Откриха "Бункера на ужасите" в Китай, който Япония е използвала през Втората световна

Обновена: 1 юни 2023 07:41 | 1 юни 2023 07:13, Нели Христова
Снимка: Pixabay/mwewering

Археолози в Китай са открили таен подземен бункер, използван от японски учени за провеждане на ужасяващи експерименти върху хора по време на Втората световна война, съобщи „Live Sciense“.

"Бункерът на ужасите", открит близо до град Анда в провинция Хейлундзян, Североизточен Китай, е използван от печално известното Подразделение 731 на японската армия по време на японската окупация на Китай от 1931 до 1945 г. Построена от японците през 1941 г. и функционираща до капитулацията на Япония в края на Втората световна война, лабораторията е била най-големият изследователски обект на Подразделение 731, но точното ѝ местоположение бе изгубено досега. Подразделение 731 започва работа през 1931 г. като японско звено за обществено здравеопазване, но бързо разширява изследванията си, включвайки зловещи експерименти с биологични и химически оръжия, използвайки китайски, корейски, руски и американски пленници като опитни обекти.

Изследователите от Института за културни ценности и археология на провинция Хейлундзян, които открили бункера, заявяват пред „South China Morning Post“, че откритието "подчертава продължаващото наследство на жестокостите на Подразделение 731 и тяхното въздействие върху глобалните усилия за предотвратяване на биологичната война".

До 12 000 мъже, жени и деца са убити при садистичните експерименти на Подразделение 731, които включват тестване на гранати, бактериални бомби, огнехвъргачки и химически оръжия. Хората са били изложени на обезводняване, убивани във въртящи се центрофуги, инжектирани с кръв от болни животни, облъчвани с рентгенови лъчи, дисекцирани без упойка и държани в камери с ниско налягане, докато очните им ябълки не се спукат. Заразени с чума бълхи, отгледани в лабораториите на Подразделение 731, също са пускани от ниско летящи самолети над китайските градове, което предизвиква епидемии от болести, отнели живота на стотици хиляди хора.

Археолозите са разкрили частично П-образната структура, която е дълга приблизително 33 м и широка 67 21 м, като от нея се разклоняват свързани помежду си стаи и тунели. Тъй като те все още не са влезли вътре, не е установено точното предназначение на всяка стая, но изследователите са категоризирали това, което според тях са лаборатории, помещения за наблюдение и дисекция, килии за задържане, бараки, гаражи, бани, трапезарии и кладенци.

След капитулацията на Япония през септември 1945 г. САЩ прикриват доказателствата за ужасяващите експерименти и тайно предоставят на много от ръководителите на Подразделение 731 имунитет срещу съдебно преследване за военни престъпления в замяна на техните изследвания. Голяма част от тази информация по-късно е пренесена във Форт Детрик в Мериленд - център на американската програма за биологични оръжия по време на Студената война между 1943 и 1969 г.

Археолозите казват, че ще продължат да разкопават обекта, събирайки повече подробности за отделните помещения в структурата и как те са функционирали, за да образуват ужасяващия бункер.

Статията е за Японските зверства по времето на 2рата световна война... Пишете за това г-да и дами и другите 60 пола ...

Цоц Носталгици преди 10 месеца
Апвахте само бананя на Живков а той го ахваше на Брежнев и мечтаеше да го апне на Сталин.Това пък е супер извращение да си най богатия в държава да можеш са имаш много хубави жени а ти да си гей.

Заради банани и тоалетна хартия върнахте Бункера на ужасите в България след 1989 година.

банани преди 10 месеца
Който имаше пари ядеше!Лично аз не съм се редил по опашки за кило банани по 0,80 лв!Направо си купувах цял кашон от 20 кг по 3 лв!

Бункера на ужасите - това е лицето на управлявалите до 1945 година в Япония, но и в България.

Преди 89 ядяхте банана на Живков и съюза.

И преди 1989 си хапвахме банани, макар и не целогодишно. Колкото за автомобилите преди 1989, много се смях когато на магистралата изпреварих с 120 един мерцедес движещ се с 80 км/ч. Добре е човек да не вярва толкова много на измислиците за живота преди 1989 година.

През соца преди 10 месеца
Празни магазини и опашки за прясно мляко в найлонов плик масов бой за 10 банани.И в днешно време имаше бой за олио тоест почти върнаха комунизма.

справки колкото щеш преди 10 месеца
Демократ или комунист няма значение!Усети ли българина далавера с много пари и направо озверява!И като се добави робския манталитет в резултат на 500 години генетична небрежност,и резултата става ужасяващ!

Бункер на ужасите - и заради такива хора САЩ, Великобритания и СССР заповядаха в победените държави да има Народен съд, какъвто имаше и в България.

Това казва всичко : "САЩ прикриват доказателствата за ужасяващите експерименти и тайно предоставят на много от ръководителите на Подразделение 731 имунитет срещу съдебно преследване за военни престъпления в замяна на техните изследвания. Голяма част от тази информация по-късно е пренесена във Форт Детрик в Мериленд - център на американската програма за биологични оръжия по време на Студената война между".... след ВСВ историята се повтаря...

До 1944 година България е била три пъти по-назад от Гърция. После след 1944 успяваме да изпреварим Гърция, но идва 1989 година, демократите взимат властта и България рухна

Интересен факт, който сте пропуснали да споменете. След капитулацията на Япония почти всички участвали в проекта емигрират в САЩ и получават високи научни степени и започват работа пак към воените.

Същото е било и с нацистките военнопрестъпници, САЩ са ги взели да работят за тях.

Бункер на ужасите в Китай, а сега цяла България е един бункер на ужасите от 33 години

Отврат преди 10 месеца
Американците вместо да ги осъдят за това, че са убили хиляди хора са им дали още повече права!

Колко ли хора са изтезавани в България в бункерите на демократите след 1989 година?!

Напомняне преди 10 месеца
Може да сме били страна , само с развито селскостопанска производителност, но сме били икономически по-добре от гърците. Обрата става, след като военните са свалени от власт, и влизането отново в НАТО. Като добавим и плана Маршал, и свалянето на комунистите от власт, страната им бързо тръгва напред. Запомнете, нямало е вече комунисти в тяхното управление , и Гърция започва да се развива! Нашата история е знаете- и сега управниците, са деца или внуци на комунистите.

И престъпниците станали световни учени!? Гнус! Това е демокрацията.

Японски милитаризъм, български монархофашизъм, това са ужасни неща.