Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти

Въпреки единодушното си решение синдикатите искат преговори
Обновена: 7 ное 2011 14:53 | 7 ное 2011 13:37,
167
Жепейците дърпат спирачките на влаковете на 24-ти
На 24 ноември влаковете ще спрат от 8,00 до 16,00 ч. Снимка: Булфото

На 24 ноември железничарите ще спрат всички влакове между 8 и 16 ч. Това са решили единодушно двата големи браншови съюза в КНСБ и КТ „Подкрепа“, обяви председателят на Съюза на железничарите Петър Бунев.

Всъщност железничарите са в стачна готовност от март, когато направиха предупредителната си стачка за час, а арбитражът им разреши да преминат към ефективни протести.

Решението им за национална стачка в края на ноември е в отговор на представения в петък план за спасяване на железниците от ръководството на БДЖ. В него са включени четири точки.

Съкращаването на 2000 души без преговори с шестмесечни обезщетения. Спирането на 150 влака по губещи линии, което ще доведе до още съкращения на служители. Продаване на губещи активи като „Товарни превози“ на холдинга и увеличаване на цената на билета.

Според Бунев повишаването на цената на билета няма да подобри състоянието на БДЖ, а спирането на влакове ще лиши хората да пътуват до работните си места или до училище, особено в по-малките населени места.

„Ще има дискриминация на регионален принцип“, заяви той.

„Съкращенията в този драстичен размер ще се отразят и на сигурността в железницата“, допълни го Зорин Йорданов от КТ "Подкрепа".

По думите му около 90 на сто от предвидените за съкращение работници са от експлоатационния персонал или са пряко свързани с безопасността хора на железницата.

Синдикатите прогнозираха, че до средата на 2012 г. ще бъдат съкратени още 1000 работници.

Синдикатите се надяват на преговори

„Разчитаме разумът да надделее и щетите за гражданите и за дружеството да бъдат сведени до минимум. Продължаваме да сме отворени и да търсим преговори“, казаха още те.

Пазарлъци няма да има, категорични бяха железничарите, искаме да бъдат изпълнени само ангажиментите, подписани до момента.

„Безспорно условие, за да не спрат влаковете на 24 ноември, е подписването на колективните трудови договори“, подчерта Петър Бунев.

Позиция на ръководството на БДЖ Холдинг

По-рано през деня обаче от ръководството на холдинга дойдоха други сигнали. Владимир Владимиров коментира щетите и възможностите на БДЖ в момента.

„Тези 2000 служители, дори тук не трябва да има изобщо намеса на синдикати, тъй като това е взаимоотношение между нас и служителите. Предлагаме им шест брутни работни заплати, след което те отиват на борсата за една година.

Още по темата

Това е изключително голям жест от страна на една фалирала компания още преди две години. Тази мярка е абсолютно неизбежна. Или вървим към тези реформи, които ние сега правим и които предлагаме, или дружеството върви към фалит и към съдбата на „Кремиковци”. Това е простичката истина”, каза той.

“Работниците е трябвало да стачкуват, когато дълговете са станали 800 млн. лева”, коментира пък министърът на транспорта Ивайло Московски.

"На всички трябва да е ясно – пари на БДЖ в това състояние няма кой да даде. Ако искат, нека стачкуват и да се ликвидират железниците. В краткосрочен план трябва да се минимизират разходите и оттам нататък да се търсят пътища за подобряване на работата", посочи Московски.

Според ръководството на БДЖ, ако тези съкращения не се извършат и железницата не излезе на печалба, няма да бъдат получени парите от еврофондовете в размер на 330 млн. евро за закупуване на подвижен състав през следващия програмен период.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


167
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
153
0
 
0
 
! Отговори
Fritz N преди 12 години
Ликвидирайте ЖП-то,точно така,нямаме нужда от него,нали!...Само дето нащият Capo di tuti caputi(премиер демек)се тупа в гърдите,че инвестиции щял да докара.И затова вдигна шум до бога за 30 км магистрали.Ама всеки знае,че за промишлеността по света 3 четвърти от обема на суровините се кара с влак.А не в багажника на S-класата,с която някой инвеститор,дето е толкова откачен да дойде в БГ,ще мине по Бойковата нова магистрала!...
152
0
 
0
 
! Отговори
Fritz N преди 12 години
Че положението е нормално и имат пълното право да стачкуват--това е факт,но защо точно на 24,по дяволите?!
151
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
samo taka bynt ..............
150
0
 
