Ремонтираш кола пред блока - глоба 1000 лв.

Това предвижда проект на промяна в Закона за движение по пътищата
Обновена: 8 фев 2014 15:13 | 8 фев 2014 09:05,
305
Ремонтираш кола пред блока - глоба 1000 лв.
Снимка: Булфото, архив

Глоби от 1000 лева да се налагат на хора, които ремонтират колата си извън сервиз. Това предвижда проект за изменение и допълнение на Закона за движение по пътищата, приет от транспортната комисия към Народното събрание, който предстои да бъде обсъден на първо четене и в пленарната зала, съобщи "Монитор".

В него е записано, че всеки, предлагащ ремонт и техническо обслужване на автомобили, трябва да се регистрира в Изпълнителна агенция “Автомобилна администрация” след подаване на заявление.

"За механични ремонти ще трябва задължително да разполагат с подемник например, за монтаж на гуми ще са нужни машини за баланс и подемници”, коментира пред изданието Динко Хулка, заместник-председател на Националната асоциация на сервизите.

По негови думи досега не е имало никаква регулация на този вид бизнес.

"Никой не може да ви каже колко са сервизите в страната, няма никакъв регламент на този вид дейност и всеки, който реши, може да започне да човърка по-добре или по-зле по колата ви", смята Хулка.

По-интересно е обаче предвиденото в проекта в един от членовете. Според него 1000 лева ще плащат физическите лица и 3000 лева юридическите, които извършват ремонт и техническо обслужване на кола извън обектите, посочени в удостоверението му за регистрация. Така на практика дори собственикът да знае как да извърши по-сложен ремонт на двигателя си и да има нужното за целта образование, няма да може да го прави нито в собствения си гараж, нито пред блока.

"Не може да си смените сами маслото, защото после няма къде да го изхвърлите, а в сервизите го съхраняват, след което минават фирми за преработка и го изкупуват, обясни още Хулка.

Според него ще бъде разрешено на собствениците на колите да извършват дребни ремонти като подмяна на крушка или смяна на гума, които са записани в упътването на автомобила.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


305
Още по темата: сервизремонт
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
150
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Редно е всеки занаят да се упражнява след получаване на майсторско свидетелство. Това значи не само тапия за завършен курс, но и определен стаж и практически изпит.
149
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
По принцип съм съгласен,но първо сертифицирайте сервизите,научете ги да поемат гаранции срещу не добре свършена работа или влагане на некачествени части!
148
15
 
6
 
! Отговори
Шоп преди 10 години
Принципно който няма пари за сервиз, не му се полага и кола, има си градски транспорт. Кола без нормална подръжка нито е безопасна, нито екологична. А и задръстванията малко ще понамалеят.
147
11
 
9
 
! Отговори
Шоп преди 10 години
Изобщо нямат работа неквалифицирани хора да бърникат по съвременните автомобили. Навремето имахме един чичо от блока, дето всеки уикенд дигаше Варшавата на трупчета и два дена се излежаваше под нея, но това сега не е същото. Няма работа любител да пипа по спирачки, ABS, управление и т.н. Едно време колите се движеха с 50 км/ч, сега със 150. Но също така и в сервизите трябва да работят сертифицирани хора.
146
9
 
7
 
! Отговори
анонимен преди 10 години
Много правилно това да не вие времето при Живков всеки да си прави ремонти където си поиска каквити той си знае някога ползвахте и сервизите където работехме без платно няма вече свърши се.Сервизите са за това не стига,че от време на време плащат данъци но си плащат и на който трябва да излязат тези закони.Няма вече карал си камион повече от 30г.без нарушение сега на всеки 5г.трябва да си плащаш за курс компетеност 600лвтака е не,че нещо ще научиш на тоя курс пари да ти вземат.
145
0
 
10
 
! Отговори
streleca преди 10 години
KALASNIK-OF !
144
0
 
15
 
! Отговори
Усмивката преди 10 години
За всяка неуредица в държавата го отнасят шофьорите. Властта винаги си бърше южната част на гърба с тях. Дайте да направим една шофьорска партия, която да защитава интересите ни. Не синя, не червена, а шофьорска. Ще бъдем абсолютно мнозинство. Много сме! Силни сме!
143
0
 
