а износът бележи спад от 14% заради търговската война и намаляването на продажбите на автомобили в Китай, пише в свой анализ Bloomberg TV Bulgaria.

През първите 8 месеца на 2019 г. европейските продажби на автомобили са намалели с 3%. Очакванията са търсенето да остане слабо и през следващите години. Поради това германският доставчик на автомобилни части Continental не изключва възможността за съкращения на служители.

Целта на автомобилното изложение във Франкфурт през септември беше да даде трибуна на могъщата германска автомобилна индустрия да представи плановете си за производство на повече електрически автомобили. Но голяма част от международните автопроизводители избраха да стоят настрани, за да спестят пари. Бившият директор на Opel\Vauxhall Карл-Томас Нюман определи събитието като "голям провал".

Междувременно големи играчи в бранша като Mercedes, BMW и Volkswagen бяха обвинени от протестиращи за повече мерки в борбата с климатичните промени, че разчитат прекалено много на двигатели на бензин и дизел.

Германската автомобилна индустрия осигурява над 800 хил. работни места в страната и отговаря за голяма част от производството и износа. През годините предходните правителства са се борили да освобождават индустрията от тежки регулации. Но сега ситуацията изглежда малко по-различна.

Скандалът с дизеловите емисии на Volkswagen накара политиците да следят по-строго компании, които поставят печалбата си пред здравето на хората. Освен това обществото в Германия стана добре информирано относно ролята на автомобилната индустрия в климатичните промени.

Средните емисии от новите автомобили са се увеличили през 2018 г. за втора поредна година, предимно заради продажбите на SUV модели. Това е една от причините Германия да не изпълни целта си за ограничаване на замърсяването на въздуха през 2020 г. Пътническите автомобили генерират близо 11% от парниковите емисии на страната.

Европейският съюз въведе по-строги правила за отделянето на вредни емисии, като глобите са солени.

Не може всички да са доволни

Не е изненада, че не може всички да са доволни от правителството и автомобилните компании заради поляризираните мнения. Общественото недоволство в страната срещу климатичните промени е високо, а голяма част от германците изпитват силна привързаност към големите автомобили. Карането на колело и използването на услуги за споделени услуги с автомобили се превърна в алтернатива в градове като Берлин. Но все пак има граждани, които предпочитат да карат личен автомобил, като в същото време високата цена на електромобилите ограничава тяхното по-масово разпространение.

Целият анализ прочетете на сайта на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


139
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
8
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"!Какво е това чудо през 4-5 години задоволените западняци да си купуват нови коли!"Еж па тоя, сега и сметка ще държи на западняците. И аз обичам, да си сменям авомобила често. Стария омръзва. Въпросът е, дали имаш средства или не.
29
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Китай Индия Русия Иран Саудито това са най големите държави които купуват автомобили. Само една от тези държави ако обяви бойкот на краварските и немските автомобили загубите им ще са за милиарди. Китай вече е започнал бойкота на половина и веднага немците го усетиха. 1,300 000 000 Китайци това е огромен пазар колкото две европи и половина.
28
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Що бе, два милиона българи не мият ли улиците на запад, какво работят на запад?
27
1
 
4
 
! Отговори
българин преди 4 години
Германия специално.Всичко трябва да я тревожи според мен! На 1 во место.Асемилацията и с мигрантското население! Меркел има огромна заслуга за това,начело на ЕС! Колеше и бесеше за да прокара исканото от Американците! Е сега тепърва ще берат "плодовете" на Американската "политика" подкрепяна от Гермабия! Германия не е същата вече! Загуби облика си,на просперираща и голяма икономическа сила! За съжаление.Малка част от имиграционният поток Стигна и до нас! Несе чува нищо за завръщането им???!
26
1
 
