БДЖ със 150 влака по-малко. Кои са те?

Почти няма да има линия, по която да не е съкратен влак
Обновена: 10 ное 2011 07:00 | 10 ное 2011 07:00, Красимир Ангелов
113
БДЖ със 150 влака по-малко. Кои са те?
Снимка: Булфото

Ново разписание и общо 150 влака по-малко. Така ще изглеждат пътническите превози на БДЖ от 11 декември.

Реално тези 150 композиции всеки ден, които отпадат от движение, са почти 1/4 от близо 600-те влака, които се движат в страната.

Почти няма линия, по която да не е съкратен влак. Дори по линията София-Варна и София-Бургас се съкращават по един чифт, т.е. по един влак в двете посоки, показва проверка на „24 часа”.

10 композиции по-малко ще пътуват всеки ден от София за Перник и обратно. Досега те бяха 58, но вече имало алтернативен транспорт.

Над 90% от спрените влакове ще са пътнически, а останалите – бързи.  Няма обаче да има промяна на т.нар. ускорени бързи влакове (бившите експреси), които се водят бизнес влакове.

По култовата теснолинейка Септември-Добринище ще се съкратят 2 влака в посока, като там до момента се движат по 4 в посока.

Още по темата

Разреждане на движението на влаковете ще има и по линиите Пловдив-Свиленград и Пловдив-Стамболийски, Пловдив-Пещера. Дори по линията Пловдив-Асеновград, по която има влакове на един час, се съкращават два.

Съкращават с по два влака в двете посоки обслужването на линиите Свищов-Габрово и Левски-Троян. По първата остава един влак в двете посоки, а по втората - два.

От трите композиции по линията Дупница-Бобов дол остават две. Махат по един влак от графика по линиите Кюстендил-Гюешево, Ямбол-Бургас, Ямбол-Карнобат, Пловдив-Карлово и Пловдив-Хисар.

Същевременно от 1 декември ще поскъпне пътуването с най-бързите влакове в страната – ускорените бързи влакове. Средното число на скока е 15%.

Така например пътуването от София до Варна в едната посока ще струва 27,60 лв.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


113
Още по темата: БДЖ
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
93
4
 
15
 
! Отговори
pege преди 12 години
какво ще се возите по магистралите на бате бойко. ХА ХА
92
2
 
17
 
! Отговори
Ju преди 12 години
Ама човек, и нови релси да сложиш в дефилето например там повече от 40-50 км. ч. няма как да се вдигнат. ВИсокоскоростни влакове могат да вървят единствено на равни участъци. СОфия-Пловдив е такъв.
91
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Изобщо някой от костюмарите пропътувал ли е през повечето ЖП линии през натоварените часове да седне да обмисли и оптимизира трафика - май НЕ Е!Какво ми се пишат "мениджъри" загрижени за компанията тогава???
90
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Нека като за начало директорите на БДЖ си съкратят автопарка и минат на градския !Не мога да разбера как най-доходния наземен транспорт е в това състояние?Интерсна ми е фразата "имало алтернативен транспорт"!!!Еми като автобусните компании са сучастие на директорите на БДЖ какво може да се случи:Отклоняване на пътниците разбира се!!!
89
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
а пък североизтока - и на картите им го няма даже :(сякаш не за България, ами за територията на Канада говорим
88
8
 
1
 
! Отговори
sd преди 12 години
zakriwaj
87
0
 
11
 
! Отговори
до 86 преди 12 години
Така е, връзките север-юг в България куцат и с автомобил и със влак..... Посока Изток-Запад строителството е по-лесно и за това е наблягано в това направление...
86
1
 
32
 
! Отговори
opa преди 12 години
Аз съм от редовните пътници на БДЖ,и в момента ме втриса че спират пътнически влакове.Защото как ще ходим на работа ,а учениците какво ще ги правим.По нашата линия последният влак е 19,45ч и с него масова се прибират ученици,как ще пътуват тези деца.За сведение автобусния транспорт не е по джоба на всеки когато ходи на работа и у-ще.Автобусен транспорт и аз мога да ползвам,ако ми се наложи на 2-3 месеца един път.БДЖ е социален транспорт............
85
2
 
