Скоростта по родните магистрали сред най-високите в ЕС

А състоянието им сред най-лошото
51
Скоростта по родните магистрали сред най-високите в ЕС
Снимка: АПИ

България е сред страните в Европа, в които максималната разрешена скорост по автомагистралите е най-висока.
У нас може да се шофира с до 140 км в час. В страни като Гърция, Румъния и Франция ограничението е до 130 км в час, а в Испания, например – максималната разрешена скорост е още по-ниска – 120 км в час.

В Европейския съюз има две държави, в които скоростта е същата или по-висока от тази у нас. Така в Полша максималната допустима скорост на автомагистралите е 140 километра в час. В Германия ограничение няма, но се препоръчва шофьорите да карат със 130 км в час.

"Проблемът с инфраструктурата е сериозен. Много често има катастрофи точно заради инфраструктурата", каза Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи пред bTV.

В Гърция максималната разрешена скорост е 130 км в час, а на запад има и още по-големи ограничения.

В Белгия максималната позволена скорост на магистралите, а те са безплатни е 120 км в час. Белгия обаче далеч не е сред отличниците в ЕС по качество на пътищата. Според класация на световния икономически форум по скала от 1 до 7 Белгия получава 4,4, Франция се класира по-напред с оценка от 5,4. Там максималната позволена скорост по магистралите е 130 км в час. Те са в отлично състояние и внимание- те се плащат.

Въпросната класация е направена през 2019 г. Според нея – Нидерландия е с най-хубавите пътища с оценка от 6,4. Най-лоши са в Молдова – с 2,6. България също е в дъното на класацията.  Пътищата ни са оценени с 3,4 от 7. Затова българските шофьори смятат, че за да има по-малко инциденти – контролът на пътя трябва да се засили.

Що се отнася до ограниченията на градски или извънградски пътища, то ситуацията в България е като тази в Европа. С малки изключения.

"В градската среда сме на равно с другите държави 50 км в час в града и 90 км в час извънградско като във Франция от миналата година е 80 км в час извънградско", каза Тодоров.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


51
Още по темата: магистралискорост
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
11
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До GTI V5 2.3 150 коня. Аз под 300 не падам бе бавняк.
8
22
 
2
 
! Отговори
GTI V5 2.3 150 коня преди 9 месеца
под 180 не падам никога! да му мислят каруцарите с тойотите и теслите!
7
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Как всички се правят на улави, завеяни, утрепани, ударени и въобще пълна амнезия. Само констатираме и не търсим причините и престъпните действия за да не обидим някого. Все едно марсианците са ни ги правили тия пътища и няма от нас виновни.
6
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Е как Бокувите магисрали да са най-лошави бе ?! Толкоз резане на ленти падна толкоз хвалби и сега най-лоши. А и най-скъпи също понеже полвинта е за чекмеджеата.
5
6
 
23
 
! Отговори
Момо преди 9 месеца
По нашите магистрали скоростта ми е 100км/ч. Може временно при изпреварване да кача до 120км/ч, но после отново си карам със 100км/ч. Това, че ограничението е 140км/ч не означава, че трябва да се шофира с толкова.
4
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Имаме лоши пътища, висока позволена скорост и родния байганьовец/младеж състезател/мутра джигит, и гледай какво става. Състезания из лунния пейзаж.
3
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
А по брой шуробадженакорушветчийски корумпирани лапачи първа категория хрантутници сме първи на глава от населението в галактиката.
2
3
 
18
 
! Отговори
Стига сте писали преди 9 месеца
Глупости за Германия. Участъците без ограничение са само 10 % от магистралите. Масово е 130 км. Отделно има динамична система за ограничение на скоростта според пътните и климатичните условия. И участък без ограничение може да стане и с ограничение 80км при лошо време или трафик.
1
0
 
13
 
! Отговори
...и катастрофите... преди 9 месеца
....СА НАЙ- ЧЕСТИ И ГОЛЕМИ С ТРУПОВЕ....ХАХАХА...