Депутатите решиха: Караме с фарове през цялата година

От опозицията яростно се противиха срещу приетите промени
20 юли 2012 16:00, Красимир Ангелов
439
Депутатите решиха: Караме с фарове през цялата година
Депутатите решиха да караме с фарове през цялата година. Снимка: Булфото

Моторните превозни средства през цялата година ще се движат с включени фарове и през деня, реши парламентът след като депутатите приеха на второ четене текстове от промените в Закона за движение по пътищата. „

"За" този текст гласуваха 80 народни представители, "против" бяха 12, а 17 се въздържаха.

Според измененията през деня моторните превозни средства трябва да се движат с включени дневни светлини или с къси светлини. В момента такова задължение има само за периода от 1 ноември до 1 март.

Народните представители Димитър Чукарски, Румен Такоров и Ремзи Осман поискаха текстът да отпадне, но предложението им не беше прието.

Независимият депутат Чукарски посочи, че този текст е безпрецедентен за нашата географска ширина.

"При нас няма сумрак, а изгарящо сахарско слънце", коментира народният представител. Според него в момента регламентацията е съвсем нормална, а промяната би довела единствено до допълнителни изисквания и главоболия за гражданите.

Още по темата

Депутатът от Синята коалиция Иван Иванов посочи, че резултатът от тези промени ще бъде основно в защитата на корпоративни интереси. Той изчисли, че 750 млн. лева годишно ще струва повишеният разход на гориво на превозните средства заради целогодишно включените фарове.

Председателят на комисията по транспорт Иван Вълков обаче го контрира и заяви, че тази цифра не е вярна и отбеляза, че разходът ще бъде 28-32 грама средно увеличение на разхода на гориво на 100 км.

Вълков аргументира предложената промяна с целта да се повиши сигурността по пътищата, защото точно в часовете рано сутрин и в късните часове, по здрач, стават основната част от катастрофите.

Според депутата от ДПС Ремзи Осман обаче, след като се приеме този текст, той просто няма да се спазва.

Парламентът прие и текст, с който задължи велосипедистите да ползват светлоотразителна жилетка извън населените места през тъмната част на денонощието и при намалена видимост. Този текст също предизвика дискусия в пленарна зала.

Димитър Лазаров от ГЕРБ поиска велосипедистите да бъдат задължени да носят светлоотразителни жилетки и в населените места. Предложението му беше подкрепено от Ремзи Осман от ДПС, който посочи, че в градска среда карането на колело дори е по-опасно и велосипедистите трябва да носят светлоотразителна жилетка, за да бъдат забележими за автомобилите.

Цветомир Михов от ГЕРБ обаче настоя да остане предложението на комисия и даде пример, че ще се затрудняват хората със задължението да носят светлоотразителна жилетка и в града.

Той даде пример, че когато някой отива на работа с велосипед, ще трябва да носи жилетката си, както и ще има проблем например, ако се наема велосипед под наем.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


439
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
334
0
 
1
 
! Отговори
G=Mej,fl преди 11 години
За 13 години този закон е променян (изменян и допълван) 47 пъти, което прави средно по 3,7 пъти на година. Само през 2006 г. е променен 7 пъти, през 2008 - 5 пъти, а само за 8-те месеца на 2012 г. - 4 пъти. Извинете но тези хора или наистина незнаят какво правят или правят нещо съвсем умишлено! Не може един закон да става жертва на нечии хрумки. Моля спрете и помислете внимателно какво правите, оценете въздействието на всяка промяна, поставете на обсъждане и тогава променяйте. Сега какво искате
333
2
 
8
 
! Отговори
Гочето преди 11 години
То се видя чии е интереса и от тази глупост. Повече разходи за народа съответно по- богат Боко и компания. Токът бил поскъпнал, защото комунистите били виновни. Бензинът бил поскъпнал, защото руснаците били виновни. Всички разходи по поддръжка на автомобил били поскъпнали, защото европейците били виновни, те го налагали. Те налагат и други неща в докладите си, ама кой ли пък им обръща внимание! Важното е далаверата да върви! И са прави онези, които протестират в сайта на Правителството, а не тук
332
0
 
20
 
! Отговори
МОЙ преди 11 години
Аз имам само един два въпроса:"Дневник" - "Текстът беше подкрепен от 80 народни представители, "против" 12, "въздържал се" 17", т.е. 240-80-12-17=131 депутата.Как е възможно по-малко от половината депутати да приемат закон? Защо сме ги избрали 240, като само половината ходят на работа? Аз ако не ходя на работа работодателя ще ме уволни. А на тези заплатаджии ние сме им работодателя. Време е за уволнение!!!
331
1
 
10
 
! Отговори
Rado преди 11 години
Писна ми депутатите да ги е "грижа" за мен и моето здраве!!!
330
1
 
19
 
! Отговори
Truth_hurts преди 11 години
Това ли е най-големият проблем на държавата? И защо при липса на мнозинство Парламентът взема решения? 109 от 240 депутати - браво, браво, затова ли ви плащаме 4-цифрените заплати?
329
14
 
