Бърз и тих! Той лети – свръхзвуковият самолет на НАСА

Планира се да бъде пуснат в експлоатация през 2021 г.
Обновена: 19 ное 2018 19:36 | 19 ное 2018 19:10, Нели Христова
124
Бърз и тих! Той лети – свръхзвуковият самолет на НАСА
Снимка: Lockheed Martin

Той лети. Бърз е и е тих. Но не, не е Супермен, а новият свръхзвуков самолет на НАСА.

Космическата агенция вече няма само за цел да изследва Вселената или да колонизира Марс, но и да направи живота на хората доста по-лесен. А какво е по-полезно от пътуването между континенти и държави за минути?

В партньорство с оръжейния гигант Lockheed Martin преди години НАСА започна тестването на свръхзвуков самолет, който тихо да прелита над населени места, без да всява паника у хората.

Години на компютърно инженерство и тестове във въздушни тунели дадоха резултат и Lockheed Martin вече започва производството на истински летателен апарат.

X-59 Quiet Supersonic Technology или QueSST ще полети за първи път през 2021 година и ще развива скромните 1500 км/ч на височина от 17 хил. метра. Той е елегантен, с аеродинамична форма, която допринася за бързото му летене, а шумът, който излъчва е едва 75 децибела, което е силно колкото звука от затваряща се врата.

Неговият строеж е първата стъпка към сглобяването на по-голям, пътнически самолет, който светкавично да превозва хората към мечтаните им дестинации. Но за да тръгне в експлоатация подобна машина, НАСА трябва да докаже на правителството, че свръхзвуковите самолети не са опасни.

Засега те остават забранени от закона – прекалено шумни са и причиняват огромни щети, ако се разбият някъде.  А целта на QueSST е именно такава – да събере данни и да докаже на недоброжелателите си, че НАСА има достатъчно добра технология, за да промени света на самолетните пътувания изцяло.

Всъщност, забраната е наложена след като първият свръхзвуков самолет "Конкорд" изпълнява полет с близо 100 пътници, повечето от които са бизнесмени, на борда си. Конкурентите са категорични - той е толкова шумен, че вреди на хората, а всички произведени машини са изтеглени от пазара и прибрани в частни колекции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
4
 
6
 
! Отговори
Austin Powers преди 5 години
Съветския свръхзвуков Ту-144 през цялото си съществувание успява да превози едва 3600 пасажера. Шума във салона е бил толкова голям, че е трябвало да крещиш директно във ухото на съседа си за да те разбере. На това отгоре, заради огромния разход на гориво радиуса му на действие е само 4000км което не е достатъчно дори да прекоси Атлантическия Океан. Заради този проблем Ту-144 е използван само за полети между Москва и Алма Ата.
37
7
 
3
 
! Отговори
бай ганю преди 5 години
1500km/ч да бе за малко и да стане
36
11
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това са само картинки , такива картинки всеки може да направи..САЩ не могат да правят това което са правили през 80-те години , всеки нов проект е провал.. или САЩ са загубили способности..
35
12
 
4
 
! Отговори
Зомби преди 5 години
НАСА и совалките помагат много на човечеството! Парите дето се дават на НАСА ако се пренасочат за екология и засаждане на дървета по земята, както правят руснаците не помага на земляните.
34
5
 
4
 
! Отговори
до 23 преди 5 години
Американците са имали два такива проекта по едно и също време, но са ги изоставили като нерентабилни.
33
11
 
1
 
! Отговори
МНЕНИЕ преди 5 години
Това е Дрон управляван от наземна станция .Изминава 1000 километра с едно зареждане и даже не може да носи камера на борда .САЩ започнаха да се излагат . Този дизайн е копиран от Инженерите в Нацистка Германия от 1939 година .Името на Операцията е Камикадзе - наречено на Японските Самоубиици - лошото е че може да вози 1 човек .Закона на Нютон за земното притегляне още важи - за ябълката .
32
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тих, но преди и след да премине звуковата бариера. Всеки самолет, преминавайки звуковата бариера, предизвиква оглушителен шум. Това е бил и един от основните аргументи срещу Конкорд. В Европа и САЩ не е било разрешено да летят над континентална територия именно по тази причина. Затова единствените полети на Конкорд са между крайни точки, като Лондон - Ню Йорк. Т.е. преминаването на звуковата бариера е винаги над океана.
31
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Toi leti na babati firciloto leti znaci nyama kat amerikancite takali da razbiram
30
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 12Мисля, че говорят за това, ако паднат в града. С тази скорост, вероят о ще оре и ат през огромен небостъргач, като горещнож през масло.
29
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Бърз и тих! Той лети свръхзвуковият самолет на А, ТАКАА аз се качвам на самолета и почвам да летя!
28
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На жена ми ютията е по-тиха.
27
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
26Че крив, че ***, че незнаещ...
26
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До 31 Конкорд е летял почти 30.години. Финансите бяха причина, но една от многото.
25
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Безшумен бля,бля,бля...75 децибела,бля,бля,бля...Моите гуми на колата са 72 децибела ,ама при 90км/h.Климатика ми е 32 децибела при средна мощност,бе той и оня *** Мъск говореше за електрическите коли,ама след като поради разходите по поддръжката им, между другото разобличени от Top Gear,сега кво прави?Fake news.
24
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проблемът на Конкорд винаги е бил ужасно шум. Навсякъде, където е имало линии е имало протести от шума. И това с а или протести на хора, живеещи от 50 Години до летището....Дано сработи.
23
8
 
11
 
! Отговори
Бонобо преди 5 години
До Анонимен 24Умни, много умни, чак от ушите ти тече мозък. Руснаците имот най-доброто аеродинамическа школа в света. Крадците обичат думата "крадено". Су-57 превъзхожда по всички показатели факания "Раптор" - по скорост, маневреност, далечина на полета, радари, въоръжение. И то преди новия двигател "изделие 30", с 20-25% по-добър от АЛ-41Ф1.Съобщиха, че бюро "Туполев" прави 30-местен комерчески свръхзвуков самолет.
22
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Това е нова генерация самолет.Времето на Ту и Конкорд е отминало отдавна.
21
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Проектър Конкорд нямаше бъдеще по финансови причини.Билетът (отиване и връщане) е бил $12,000 на онези цени. Много е трудно да напълниш самолет с такива цени.
20
0
 
9
 
! Отговори
ПИЛОТ преди 5 години
ТОЯ КАТО ИЗЛЕТИ НЕМА ГО ПУСКАМ ДА КАЦНЕ
19
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
По лесно ще е да направят живота да не трябва човек всеки ден да се лашка по 2 часа в транспорт, какъвто и да е той.