0
 
! Отговори
риторичен преди 4 години
До Анонимен 29А без тоалетна хартия можеш ли?
25
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
За москвич не се чакаше, чакаше се само за Лада, и то нова, стара можеше да се купи лесно, но всеки имаше пари и искаше нова. А сега при демокрацията не е нужно да чакаш 15 години западняка да си кара таралясника за да му го купиш, западняците се чудят как да се отърват от таралясниците си българите дори са готови да им плащат за тях.
24
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 22Живей си в шnбаното средновековие ..
23
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хайде па се появи латерната дето ще ни обяснява как 2 милиона българи миели улиците на запад.
22
0
 
0
 
! Отговори
риторичен преди 4 години
До Анонимен 22Ти вече свикнал ли си?
21
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Много момета се вързаха и на лада.Левентът,често се оказваше от съвре-менен текезесарски род и щастливонацепиха гредата.С висше ,трябваше дасипе на прасетата,издой кравите...Да пита тейкото за всяко нещо и да мълчига я гълчеха.За свекървата отделен том.Гераците сър.
20
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Когато българите караха москвичи пенсионерите не ровеха в кофита за огризки от храна.
19
3
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 19Принципно си прав.Ама както виждаш делът на възобновяемите енергоизточници непрекъснато се увеличава.
18
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Еко-тата ще оставят Ханс гладен. А Ханс вече се напълни с бежанци, да се чудиш какво ще ги правят. Освен Меркел да отпусне държавна помощ на бежанците, всеки да си купи по един ВАГ?
17
4
 
10
 
! Отговори
Сaлaмчо преди 4 години
Не ни рaзвявaй кoмунизъмa кaтo някaквo плaшилo . Виж си зaдникa първo и кредитите дрyгaрю боядисн кнсумaтoр, кaтo спрем дa купувaмe и ще стaне тoчнo нaoбрaтнo в мaгaзинa имa всичкo aмa нямa клиенти, aкo искш дa ти купувaме ти ще ни плaщaш нa нaс, не ние нa теб.
16
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Автомобилите правят 11% от замърсяването и всички им скачат. Кой прави останалото? Дали не са тецовете, които все още са основен начин за производство на ток за взичко?В крайна сметка се счита, електрическите коли замърсяват именно заради това, че ползват ток от тецове. По-лесно е да обвиняеаш автомобилната имдистрия, отколкото да затваряш тецове...щото ще разгневиш повече на брой хора, и току виж вземат да не гласуват за теб.
15
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Драги журналюги,Кога най-после ще се научите да пишете на БЪЛГАРСКИ език? Ако не можете да пишете правилно на ТОЗИ език, и сто "екзистенциални" неща да опитате да кажете, то екзистенциата ви е съмнителна, а и не ставате по-умни, нито по-наетени. Просто лъсва вашето чуждопоклонничество.Още Паисий е казал; "О, неразумний юуроде! Поради що се срамиш да се наречещ българин?!"
14
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Вместо да чакаш 10 години за москвич, вече москвичът чака тебе 10 години, за да го караш ти. Да ти дойде твоят ред да го караш след 10 години. А следващия собсвеник москвичът го чака цели 20 години.
13
2
 
5
 
! Отговори
Средновековието? преди 4 години
До СaлaмчоТам как е било? И там е имало подобни проблеми, ама са били за добро.Или не?Ти без ток, бъстър копче - лампа ападжас, топла вода, интернет и телевизия вече можеш ли? Щото тока, течащата вода, топлата вода, кабелната телевизия и интернетът са по-зарибяващи и от хероина. Има 2-3 процента отказали се от хероина.Но който е опитал електрификация, топла вода, интернет и кабелна телевизия - това е зависимост до живот.
12
10
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 10Завиждаш ли, завиждаш ли селско русофилче?
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Екзистенциално да не ме държаха бедени щях да сменя две, три.Преди попитахза нова глава, на25 годишното си синигерче и ми казаха2500 лв.Застра-ховката ми е колкото колата,но затованякой екзистенциално да ми съдейства.Вече не е проблем да се прави кола.Немците изпуснаха себе си,време .