Уникална гледка: Представиха БГ спортен електрически автомобил

Премиерата на модела се състоя в София
Обновена: 11 окт 2019 11:23 | 11 окт 2019 11:18, Анисия Иванова
114

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Компанията Kinetik Automotive, която е създадена от българина Теодосий Теодосиев, представи своя електрически спортен автомобил. Той се казва Kinetik 07, като премиерата му се състоя в София. На публиката беше показан предсериен прототип, като дизайнът също е на българин - Костадин Костадинов.

Първоначално двамата са имали намерения да използват за основа модела Lotus 7, който да бъде превърнат в електромобил, но в крайна сметка е решено да бъде използвано шаси на Caterham. От Kinetik Automotive обещават, че всеки направен от тях автомобил ще бъде различен, тоест ще може да се инивидуализира по желание на клиента.

Базовият вариант на Kinetik 07 ще получи мощност от 480 кВт (644 к.с.) и 800 Нм въртящ момент. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч само до 2,7 секунди, като амбициите на екипа са това време да бъде подобрено.

Над 90 процента от софтуера, който управлява колата, е написан от екипа на Kinetik Automotive. Повече от 91% от частите, използвани за създаването на 07, също са нови. Каросерията, както и много от елементите, свързани с нея, се изработват на най-големия 3D принтер на Балканите, като това позволява свиването на процеса от проектирането до производството на отделни детайли и компоненти до дни и дори часове.

Първият пазар, на който ще се появи Kinetik 07, ще е САЩ и по-точно Калифорния, тъй като там компанията планира да получи сертификат за дребносериен производител, а следващото търговско представителство ще е в Монако.

Проектът по създаване на електрическия спортен автомобил е посветен на един от най-добрите български рали-пилоти - покойният Тодор Славов. Създателят на автомобила Теодосий Теодосиев е бил съученик със Славов.

Още новини за автомобили четете в АutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


114
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
3
 
4
 
! Отговори
SS преди 4 години
Страшен ***. Тия ролбари зад седалката неможеха ли да ги дигнат още малко та да си закачат га щи те.Прилича ми на някаква индийска суперкола.
55
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До сфАз идеално те разбрах, и не мислех че ги съпоставяш. Просто електричката с тоя въртящ момент рано рано, тиха и безплатна си е явно предимство пред "звяра". То М5цата си е друга кола, за други условия. Кефа от нея в градски условия не може да се види.
54
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
В ПРЕДНИЦАТА ПРИЛИЧА НА СУРАТЯ НА НИКОЛАЙ МЛАДЕНОВ.
53
0
 
0
 
! Отговори
сф преди 4 години
До Анонимен 58Карал съм почти всякакви коли с ДВГ. Малко некоректно съпоставих М5. Става въпрос за това, че за градско ел.колата е значително по-приятна и удобна за ползване. Не съм карал висок клас ел.кола. Ако опитам вероятно ще установя, че е по-готина от М5.
52
0
 
3
 
! Отговори
Аз преди 4 години
няма ли да се цвъкат насекомите по очилата ти без предно стъкло :)
51
2
 
14
 
! Отговори
Може би са преди 4 години
понаучили колите, ама с българския са "гола вода"!Това "ПроектА порастна" на сцената направо избива рибата - изключително несериозно на фона на големите претенции!
50
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До сфЕ, то оставаше тая М5ца да я предпочиташ в градския трафик :)))))
49
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До SHEFAФормата на предните фарове и предната "решетка" (без разделението по средата) е като на БМВ Х5, задницата от Астън Мартин Вантидж и др
48
4
 
10
 
! Отговори
сф преди 4 години
Каквото и да си говорим , бъдещето е на ел. автомобилите. Личния ми автомобил е BMV M5, служебния Рено ZOE. С ръка на сърцето Ви казвам, че за градско кормуване предпочитам реното. Много леко за управление, тихо с уникално ускорение ...не без значение, че не мисля за сини и зелени зони, за сега за ел коли са безплатни.
47
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Прототипа не е автомобил бе баламурници копировачи по цял ден на Текстове от интернет , а модел как ще изглежда после като се почне производството ако има такова въобщеВ БМВ и Мерцедес си имат Тестпилоти които тестват Прототипите по цял ден , реално експериментират както си искат , с нормална кола носи рискове
46
1
 
1
 
! Отговори
Бижо преди 4 години
Става за агент о7....Дайте нещо по земно- за джобчето на обикновенния ***.....
45
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Нямаше нужда да се казва, че е българска, то си личи подяланата с брадва форма
44
1
 
0
 
! Отговори
смях преди 4 години
Наистина бутикова кола. Има ли покрив или е само за лежерното време в Калифорния ? Дай - Боже им потръгне. М/у другото не прочетох цената каква и е.
43
2
 
2
 
! Отговори
до 49 преди 4 години
Колата е спортна, т.е. играчка за големи и би трябвало да се кара основно на писта. Такива ускорения са неприятни за непривикнали с екстремни усещания. За любителите на комфорта има лимузини.
42
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Аз едно не мога да разбера, 2,7 секунди им били малко за ускорение от 0 до 100 км/ч. Какво се иска още, телепортация ли. под милисекунда ли, що ли. Нещо се прекалява май с простотиите.
41
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Добре е. С едно зареждане минава 130 км., при скорост до 120 км/ч.
40
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До Анонимен 44Фолксаваген е кола за масовия потребител.Тази кола не е предназначена за масовия потребител.
39
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Супер е колата
38
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
"предният спойлер" ?!?! хахаххахахаххахахаМоля жертви на некрофилия да не се обаждат!!!
37
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Браво на момчетата, но трябва да си преосмислят дизайна. Предният спойлер почти докосва земята. Количката е по-скоро бутикова, отколкото функционална.