0
 
! Отговори
до 150, 149 преди 12 години
137 се сбъркал като е добавил и образованието, но БАН+БДЖ за 5 години струват точно колкото МВР за 1! И то при едно условие - бюджета на БАН и дотациите на БДЖ последните 2 години НЕ СА ИЗПЛАТЕНИ в пълен размер за разлика от парите за МВР! И аз и всеки нормален човек (предполагам) предпочита да издържа академици, професори и железничари (без раздутата им администрация) от колкото милиционери
149
0
 
1
 
! Отговори
до 150 преди 12 години
Абе умнико - кажи една държава от ЕС в която пътническите ЖП превози не се дотират от държавата? И да аз също не искам да плащам осигуровките на милиционери, шапкари и държавни чиновници! Влаковете вършат поне малко полезна работа за разлика от служителите на МВР, МО и държавната администрация!
148
0
 
0
 
! Отговори
до 137 преди 12 години
Да не говорим, че БДЖ ЗА РАЗЛИКА от МВР и образователните институции, е ТЪРГОВСКО ПРЕДПРИЯТИЕ, което извършва ТЪРГОВСКА, СТОПАНСКА дейност, реализира СОБСТВЕНИ приходи, и от него се очаква да носи на собственика си (в случая Българската държава) - ПЕЧАЛБА. ВМЕСТО ТОВА за 2011 г. БДЖ Пътнически превози е дотирано от държавата със 160 млн. лв., което ако искаш да го сравняваш с МВР и Образованието е: около 15 % от бюджета на МВРоколо 6 % от бюджета за образоване.
147
0
 
0
 
! Отговори
до 137 преди 12 години
"БАН + БДЖ + образованието общо за 5 години струват колкото МВР за 1 година!"Бря, бря, поредния специалист. Само дето цифрите показват друго. Бюджет на МВР ~ 1 млрд. лв. Бюджет за образование ~ 2.5 млрд.лв.Дуржавна субсидия за БДЖ (само за пътническите превози) - 160 млн. лв. Източници:Доклад на Комисията по образованието при НС на Р.Б. по бюджет 2011.Годишен финансов отчет на "БДЖ Пътнически превози" ЕООД. Инак да се плещи само на "аба" е лесно.
146
0
 
0
 
! Отговори
до 146 преди 12 години
На запада моргите караме,и на запада изхвърлените дрехи ги купуваме с пари и ги доизносваме.Май при теб работата е- ТАТКО НОСИ,МАМА МЕСИ
145
0
 
2
 
! Отговори
икономист преди 12 години
Железопътния транспорт е най-евтин по цял свят и е на печалба, само при нас при 35 млн приходи имаме 105 млн лева разходи от началото на годината. Администрацията е страшно раздута и безмислена. Например билетите могат да се продават от кондукторите при качване във влака, както и в градския транспорт в по-малките градове, или по интернет. Гарите могат да се освежат и направят като молове и да се печели много от тях. Изобщо с малко акъл и пари, БДЖ може да носи страшно много пари, ако не се краде
144
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
ае стига с този тодор живков бе склеротици 90-та в София имаше 2 коли, а сега се падат по 2 аттомобила на семейство в България. Всеки 4-ти автомобил е на стойност на 10 000 лева. Тодор живков та тодор живков ае сиктир най-голямите *** реват за тодор живков
143
10
 
2
 
! Отговори
Дърпат ми *Я ! преди 12 години
Де*а плужаците гадни ! Ще ми стачкуват ?!? Кой им е длъжен да им плаща заплатите ??? генерират 100 000 000 лв загуби всяка година и с моите данъци искат да си пълнят джобовете !!! Ай сиктир !!! Като дръпнат спирачките да си ги наврат в гъзовете !!! И да фалират официално да ги купи за 1 $ някой евреин и на него да му правят стачки !!! Ще ги омете някой частник на 70% и останалите ше бачкат както трябва ! Не да ми се палят през седмица-две влакове "уж проверени и изрядни технически " !!!
142
0
 
13
 
! Отговори
vendicatore преди 12 години
БДЖ не трябва да се отказват от стачката, трябва да се борят до край! Спомнете си учителската стачка, никой не ги подкрепи, а ако всички бяха скочили от всички секторида ги подкрепят, сега нещата щяха да бъдат други. Вижте Франция как стачкува!!! Когато един сектор излезе на стачка, излизат ВСИЧКИ!!! А тук всеки е сам за себе си и за това ни мачкат, защото сме поединично и сами. Иначе, догодина ще изгонят още 3000 работници, а след това просто ще го продадат и някой ще лапне парите.
141
0
 
