Откриха "Бункера на ужасите" в Китай, който Япония е използвала през Втората световна

Обновена: 1 юни 2023 07:41 | 1 юни 2023 07:13, Нели Христова
Снимка: Pixabay/mwewering

Археолози в Китай са открили таен подземен бункер, използван от японски учени за провеждане на ужасяващи експерименти върху хора по време на Втората световна война, съобщи „Live Sciense“.

"Бункерът на ужасите", открит близо до град Анда в провинция Хейлундзян, Североизточен Китай, е използван от печално известното Подразделение 731 на японската армия по време на японската окупация на Китай от 1931 до 1945 г. Построена от японците през 1941 г. и функционираща до капитулацията на Япония в края на Втората световна война, лабораторията е била най-големият изследователски обект на Подразделение 731, но точното ѝ местоположение бе изгубено досега. Подразделение 731 започва работа през 1931 г. като японско звено за обществено здравеопазване, но бързо разширява изследванията си, включвайки зловещи експерименти с биологични и химически оръжия, използвайки китайски, корейски, руски и американски пленници като опитни обекти.

Изследователите от Института за културни ценности и археология на провинция Хейлундзян, които открили бункера, заявяват пред „South China Morning Post“, че откритието "подчертава продължаващото наследство на жестокостите на Подразделение 731 и тяхното въздействие върху глобалните усилия за предотвратяване на биологичната война".

До 12 000 мъже, жени и деца са убити при садистичните експерименти на Подразделение 731, които включват тестване на гранати, бактериални бомби, огнехвъргачки и химически оръжия. Хората са били изложени на обезводняване, убивани във въртящи се центрофуги, инжектирани с кръв от болни животни, облъчвани с рентгенови лъчи, дисекцирани без упойка и държани в камери с ниско налягане, докато очните им ябълки не се спукат. Заразени с чума бълхи, отгледани в лабораториите на Подразделение 731, също са пускани от ниско летящи самолети над китайските градове, което предизвиква епидемии от болести, отнели живота на стотици хиляди хора.

Археолозите са разкрили частично П-образната структура, която е дълга приблизително 33 м и широка 67 21 м, като от нея се разклоняват свързани помежду си стаи и тунели. Тъй като те все още не са влезли вътре, не е установено точното предназначение на всяка стая, но изследователите са категоризирали това, което според тях са лаборатории, помещения за наблюдение и дисекция, килии за задържане, бараки, гаражи, бани, трапезарии и кладенци.

След капитулацията на Япония през септември 1945 г. САЩ прикриват доказателствата за ужасяващите експерименти и тайно предоставят на много от ръководителите на Подразделение 731 имунитет срещу съдебно преследване за военни престъпления в замяна на техните изследвания. Голяма част от тази информация по-късно е пренесена във Форт Детрик в Мериленд - център на американската програма за биологични оръжия по време на Студената война между 1943 и 1969 г.

Археолозите казват, че ще продължат да разкопават обекта, събирайки повече подробности за отделните помещения в структурата и как те са функционирали, за да образуват ужасяващия бункер.

Китайците не са забравили зверствата. Не напразно развиват армията си.

До Скомина: Същата сграда пък която са ползвали фашистите преди 44. Кръговрат! :)

Скомина преди 10 месеца
Червените чекисти и номенклатурчици май ще ги вкарват там в сградата до Лъвов мост където са измъчвали нашите деди от 44та и до падането на комунизма.Както пее Руши всичко се връща.

До Анонимен: Първата лаборатория за отрови в Англия е от тъмните времена - Отравянето им е любимото занимание останалите векове! та руснаците пак са изостанали с векове :):):)

Demonaz преди 10 месеца
На никой не му пука за китайските комунисти. Другарите са най-големите зверове в историята.

Бай Дрън преди 10 месеца
Я виж ти...а уж само руснаците крадяли учени от Германия. Ето откъде произхождали днешките американски биолаборатории - наследници на подразделение 731.

