Депутатите решиха: Караме с фарове през цялата година

От опозицията яростно се противиха срещу приетите промени
20 юли 2012 16:00, Красимир Ангелов
439
Депутатите решиха: Караме с фарове през цялата година
Депутатите решиха да караме с фарове през цялата година. Снимка: Булфото

Моторните превозни средства през цялата година ще се движат с включени фарове и през деня, реши парламентът след като депутатите приеха на второ четене текстове от промените в Закона за движение по пътищата. „

"За" този текст гласуваха 80 народни представители, "против" бяха 12, а 17 се въздържаха.

Според измененията през деня моторните превозни средства трябва да се движат с включени дневни светлини или с къси светлини. В момента такова задължение има само за периода от 1 ноември до 1 март.

Народните представители Димитър Чукарски, Румен Такоров и Ремзи Осман поискаха текстът да отпадне, но предложението им не беше прието.

Независимият депутат Чукарски посочи, че този текст е безпрецедентен за нашата географска ширина.

"При нас няма сумрак, а изгарящо сахарско слънце", коментира народният представител. Според него в момента регламентацията е съвсем нормална, а промяната би довела единствено до допълнителни изисквания и главоболия за гражданите.

Още по темата

Депутатът от Синята коалиция Иван Иванов посочи, че резултатът от тези промени ще бъде основно в защитата на корпоративни интереси. Той изчисли, че 750 млн. лева годишно ще струва повишеният разход на гориво на превозните средства заради целогодишно включените фарове.

Председателят на комисията по транспорт Иван Вълков обаче го контрира и заяви, че тази цифра не е вярна и отбеляза, че разходът ще бъде 28-32 грама средно увеличение на разхода на гориво на 100 км.

Вълков аргументира предложената промяна с целта да се повиши сигурността по пътищата, защото точно в часовете рано сутрин и в късните часове, по здрач, стават основната част от катастрофите.

Според депутата от ДПС Ремзи Осман обаче, след като се приеме този текст, той просто няма да се спазва.

Парламентът прие и текст, с който задължи велосипедистите да ползват светлоотразителна жилетка извън населените места през тъмната част на денонощието и при намалена видимост. Този текст също предизвика дискусия в пленарна зала.

Димитър Лазаров от ГЕРБ поиска велосипедистите да бъдат задължени да носят светлоотразителни жилетки и в населените места. Предложението му беше подкрепено от Ремзи Осман от ДПС, който посочи, че в градска среда карането на колело дори е по-опасно и велосипедистите трябва да носят светлоотразителна жилетка, за да бъдат забележими за автомобилите.

Цветомир Михов от ГЕРБ обаче настоя да остане предложението на комисия и даде пример, че ще се затрудняват хората със задължението да носят светлоотразителна жилетка и в града.

Той даде пример, че когато някой отива на работа с велосипед, ще трябва да носи жилетката си, както и ще има проблем например, ако се наема велосипед под наем.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


439
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
314
5
 
28
 
! Отговори
Тихомир Томов преди 11 години
НАШАТА СЪДБА Е В РЪЦЕТЕ НА *** . *** ПРИЕМАТ *** ЗАКОНИ . ВЕЧЕ И УЛИЧНОТО ОСВЕТЛЕНИЕ ЩЕ Е ПУСНАТО ПРЕЗ ДЕНЯ ЗА ПО-ДОБРА ВИДИМОСТ
313
1
 
17
 
! Отговори
нон преди 11 години
Само да си попитам: маркировки, пътна сигнализаия, адекватни знаци, светлоотразители на завоите извън града (както еъв всички държави) кога? Защо за намаляване на ПТПта трбва да плащаме директно, а не от пътен данък. винетки, вноски към кат, глоби и т.н.???
312
1
 
18
 
! Отговори
Да бъде светлина преди 11 години
Предлагам автомобилите за да бъдат "забелязани"да бъда съоръжени с допълнителни прожектори за лов(сафари), за да ги видят при 40 градуса дневна мараня. Ако това не е достатъчно то в МПС-то да се монтира лазерна система от противоракетна отбрана. Доказано е ,че мигащата червена светлина привлича вниманието най-много. За това по-бедните водачи на МПС могат да "опашат" своя автомобил със светещи новогодишни гирлянди и да карат "само" на габарити.
311
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Пък аз на тез депутати- да им ......
310
1
 
10
 
! Отговори
ДО ВСИЧКИ преди 11 години
Съфорумци, # 401 е прав ! Хубаво и полезно може би ще е ако започнем изпращане на коментари до заинтересувани институции или организации в техните сайтове! Това ще е един вид референдум ! Тук вероятно има добри специалисти, които да ПРЕДЛАГАТ къде да се изпращат посланията...И това да е по всяка злободневна тема...Ако успеем да популяризираме инициативата, във повече сайтове, това ще доведе до повече чуваемост,и доста ядове за самозабравилите се некадърници в различните сфери на живота!!!!!
309
1
 
19
 
! Отговори
Нещо полезно преди 11 години
Съфорумци, тези коментари, които сте написали тук може да ги изпращате в пощенската кутия на сайта на ГЕРБ до експртите по транспорт. Мисля, че ще има доста добър ефект.
308
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Прави са от ГЕРБ - така е във Финландия, както и тук - дълъг сумрак, пътища през мрачни високи гори, лошо време през лятото. А за да намалим броя на жертвите - навсякъде максимално разрешена скорост 60 км/ч.
307
0
 