5
 
! Отговори
Голям смях преди 12 години
До140 Ну погоди.И ти си много "умен" ха-ха.Въглищата за ТЕЦ-овете и домовете,цимента от Турция,тухлите от Гърция,металите,които се изнасят се транспортират в рамките на страната ни по най-модерният начин известен само на нас,а именно ТЕЛЕПОРТАЦИЯТА.Голям смях с вас......
140
0
 
6
 
! Отговори
ЕЛ КАПИТАН преди 12 години
Това е смешно...Не е реална мярка за адекватното помагане на БДЖ!!! След това поскъпване на билетите кой ще се вози във влаковете ни?!Та цените и сега са съъъъвсееем по ниски от тези на автобусите..а за никого не е тайна,че дори "най-новите" ни вагони са 20 годишни.. и ,че автобусите са на много по високо ниво,много по удобни и с по-кратко време на пътуване от влаковете?! Та кой ще се вози във влак ако автобусният билет му е по евтин...или има планувано от сега изкуствено увеличаване и на цените на автобусите?!?! В чия полза е съкращаването на 2000-3000 работника?!?! Какво ще правят тези хора и как ще се отрази това на пазара на труда?! А възможно ли е всичко това да е просто една крачка за отчуждаване на БДЖ и продаването и на частни инвеститори ?????
139
1
 
12
 
! Отговори
Ну погоди преди 12 години
Едно време железниците превозваха стоките на работещата икономика и БДЖ едва смогваше да ги превози. Спомнети си за "железния влак" който на всеки 4 часа тръгваше от Бургас за Кремиковци и не спираше никъде, експреса даже му даваше път.Нямаше толкова автобусни фирми. Рядко имаше автобусна линия от област в област.Сега вагоните са от времето на Бай Тошо и искаме да привличат пътници. Влаковете са повече работнически и 50 % са гратисчии.Кажете колко товарни превози имат ръст от преди.
138
2
 
10
 
! Отговори
б б б преди 12 години
Към 133Трябва да се закрива всичко започващо с Б за да не засенчва ББ. Това са :БАНБДЖБългарски пощиБНББулТабакБАБГА "България"Бърза помощ ...Друго си е:БанкяБрюксел и най-вече ББ и накрая цяла българия. Да живее само ББ
137
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Айде скачайте пак против Тодор Живков!Вярно че тогава ако скочиш срещу партията много лошо ставаше,обаче сега е същото,с огромната разлика че тогава имаше и стопанства и икономика и образования,строчха се училища болници,здравни служби по селата,операции се правеха безплатно,бърза помощ в малък град с по 5,6 линейки,имаше влакове и в малките градове и села,взимахме малки заплати но стигаха за всичко даже и за море всяко лято а зимата планина и някак си,абе бяхме спокойни за децата си,нямаше *** свободия Догановци и други индивиди,и всичко си вървеше и ние си живеехме а децата станаха големи хора с добри професии и други с не толкова добри ,но добре възпитани към родители,към възрастни хора,учители,лекари и изобщо с едно уважение- което днес определено липсва на много хора!!!
136
0
 
21
 
! Отговори
до 134 преди 12 години
БАН + БДЖ + образованието общо за 5 години струват колкото МВР за 1 година! Аз предпочитам да спонсорирам учени, железничари, студенти и ученици, а не простите ченгета дето и *** за каца не става от тях!
135
0
 
7
 
! Отговори
Невинен преди 12 години
За всичко е виновна тройната коалиция и президента Първанов.Виновен и кабинета на Сакскобурготски и на Иван Костов... и най - виновен е барон Хирш, когато са прокарвали железницата.Само кабинета на Бойко не е виновен.Да живее Винету.Прав е да намали заплатите при пенсия на полицаи и военни, това са привелегии останали от Варшавския договор.Вижте в МО и БА колко служебни автомобила ги возят като такси сутрин и вечер от къщи до работа и обратно - 87 автомобила.Виновен е пак Станишев
134
0
 
4
 
! Отговори
До 119 преди 12 години
А не мислиш ли че може да е опит държавата най после да осъзнае че на БДЖ му трябват кадърни мениджъри (ако трябва и от чужбина), а не парашутисти и скелети от гардероба. Че с кадърно управление не да се спират влакове, а ще се пускат нови, защото има времеви интервали и направления които имат доста добър потенциал - добро разписание, качествено обслужване - ще има и пътници. Превозната дейност е единствения източник на приходи освен субсидиите - защо тогава се режат влакове, а не чиновници?