15
 
! Отговори
grep преди 12 години
до 84: Съгалсен съм, че разходите за високоскоростна мрежа на 160 км/ч не са оправдани, но не съм съгласен да кретам с 50 км/ч от Русе до Шумен и да ми отнеме повече време от самолет до Берлин (с чакането на летището)...
84
12
 
12
 
! Отговори
r3v0lv3r преди 12 години
Аз, не ползвам БДЖ откакто вече не съм студент и нямам 50% намаление, тогава се примирявах със нормалните 30 минутно закъснение,мръсотията,липсата на каквото и да е било обслужваване....В момента предпочитам да пътувам с автобус , стига 1-2 часа по-бързо, а парите са едни и същи.БДЖ плаче за преструктуриране поне от 20 години, писна ми да се наливат пари и да се храни персонал, а да не получавам нищо в замяна. Когато влаковете станат бързи,удобни и чисти,тогава трябва да има заплати.
83
0
 
23
 
! Отговори
до 79 преди 12 години
Дори и по сегашните трасета е възможно (след необходимите ремонти): София - Бургас за 4ч и 25 мин. и София - Варна за под 6 часа (през Карлово - Карнобат) София Пловдив за 1ч и 45 мин Бургас - Стара Загора за 1ч и 45 Бургас - Сливен - за 1 час Варна Плевен под 4 часа Предвид разстоянията в България икономически не е оправдано подържането на скорости над 160 км/ч освен по международни коридори.
82
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
а някой има ли данни как е положението с администрацията, щото обикновено рибата се вмирисва откъм главата :( да не излезе накрая, че за захранване и поддръжка на административни сгради и персонал, телефони, автомобили и други екстри са изхарчили повече пари от разходите за тия 150 влакадалеч съм от бдж проблемите, ама така отстрани, по-добре да съкратят няколко секретарки и началника, отколкото машинисти да речем
81
2
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
На бат Бойко БДЖ му не требе, той си има фъртолет!
80
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Toченето на гориво е капка в морето. Гратисчийте са сериозен проблем - заради гратисчии беше закрита цяла ЖП линия Червен Бряг - Оряхово. Но най сериозния проблем е калпавото управление: никакъв маркетинг, преписване на стари разписания, разминаване на връзки между влакове за броени минути. Съкращават се пътнически влакове, а бързите започват да спират на всяка керемидка - в резултат загубени пътници и заради спрените влакове и заради забавените! Една добра идея - уикенд влаковете беше съсипана
79
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
В тази форма БДЖ е абсолютно неконкурентноспособна компания!Истината е, че трябва да се изградят абсолютно нови релси по основните направления, които позволяват движение с 200-300 километра в час и да се купят изцяло нови влакове! Докато не стане това БДЖ постепенно и постоянно ще върви към фалит!
78
1
 
28
 
! Отговори
до 74 преди 12 години
вместо да слагате минуси да бяхте гледали по БНТ1. Репортерката направо се изприщи и се чудеше как да замаже! Над 250 000 000 лв са гепени от БДЖ за купуване на мотриси за Метрото, че сметките и заемите излезли накриво! Нали помните Стенли и котараците! Истината излезе!
77
4
 
19
 
! Отговори
истината преди 12 години
А Тиквата що си праи квото иска, че и не знае какво иска даже, ама нещо праи! Защо е крал пари от БДЖ? Или на НЕГО му е простено щото е *** човек от народа? И той *** 22 г., а сега замита и узаконява приходи от консултации и хонорари на същите които му дадоха да се налапа. Ял филии с мас? Пфууу....
76
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
до 70е, точене на гориво малко по-трудно
75
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
to, това което не разбираш, че хората вече се возят в автобуси и коли. Орязването на 25% от композициите може да изглежда много но реално тези влакове се движеха почти празни!БДЖ в момента просто се адаптира към реалноста! Ако бяха часна компания още преди 10-15 години щяха да орежат губещите линии!
74
6
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Стотици милиони са отклонявани тайно от БДЖ към метрото само тази година, за да може ББ да се бие в гърдите. Жалко че няма кой да му потърси отговорност...