29
 
! Отговори
Кратун преди 11 години
Колко депутата правят кворум? От статията излиза, че са гласували 80+12+17 - общо 109. При 240 депутата, това прави по-малко от 50%! Може да се окаже, че законът е приет незаконно!!!
306
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Дори и тук виждам дългата ръка на олигарсите! Този път в лицето на Златев!
305
1
 
28
 
! Отговори
Кратун преди 11 години
Браво!!! Валентин Златев да почерпи!!! Средно 30 грама/100 км по средно 1 000 000 автомобила в движение всеки час, средно по 50 км/ч прави 15 000 литра бензин или дизел изгаряни всеки час. Сами можете да си го превърнете в пари.....
304
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
а пешеходците с фернери
303
2
 
31
 
! Отговори
В.Левски преди 11 години
Защо никой не се допитва до хората в тая държава
302
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Значи ако не си пусна фаровете през деня никой няма да ме види. Значи и полицаите няма да ме виждат. Като не ме виждат - няма да ме спират. Какъв е проблемът тогава?
301
2
 
20
 
! Отговори
в. левски преди 11 години
тия нещо ги е напекло слънцето ми се струва или имитират дейност. тук никой обаче не споменава дори за повишаването на вредните емисии особено в горещините на 35 - 40 градоса ще е много весело. по скоро повее полицай по пътищата и повишено внимание на водачите на мпс
300
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Какви *** са само тези дупетати!!!!Всичкото мара втасала, икономиката оправила, с тероризма се преборила, та най-накрая узмислила как да се натегне на европейските бюрократи - да ни накара да караме постоянно на фарови!Ами защо се не напънаха да ни накарат и да паркираме колите на фарове?!? Толкова пияници има, може да се блъсне някой в паркирала кола - колите ще са по-видими. Също можеше да измислят и да караме постоянно с натиснат клаксон - по голяма сигурност, така и слепи ще чуват колит
299
0
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Гласували са 80 + 12 + 17. Общо 109 депутата. Как без кворум се приемат закони в България? За да има заседание са нужни поне 121 депутата !!!
298
1
 
16
 
! Отговори
просто го прочетете преди 11 години
Колеги вижте как стоят нещата от финансова гледна точка:Изследването е правено за САЩ през 1997Нормалната крушка за фаровете е 55W приема се, че двете консумират 100W при намалена мощност през деня.Според изследване на NHTSA, превозните средства в САЩ са изминали по пътищата около 2,560 милиарда мили (4.119 милиарда километра) през 1997 г.При предполагаема средна скорост от 30 mph (48.28 км/ч), 1 миля се изминава за около 2 минути, което прави общо 5,120 милиарда минути или 85.3 милиарда часа. Предполага се че половината време се кара презз нощта, когато и без това светлините са необходими и задължителни, така че времето за каране на светлини се намалява двойно: 42.6 милиарда часа годишно.Това умножено по 100W на крушка прави 4,260 милиарда ват-часа или 4.26 милиона киловат-часа годишно, енергия изразходвана от фаровете на превозните средства през деня, което е приблизително равно на общото потребление на ел. енергия в САЩ за 12 часа Ако се приеме, че КПД-то на алтернатора е 70% то той произвежда в идеалния случай 10.5 киловат-часа ел. енергия с един галон бензин.Ако разделим 4.26 милиарда киловат-часа ел. енергия потребявана от фаровете през деня на 10.5 киловат-часа (енергията получавана от 1 галон бензин) това показва,че само за да светят фаровете през деня в САЩ са необходими допълнително 406 милиона галона (1536.88 милиона литра) бензин всяка година. При цена на бензина $1.50/галон това прави $600,000,000.00 годишно. От друга страна в резултат на това допълнително 8 милиарда паунда (4000 тона) СО (въглероден окис) отиват в атмосферата.За информация:1 галон = 3.785411784 литра1 миля = 1.609344 километра1 паунд = 0.45359237 килограмаНе мисля, че е нужно да съпоставяме цифрите дадени за САЩ т тези за Европа или в частност за България ....Или пък всеки по отделно да преценява какво му коства на него, както и до колко ефекта от "подобрената видимост" на колата от далеч при ясно време и добри атмосферни условия оправдават средствата :Въпроса в случая е до колко финансово е обосновано едно такова начинание за страна, като България като се вземе предвид климатичния пояс, продължителността на зимата и дните с мъгла (наистина намалена видимост)Като знаем къде отиват печалбата от горивата, данъците и акцизите мисля, че картинката изглежда по друг начин (и не само за България) :mhihi:Информацията е отauto.howstuffworks/question424.htmPS Отбележете, че цифрите се отнасят за далечната 1997, а сега в 2007 са далеч по-нагоре
297
1
 
25
 
! Отговори
петър преди 11 години
Като чета коментарите виждам че народа се обединява и това ме радва
296
1
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Мутрите от ГЕРБ си отиват! Спете спокойно деца! Въпроса е да изискаме от следващите да отменят простотиите герберски!
295
21
 
8
 
! Отговори
Един Емигрант преди 11 години
Без да искам да измествам въпроса дали ГЕРБ ги бива или не. Законът е добър, помислете малко безпристрастно дали при изпреварване виждате насрещната кола по-добре, ако е със запалени фарове или не.