Бърз и тих! Той лети – свръхзвуковият самолет на НАСА

Планира се да бъде пуснат в експлоатация през 2021 г.
Обновена: 19 ное 2018 19:36 | 19 ное 2018 19:10, Нели Христова
124
Бърз и тих! Той лети – свръхзвуковият самолет на НАСА
Снимка: Lockheed Martin

Той лети. Бърз е и е тих. Но не, не е Супермен, а новият свръхзвуков самолет на НАСА.

Космическата агенция вече няма само за цел да изследва Вселената или да колонизира Марс, но и да направи живота на хората доста по-лесен. А какво е по-полезно от пътуването между континенти и държави за минути?

В партньорство с оръжейния гигант Lockheed Martin преди години НАСА започна тестването на свръхзвуков самолет, който тихо да прелита над населени места, без да всява паника у хората.

Години на компютърно инженерство и тестове във въздушни тунели дадоха резултат и Lockheed Martin вече започва производството на истински летателен апарат.

X-59 Quiet Supersonic Technology или QueSST ще полети за първи път през 2021 година и ще развива скромните 1500 км/ч на височина от 17 хил. метра. Той е елегантен, с аеродинамична форма, която допринася за бързото му летене, а шумът, който излъчва е едва 75 децибела, което е силно колкото звука от затваряща се врата.

Неговият строеж е първата стъпка към сглобяването на по-голям, пътнически самолет, който светкавично да превозва хората към мечтаните им дестинации. Но за да тръгне в експлоатация подобна машина, НАСА трябва да докаже на правителството, че свръхзвуковите самолети не са опасни.

Засега те остават забранени от закона – прекалено шумни са и причиняват огромни щети, ако се разбият някъде.  А целта на QueSST е именно такава – да събере данни и да докаже на недоброжелателите си, че НАСА има достатъчно добра технология, за да промени света на самолетните пътувания изцяло.

Всъщност, забраната е наложена след като първият свръхзвуков самолет "Конкорд" изпълнява полет с близо 100 пътници, повечето от които са бизнесмени, на борда си. Конкурентите са категорични - той е толкова шумен, че вреди на хората, а всички произведени машини са изтеглени от пазара и прибрани в частни колекции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


124
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
1
 
6
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До Анонимен 26Не беше Боинг а ДЦ-8 който разсипа частите си по пистата и стана причина за катастрофатаПроблемът с Конкорд и Ту-144 е че са ги смятали само да са аеродинамично максимално изчистени - но при такава конфигурация звуковите вълни при движение в атмосферата се наслагват една на друга и се получава Свръхзвуковия БУМОсвен това шума на самите двигатели е меко казано ГОЛЯМ ... по съвременните стандартиа колко са лакоми тези двигатели - леле *** мале
17
1
 
3
 
! Отговори
Боби преди 5 години
До БобиСбърках коефициентаСамолета при ширина 3 м ще е дълъг 45м не 22 а това е колкото Б-737 МАХ 10 най-дългата версия на самолета 43 метра за 204 човека в туристическа класа
16
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Какво имат да измислят такъв самолет в европа имаше още през 70-те години. Казваше се КОНКОРД и беше Френско производство. Един Боинг който за зла участ излетя преди Конкорда и изгуби частите си по пистата възпламени Комкорда и го спряха от летене. Кво се надуват ФАЩ да не би да са измислили врелата вода.
15
3
 
7
 
! Отговори
Боби преди 5 години
Практически този самолет е неприложим за комерсиални полетиПогледнете кабината 2*2м колкото за един пилот - колко е дълъг самолета тогава?6*2м след кабината и 8*2 преди кабината или 15*2м=30мЕдин бизнес джет е широк поне 3м значи ориентитовъчните размери ще са 3м на 7.5*3м което е 22м - толкова са големите бизнес джетовеКато бизнес кабината ще е 9м (за 4 човека) (да не забравяме че трябва да има и тоалетна и пилотска кабинаШе е страшна теснотияФалкон 900 19 пътници Дължина 20м и 20т маса
14
16
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А руснаците още се занимават с крадените стелтове на САЩ .А глупендерите им подгряват със колко сме загубили от неприемането на руска газова тръба !
13
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е, кой си може си може, кой не може, се учи.
12
0
 
14
 
! Отговори
до 15 преди 5 години
При дозвуковите самолети също нямаш никакъв шанс да оцелееш. Няма никаква разлика за теб дали ще се удариш с 800-900км/ч или с над 1500. Във всички самолетни катастрофи, в които има оцелели, говорим за аварийно кацане или проблем при излитане, когато скоростите са много по ниски.
11
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А водка ще има ли в самолета.
10
1
 
29
 
! Отговори
Курцио преди 5 години
Мила ***, от статията ти излиза, че Конкордът е спрян от експлоатация веднага още след тестовия си полет, а той всъщност се използва активно за презокеански рейсовеот 1976 до 2003 година!Невежеството е простимо,но предвид това, че щуротиите ти ги четат много хора, една проста справка в Гугъл може дс те застрахова да не пишеш глупости завбъдеще!
9
5
 
4
 
! Отговори
БЕРИЯ преди 5 години
Това добре, мислите за най-богатите и влиятелни хора, които притежават света, а ЗАЩО *** ВИ СТАВАТ ВСЕ ПО-ГЛАДНИ ?
8
10
 
3
 
! Отговори
до 12 преди 5 години
При дозвуковите самолети при катастрофа имаш малък, но някакъв шанс да оцелееш. Не са малко случаите доказващи това, при свръхзувковите няма шанс нито един пътник да оцелее. Разликата е 500 км/ч отгоре, тоест кинетичната енергия се увеличава и сблъсъкът е много, много по-силен.
7
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На Путин пък е невидим !
6
4
 
15
 
! Отговори
Бате Гойко преди 5 години
"Бърз е и е тих! Той лети свръхзвуковият самолет на НАСА"Бърз и тих, но съществува само на хартия и в хард дисковете на производителя. А как красиво започва статията с "Той лети"! Към момента обаче е произведен само един детайл от този бърз и тих самолет, който представлява куб със страна около 10см. Ама най ми хареса за "пътуването между континенти и държави за минути".
5
3
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Засега те остават забранени от закона прекалено шумни са и причиняват огромни щети, ако се разбият някъде."Е, сега поне тихо ще размазват цял жилищен квартал.
4
7
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
А стои бе ! Като чуа само за НАСАи са сещам за " кацането" на американците на Луната и не чета до край за тех. Те са компрометирани и никел доверие немат
3
0
 
22
 
! Отговори
Говедчо Говедчев преди 5 години
Този който изобрети "тих" скок на уплътнение незабавно трябва да получи нобелова награда за принос в аеродинамиката.
2
10
 
23
 
! Отговори
Евроатлантик преди 5 години
В кое филмово студио "лети"?В това дето снимаха кацането на луната ли?
1
4
 
17
 
! Отговори
ХАХАХА преди 5 години
На картинка и аз летя, даже съм Супермен.