Осмокласниците ни зле. Последни по математика в ЕС

15-годишните имат най-лошите резултати и по природни науки
10 юли 2009 07:23,
117
Осмокласниците ни зле. Последни по математика в ЕС
Снимка: БГНЕС

 

15-годишните българчета са последни в познанията си по математика в Европа.

Това сочат резултатите от световно проучване, представено от Институт "Отворено общество".

По аритметика учениците ни показват за четвърти път най-лоши резултати в сравнение с връстниците си от останалите страни членки на ЕС.

Българските осмокласници заемат и последно място по природни науки, сочат данните.

От страните членки на общността само Румъния има малко по-лош резултат.

Според изследването учениците от по-долните класове имат по-стабилни познания в сравнение с тези, които са завършили основно образование.

За да имат по-добри резултати, учениците трябва да полагат както тестове поне веднъж годишно, така и матура, като оценяването трябва да е външно, а не от учителите им, смятат експертите.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


117
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
0
 
1
 
! Отговори
чорбаджия преди 14 години
Децата бягат, защото са безнаказани. Учителите масово прикриват отсъствия, защото иначе ще останат без ученици т.е. без работа. Отделно, като няма родителски контрол и "синчетата" правят, каквото си искат резултата е налице. И всеки е готов да обвинява министъра, учителя, реформата, но ние родителие в никакъв случай не сме виновни, нали?!!!
95
0
 
1
 
! Отговори
ivanina-j преди 14 години
Във връзка с "успешната реформа". И по- зле ще става. Съпругът ми е учител с клас квалификация и 27 год. преподавателски стаж. Беше съкратен поради закриване на училището. Когато тръгна да си търси работа като учител директорите му отказваха с мотива, че много ще му е голяма заплатата и предпочетоха полувисшисти. Честита ви "Нова успешна реформа". Очаквайте резултати.
94
0
 
1
 
! Отговори
до ТТ преди 14 години
А за безумието с многото учебници не ми се говори!за мен това е УГЛАВНО ПРЕСТЪПЛЕНИЕ и трябва да се сезира прокуратурата и да се потърси отговорност от тези, които въведоха това безумие, както и от тези, които продължиха в този стил... Защото от многото учебници има мноооооооого, ама много комисионни! Затова министъра ни - бохем, има пари да пие в Шератон на обяд по бутилка вино с любовницата си...Смело мога да заявя, че най-много далавера и пари се превъртяха в просветното министерство...
93
0
 
1
 
! Отговори
F.CK CONSUMERISM преди 14 години
Ами, това е цената на прехода.НЕ на безмозъчния консуматор като идеален ролев модел!ДА не образования, културен и активен млад човек!За съжаление в момента почти цялата култура е насочена към генериране на безмозъчни консуматори. Киното развращава. Музиката и тя.... а децата мислят, че да си безмозъчен ски консуматор е "яко"...
92
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
анархия царува в нашият кинеф
91
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 14 години
От 136 часа годишно по математика в 5, 6 и 7 клас - 120 часа са за преподаване на ЗА НОВИ ЗНАНИЯ!Бихте ли дали полезен съвет кога и как да се научат децата да решават задачи? И нали човек се учи от грешките си - как да стане така, че и учителят в оставащите 16 часа да успее да проведе и писмените работи - контролни или класни?
90
0
 
1
 
! Отговори
ТТ преди 14 години
Ники, то е ясно, че системата трябва да се промени.Според мен(не съм спец) но не е нормално да има различни видове учебници.Системата на образование трябва да бъде една, е ако някое частно у-ще прецени да преодава по друга система-о.к., но да си бере гайлето след това.Но да опрвдаваме бягството на децата от у-ще с това, че им било скучно, трудно и прочие, смятам че не е нормално.Те са в у-ще за да учат.
89
0
 
1
 
! Отговори
jiko преди 14 години
pak kato poseshtavat oste uchilishte e postijenie
88
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 14 години
Така е, Пешко, напълно се съгласявам с теб! И това е така, защото в училище по математика се учи всичко друго, но не и приложната в живота математика - няма часове за упражнения, в които децата да се НАУЧАТ ДА РЕШАВАТ ЗАДАЧИ, а не да възпроизвеждат теорретични знания, които никому не са нужни. Математиката не е нито география, нито история та да се преподават всеки ден нови уроци... Повярвайте на децата си - в училище НЕ СЕ РЕШАВАТ ЗАДАЧИ в часовете по математика - там само се преподават правила
87
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 14 години
ако една работа, драги ми ТТ, не се прави със спокойствие и разум - нищо не излиза от нея. Паниката и притеснението, както и неразбирането на учебното съдържание са най-големият враг на математиката!МАТЕМАТИКА, драги, не се учи под/със страх! А когато и учебниците са КАЛПАВИ - тогава всичко си идва на сегашното положение - ПЪЛНА И ПОВСЕМЕСТНА НЕГРАМОТНОСТ!!!
86
0
 