6
 
! Отговори
NoLogo преди 11 години
Абе, тук виждам някаква скодоумна ***, която крещи като папагал за въздействието на фаровете срещу околната среда, а дори не се замисля (а и сигурно не знае), че 2/3 от отвратителните 10-15 годишни таралясници, които се търкалят по пътя нямат или са им свалени катализаторите, горят масло като за световно и последният им проблем са включените светлини.От друга страна, ако фаровете спасяват дори 10 човешки живота годишно, то значи си струва. Свидетел съм как хората масово карат без включени св
328
11
 
3
 
! Отговори
IQ146 преди 11 години
И последно - СПРЕТЕ ПОЛИТИЗИРАНЕТО по важни, общонационални въпроси. България е една и дори КОМУНОИДНАТА ***, са ми сънародници и ги приемам такива, каквито са. Даже и започвам да ги любя, като наблюдавам в каква безизходица са попаднали и вече плюят наред - долу ГЕРБ, долу ГЕРБ, без опит за каквото и да е обосноваване, като в транс...:о)))!
327
2
 
6
 
! Отговори
IQ146 преди 11 години
А относно превишената скорост, тя може да се диференцира на два вида - превишена скорост извън и в населено място. И да се криминализира превишаването на скоростта в населените места - да се класифицира като опит за убийство...
326
5
 
7
 
! Отговори
IQ146 преди 11 години
С близо 40 годишният си стаж като шофьор и над 1.000.000 км., мога да ви споделя, че карам САМО на фарове от 15 г. насам и това ме е предпазило от стотици отнемания на предимство. Даже в ясно и слънчево време издувам дългите... И пак от личен опит ви съобщавам, че отнетото предимство и неспазената ДИСТАНЦИЯ, са много ПО-ОПАСНИ от превишената скорост. Нямам предвид превишаването на скоростта в малки квартални улички и на пешеходни пътеки. Такива прояви трябва да водят до бързи и ефективни осъдителни присъди.
325
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
jiveq v daniq tuka e taka
324
2
 
4
 
! Отговори
антибалък преди 11 години
почти не карам по тъмно,смятам го за уморително и рисковано.И съм съгласна с онези,които твърдят,че фаровете са ненужни по светло.Реално като блесне слънцето е трудно да бъдат забелязани и с нищо не помагат на безопасността.Че крушките ще горят е ясно,те имат определени часове живот.А за разхода на гориво не съм спец,това да го кажат онези,дето са го мерили.Нашите управници отново са зацепили на погрешния зъб!Повечето катастрофи ги правят лудите,които карат на фарове,за да бъдат забелязани.Но,ако не оправят пътищата и не вземат мерки,за да се махнат колоните,които се образуват и изнервят повечето водачи,произшествия ще продължава да има.Заради панаира по пътищата много хора тръгват уморени и недоспали,предприемат изпреварвания на риск и това им изяжда главата.А КАТ седят и зяпат на засада кой ще им падне!Никакви усилия да отклонят трошките и да ги накарат да пропуснат другите автомобили.
323
13
 
7
 
! Отговори
Илия преди 11 години
Живея в Норвегия и тук карането с фарове през деня е задължително. Смятам че, кола със запалени фарове повишава вниманието-повече от колкото тази без.Радвам се за приемането на закона.... Но сега трябва да и задължат вносителите на автомобили,да продават коли със автоматични светлини,както е тук в Норвегия.
322
6
 
6
 
! Отговори
баче кико преди 11 години
ДА ви кажем че жените не могат да карат само за секс ставате даже некои и за тва не ви бива
321
4
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
хаха *** - всеки ден гледам разни лъскави коли пък и не само лъскави как минават през едно село -главен път прав няма завой пуснал фаровете даже и тези за мъгла обаче кара със 120км. питам ако излезе едно дете внезапно или кола какво става?Дали ще бъде виновен че не си е пуснал фаровете или че кара като ***???Писна ми да ми забраняват и да ме задължават - един акумулатор е 200лв ***!!!!!!!!
320
5
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Изумителна, колосална глупост. И леко се стряскам, как наглед умни хора из коментарника, съсипват реномето си с глупотевини от рода `ааа, така ме виждат по добре, с включени фарове`. Как да им обясня, че по тяхната логика е още по добре да карат и с натиснат клаксон. За да ги и чуват. Но в момента в който всички си натиснат клаксоните, ще станат толкова незабележими, колкото и без тях. Та така и със светлините.
319
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
тъкмо за КАТ повече рошвети ще има поводи за кинти,бати тъпите хора .че денем при хубаво време много хора ще забравят да ги пускат фаровете и какво пак да гушим тъпите ченгета.
318
10
 
2
 
! Отговори
ivo преди 11 години
6tom e taka taka trqbva da bqde
317
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
За да станеш депутат май,първото условие е да нямаш глава!
316
25
 
6
 
! Отговори
Младен преди 11 години
До Тихомир Томов -Какво му е идиотското на закона,бе .Кое е по-важно,литър бензин или живота на един човек.Разбутай си малко бръмбарите в кратуната.
315
4
 
25
 
! Отговори
нон преди 11 години
Призовавам всички шофжори за акция "Тъмнина" в най-светлата част на деня.