Какви са предизвикателствата пред Tesla?

Компанията се превърна в еталон
23 сеп 2023 09:17, Нели Христова
18
Какви са предизвикателствата пред Tesla?
Снимка: БГНЕС

В най-новата история на автомобилната индустрия няма друга компания, която да е преживяла толкова бърз растеж като Tesla. Несъмнено това е главният герой от последните 10 години.

Tesla успя да поведе световния пазар на електрически превозни средства, като представи атрактивни и конкурентни модели в точното време и на правилните места, категоричен е Фелипе Муньос от JATO Dynamics в своя анализ за изданието Motor1.

Компанията, притежавана и ръководена от Илон Мъск, се превърна в еталон, когато вече почти всеки шофьор мисли за електрическа кола. Но всеки бърз успех не идва сам. Има и предизвикателства.

Ето най-големите предизвикателства, пред които Tesla е изправена:

1. Локализация

Въпреки че на теория живеем в глобализирана икономика, нарастващото търговско напрежение между страните води до по-голяма локализация на сектора. Това означава, че поради засиленото регулиране, насочено към защита на местната индустрия, вносът на автомобили става все по-труден.

Последствието е нарастваща тенденция към локализация, при която производителите на автомобили увеличават своето местно производство, разширяват клъстери от местни доставчици и намаляват зависимостта от чуждестранни компоненти.

В момента Tesla управлява четири производствени обекта по целия свят (два в САЩ, един в Китай и един в Германия). Ако иска да увеличи присъствието си на развиващите се пазари, ще трябва да се установи в много от тези страни, а не само в Мексико, както е планирано.

Чрез локализиране на производството Tesla може да отговори по-добре на динамиката на всеки пазар, но също така може да има отрицателни ефекти върху печалбите на компанията, тъй като няма глобални продукти и доставки.

2. Китай

Основното предизвикателство е силната зависимост от Китай. Една трета от глобалния обем на Tesla през първата половина на 2023 г. е доставен в Китай. Заедно с Volkswagen, BMW и Mercedes, Tesla е западната компания, която е най-силно подчинена на китайското търсене. Тази силна зависимост от най-големия автомобилен пазар в света може да бъде добра в мирно време, но може да се превърне в проклятие в случай на потенциален търговски/политически конфликт между Китай и САЩ/Европа. Особено ако много китайски клиенти продължат да преминават от чужди към местни марки автомобили.

Другата заплаха е бързият растеж на китайските марки автомобили с техните електрически модели. Електрическите превозни средства са съществена част от икономическото развитие на Китай през следващите години и начин за разширяване на индустрията в чужбина.

В Китай ма повече от 170 местни марки, много от които се грижат за сегменти, подобни на тези на Tesla. NIO, Xpeng, BYD, Avatr, Geely Galaxy и много други се възползват от щедрата държавна подкрепа, за да предложат продукти с много атрактивна производителност на батерията, което може да се сблъска с потенциалните клиенти на Tesla.

Още по темата четете на сайта на Automedia.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Това е лимит на li-ion батерията и повече не може. Найлонвгъс ще чака пак да му се дигне смешната акция. То и аз мога да се правя на отворен с на друг изобретението ида ме субсидира държавата с милиарди и да се правя на учен. Смешна работа.
13
0
 
0
 
! Отговори
Алекс преди 7 месеца
Да се справи с голямото търсене и да намали времето за доставка.
12
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
да не се възпламенява и гърми хахах
11
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
До Анонимен Тесла произвежда електромобили от 2006-а, това са 17 години и все още се ползва литиево йонна батерия, която засега няма алтернатива. А това че някой им пречи са пълни глyпости.
10
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Те и телефоните в началото бяха големи тухли с лоша връзка,но с инвестиции и конкуренжия се развиха до това ниво. Та е нормално като нова технология на пазара за създаването на която се пречи умишлено от петролните милиардери да има издънки. Но след години ще се подобри и ще стигне съвсем друго качество
9
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Защо проблемите трябва да се наричат "предизвикателства"?
8
2
 
2
 
! Отговори
до 10 преди 7 месеца
Инженер съм и отлично знам какво представлява батерията.То всички видове батерии са съставени от по малки клетки.Наистина си прав че електричките имат проблеми.Но е също така вярно че бързо вървят към решение.ДВГ също има проблеми-особено последните 5-6 години когато изпилиха всичко на максимум и чисто нова кола за 150 бона една си изкарва гаранцията.
7
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Искам 2000 км пробег, не защото много бързам и нямам време за зареждане ... Аюи за да зареждам у нас на нощтна ... И да ми излиза евтину ;)
6
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Програмата на СпейсХ се срина защото руснаците смениха ключа от чекмеджето с проектите
5
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
НЕ СТАВА С КРАДЕНЕ И ДАЛАВЕРКИ
4
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
ТЕСЛА И НА ТЕСЛАТА ДРЪЖКАТА
3
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
в еталон за издънки и ниско качество
2
3
 
4
 
! Отговори
До 1 преди 7 месеца
Така ли копейка, а рублата викаш става все по силна валута? Не е хубаво така да се бъркат фантазии с реалност
1
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Който следи електричките (не е задължително да притежава) вече знае, че китайците от CATL вече имат най-добрата батерия, за щастие на Мъска Тесла им е основен клиент, но това няма да е вечно.