1
 
! Отговори
Пешко преди 14 години
Всеки имащ някакви умения в областта на точните науки избяга в чужбина. Децата на моите състуденти, които имигрираха, сега учат в САЩ, Германия, Франция и допълват техния генофонд. Тук останаха само любителите на хуманитарните науки. И сега всички деца с някакви успехи в областта на математиката до еднои след завършване на 12 клас отиват да учат в чужбина и остават там за винаги, техните деца ще се родят там и там ще живеят.До две поколения в Бг няма да има и едно дете с математически способнос
85
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 14 години
Мноооооооооооооого отдавна писах тези мои истини, констатирани от пряката ми работа в училище - никой не искаше и да ги чуе, особено журналистите - те просто изтриваха писмата ми, преди да са ги прочели... Не зня дали не е късно вече за тези истини, дали всичко вече не е безвъзвратно загубено, но знайте мили хора, че РЕФОРМА в образованието НЯМА, защото е направи от старите "кадруващи другари", те освен за компромати за друго не ги бива!Ако имат воля и сили, нека новите започнат всичко отначало
84
0
 
1
 
! Отговори
ТТ преди 14 години
АБЕ КАКВО ЩАСТИЕ БЕ ХОРА. Вие да не би да сте били щастливи като сте ходели на училище.След време осъзнаваш колко хубаво и безгрижно е било.Едно време и ние сме бягали(от време на време), ама смееш ли да бягаш постоянно и да държиш тон на учител?Ми що позволявяме да бягат децат?Вместо да скръцнем със зъби.
83
0
 
1
 
! Отговори
учителка преди 14 години
Да назначат Вълчев за още един мандат да е министър на образованието и гарантирано осмокласниците дори няма да знаят таблицата за умножение.
82
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 14 години
Бум мада фака, младото поколение е вече в парламента!
81
0
 
1
 
! Отговори
К. преди 14 години
Ученици, изберете си профил история или литература и ще става и по-зле. После ще имате средно образование и ще ви е развито мисленето дотолкова, че да станете журналистчета!
80
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 14 години
Така, че уважаеми пишещи тук:Не обвинявайте родителите - те не искат децата им да са неграмотни!Не обвинявайте поголовно и учителите - те са само посредници на МОН - длъжни да изпълняват това, което им нареждат! Дори и да стачкуват за промяна - не им се позволява да я направят... Резултатът от стачката е нулев за учениците, не се даде възможност на учителите да кажат мнението си за учебните програми, а колеги, които си позволиха да кажат истината в очите на министрите просто са вече вън от системата! И никой не се възпротиви тогава....Защо сега се вълнувате от повсеместната неграмотност?
79
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 14 години
ЗАЩОТО ПРОСТО ИМА МНОГО ДАЛАВЕРА, ИМА МНОГО ПАРИ, НИКОЙ НЕ ТЪРСИ СМЕТКА ОТ НИКОГО, ЗА ПРОВАЛЕНИ СЪДБИ, ЗА НЕГРАМОТНИ УЧЕНИЦИ, ЗА ПЪЛЕН ПРОВАЛ В СЪСТЕЗАНИЯ ПО ДИСЦИПЛИНИ, КОИТО СА БИЛИ НАША ЗАПАЗЕНА МАРКА... БЕДНИЯТ БЪЛГАРИН ВСЕ ОЩЕ ВЯРВА, ЧЕ ИНВЕСТИЦИЯТА В ОБРАЗОВАНИЕТО НА ДЕТЕТО МУ Е НАЙ-ДОБРОТО ДЕЛО, КОЕТО НА ВСЯКА ЦЕНА ТОЙ ТРЯБВА ДА ОСЪЩЕСТВИ - ДОРИ И, АКО СЕ НАЛОЖИ ДА ПРОДАДЕ ИМОТА СИ! И ГО ПРАВИ УБЕДИТЕЛНО!
78
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 14 години
Да, ама НЕ, както казваше един виден наш журналист! Учителят си е свършил работата в училище и детето се прибира вкъщи. Отваря книгите (вече казах, че това не са учебници). И какво представете си може да се случи? Да не би да вярвате, че главиците на 10 - 12 годишните деца могат да асимилират безумията на авторите на книжата? АБСУРД!!! УБЕДЕНА СЪМ, ПОВЯРВАЙТЕ МИ, ЧЕ АКО ИЗПРАВИТЕ ПРЕД АУДИТОРИЯ ОТ ГРАМОТНИ ХОРА, авторите на тези книжа, те едва ли ще успеят да се мотивират за това как да се научи това учебно съдържжание. ПОМАГАЛАТА ВЛИЗАТ В УЧИЛИЩЕ ВИНАГИ СЛЕД ПЪРВИЯ ЗВЪНЕЦ - т.е. след началото на учебната година. Ползват се няколко години (колкото решат властимащите) и след това, без да се потърси отговорност от никой, се подменят с нови - още по-безумни и още по-много! И така - до безкрай!!!
77
0
 
1
 
! Отговори
Ники преди 14 години
Имате ли ясна представа какво представлява един учебник в основното ни образование - там, където по презумпция следва да се "наливат" основни знания? Сигурна съм, че нямате!!! Защото, ако името му е УЧЕБНИК, от него следва детето ви да се научи само, без чужда помощ (много често децата боледуват и не са в училище да чуят и видят урока). А какво се получава на практика - дори и да ходи на училище, пак не може да се справи само с учебния материал. Е, кой в случая е виновен?Ако питате министъра - той е категоричен, че това е учителя. Той видите ли е длъжен да предаде съдържанието така, че учениците да го разберат...Да де, така му пригласят и журналистите, угодни на всички правителства дори много родители, обществото - също. На българина му е страшно добре, когато в нечие лице види виновник, стига това да не е самият той...