Първата лаборатория за отрови в Русия е по разпореждане на другаря Ленин през 1921 г.

Когато влязъл в сила преди 10 месеца
Законът за реституцият се оказало, че някогашната слугиня си е извадила фалшив нотариален акт и претендира, че тя е наследница на къщата. Истинските наследници повели съдебна битка и авторката на статията пишеше: "Печелим делата на всяка инстанция, но слугинята обжалва и вече 10 години след гласуването на Закона не можем да влезем в дома си." Оттогава минаха доста години, но онази къща е все още необитаема. Сигурно още се съдят потомците им. Минете оттам и сами се уверете.

До USA сектата - преди 10 месеца
САЩ прикриват доказателствата за ужасяващите експерименти и тайно предоставят на много от ръководителите на Подразделение 731 имунитет срещу съдебно преследване за военни престъпления в замяна на техните изследвания. - КАКВО ЩЕ КАЖАТ американофилчетата? (и преди да побегнат япончетата са замели следите НО под наблюдението на краво-разузнаването, нали се сещате!)

Фен на Вики Джъстис преди 10 месеца
В България е много вероятно да има подобни тайни обекти. В Китай това вероятно ще стане туристическа локация, е нас обаче няма дори да се проучи до край. Тъжна работа.

Скомина преди 10 месеца

фремно опорков преди 10 месеца
До Анонимен"защото US armiа не е стъпвала в Китай," - то тя и във Украйна не е стъпвала... :):):)

... този синковец, вече женен за слугинкината дъщеря, си заминал за Гърция, като най-демонстративно натоварил мебелите, заварени в къщата. Съседите забелязали това и уведомили бившите собственици, но те нищо не можели да направят. Жената дословно пише: "По онова време една такава гарнитура струваше колкото един малък апартамент в София." Така слугинската щерка заминалаза Гърция със солидна зестра под формата на откраднати чужди мебели. Когато влязъл в сила Законът за реституцията .........

До 79САЩ прикриват доказателствата за ужасяващите експерименти и тайно предоставят на много от ръководителите на Подразделение 731 имунитет срещу съдебно преследване ////Комунистическа опорка, защото US armiа не е стъпвала в Китай, там единствено са действали китайски другари и тавариши от Маскве.

Джузе Певерди преди 10 месеца
Японците са жестоки, и си заслужиха бруталните руски атомни бомбардировки над Хирошива и Нагасаки.

Продължението - преди 10 месеца
дори в Европа такива мебели стрували много. Навремето национализирали къщитезаедно с обзавеждането и настанените там другари купували заварените мебели като уж амортизирани до степен да не могат да се използват, т.е. за стотинки. Специално за своя роден дом жената пише, че през 60-те години там настанили гръцки комунисти, емигрирали у нас. Един такъв се залюбил с дъщерята на бившата им слугиня, която още живеела в пристройката към къщата и когато в Гърция обявили амнистия, този синковмец, ...

Мебелите и другарите преди 10 месеца
Имаше преди време един в."Прелом". В голяма статия-мемоари, поместена през 2003 или 2004 г. научих как по-важните другари са се обогатявали с чужди мебели. наследницата на къща на ул. "Цар Асен" в София пише за съдбата на нейния бащин дом, който се намира срещу заведението "Дон Домат", близодо пресечката с "Гладстон". Всяка една от стаите била обзаведена с гарнитура, купена от известна европейска мебелна къща много преди Втората св.война и през 70-те години на 20-и век дори в Европа -продължавам

Японците много ги биха чайните през ВСВ, биха също и бритишите в Сингапур и Малайзия, така че не е изненадващо това нещо :)))

на ви УСА морал! преди 10 месеца

До наистина имаше всичко - Значи, правеха и качествени неща, но те са били само за високопоставени другари или за износ срещу долари, от които са се възползвали пак само високопоставените другари. Но корупцията и тогава е цъфтяла и срещу много пари простосмъртният е можел да се облажи със стоки, получавани от хай-другарите или на заводски цени, или даром.