20
 
! Отговори
Тони преди 10 години
Поредните безсмислени и *** закони...хахахахахаах някой си нямат работа явно, когато стигнем нивото на държава като Германия тогава по друг начин мога да талкувам този т.н. закон
142
1
 
10
 
! Отговори
До 150 ТОВА Е БЕЗЗА преди 10 години
Ама приятелю така е в цяла Европа - мафия. да не мислиш, че нашите са го измислили?!
141
2
 
6
 
! Отговори
нека ви е преди 10 години
Нали искахте ред и дисциплина. Ето ви. Има и други врътки. Ама ще изчакат, че иначе току виж народа се е събудил. Значи първо ми взеха къщата в София, за да построят ла..н бок и сега ще ме карат да ходя в сериз. МАЙ... ВИ!
140
0
 
27
 
! Отговори
ТОВА Е БЕЗЗАКОНИЕ преди 10 години
..... Така на практика дори собственикът да знае как да извърши по-сложен ремонт на двигателя си и да има нужното за целта образование, няма да може да го прави нито в собствения си гараж, нито пред блока. ..... Това се нарича узаконено беззаконие,нещо като семейния ни кодекс ! Значи така , аз няма да имам право да си поправям колата в гаража си защото в сервизите са некадърници , а ще трябва насила да ходя на сервиз. Враждебна държава !
139
3
 
9
 
! Отговори
От вас зависи! преди 10 години
Когато компартията открадна парите на България през 1996 г два мандата беше извън хранилката. Сега ако имаме акъл нека да ги оставим 20г извън хранилката. След това няма да ги има. Ии внимавайте на евроизборите! Нито една бюлетина за сега управляващите и прламентарно представени партии.Защото и четирите са комунистически.
138
1
 
29
 
! Отговори
jane преди 10 години
Странно, наскоро се въртеше из нета статия на някакъв инжинер отгледал 12 деца в САЩ. Там се описваше как купил на дъщеря си кола на старо и развалена, която тя ремонтирала изцяло и съвсем сама и накрая била с най-готината кола в училище. Значи в България да си оправяш колата сам ще бъде противозаконно така ли? Дори самият ти да си монтьор (а и да не си). Много ми е интересно за калпави ремонти в сервизите ще глобяват ли майсторите 1000лв? Или те може да ни излагат на риск безнаказано.
137
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен 12094912 преди 10 години
Нямам нищо против, напълно съм съгласен, но само ако това беше последния проблем на тази страна. Отново отвличат вниманието на хората с глупости...
136
1
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Едно време му се викаше корупция, сега е лобизъм. Мдам, все по-зле ще става - както и другаде в Евреогейския съюз. На селяните така ще забранят да си колят кокошките и прасетата, щото нямат лиценз за колачи и тези, които оцеляват благодарение на самозадоволяването, ще бъдат заклани в името на печалбата на лобито на месопроизводителите. Ще трябва да плащаш рекет на лицензиран коминочистач, за да ти сертифицира кюмбето. Ще плащаш такса за компютъра си, за... за въздуха за дишане...
135
0
 
0
 
! Отговори
лол преди 10 години
До Анонименхахахахахаха
134
0
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Само така. Очаквам съвсем скоро закон за е.ача, ако не си професионалист нямаш право да е.еш, иначе 3000 лв глоба. Писна ми от нелоялна конкуренция. Идва и моето време.
133
0
 
11
 
! Отговори
монтьор преди 10 години
В сервиза пак илядо лв.
132
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Dobre, de! A ako iskam sam da si smenia akumulatora, kakvo praviam? Kupil sam si nov akumulator i znam kak da go smenia, za kakvo mi e da hodia v serviz i da plashtam zaradi tova?
131
6
 
2
 
! Отговори
Шоп преди 10 години
Не само това, а трябва да се глобява за течащо от двигателя масло - трябва да си сменяте навреме гарнитурите. И за изхвърляне на старото масло в канализацията - 5000 лв глоба и конфискация на а-ла.