Зайците зад волана - далеч от мощните коли?

До 100 конски сили - такова возило ще могат да карат младите водачи
13 май 2015 07:00,
223
Зайците зад волана - далеч от мощните коли?
Снимка: архив, Reuters

Младите и неопитни шофьори да нямат право да карат мощни коли. Това е една от идеите, които обсъждат катаджии и експерти, с която се цели да се намалят жертвите на пътя.

Според пътни полицаи, които да отдавна на служба, ако нов водач има забрана да кара кола над 100 конски сили, това драстично ще намали катастрофите с млади хора. Те предлагат забраната да важи за първите 3 години, след като младежът е получил книжка.

Ста¬тис¬тиката сочи, че най-често младите шофьори нямат собствени коли, а карат автомобилите на родителите, които доста често са много мощни. Новият шофьор обаче няма реакции да овладее подобно возило и затова по-често може да се стигне до сериозен пътен инцидент.

Катаджиите настояват и да се върне обучението на полигон за младите шофьори, както и да се увеличат часовете практика зад волана. Според тях в момента времето за кормуване е крайно недостатъчно за неопитен човек да се научи да владее колата и затова често се стига до нелепи инциденти. Катаджиите настояват и за повече часове извънградско и нощно кормуване, тъй като по тъмно и извън населените места стават най-бруталните катастрофи, с най-много жертви. Освен това експертите искат всеки кандидат шофьор да мина и през задължително препитване по техническата част на автомобила.

“Вземат книжки, а не знаят, ако им свърши течността за чистачки или спукат гума, как да се оправят”, възмущават се катаджиите.

Те имат и предложение и опитен водач да отговаря за новите зад волана със собствената си шофьорска книжка. Според пътните полицаи ако един родител знае, че може да остане без документ за правоспособност заради изпълненията на детето си на пътя, със сигурност ще следи изкъсо отрочето си.

Друга идея е начинаещите шофьори да трупат първоначален опит в продължение на една година с придружител на съседната седалка в колата, след като са се сдобили с книжка. Тази мярка лансира пред “Монитор” зам.-шефът на транспортната комисия в НС от ГЕРБ Иван Вълков. Според него подходът трябва да се прилага за всички нови водачи независимо от възрастта им, а не само за ненавършилите 18 години, в случай че се възприеме идеята на непълнолетните да бъде разрешено да шофират с друг човек до себе си.

На последното си заседание Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасносттана движението по пътищата е разписала текстове, които да бъдат поместени в изцяло нов Закон за движение по пътищата. Част от тях касаят именно младежите, взели книжка. Идеята е непълнолетните, които са навършили16 години, да могат да шофират с придружител, каквато практика имало в редица държави, сред които Германия.

От комисията обаче искат за тях да важат различни правила - да сядат зад волана първоначално с 2/3 от стандартния брой контролни точки, на магистралите да могат да карат с до 110 км/ч вместо със 140 км/ч, а в останалите извън населени места с до 80 км/ч, вместо с 90 км/ч, както и да попадат под ударите на закона при 0,2 или повече промила алкохол в кръвта, а не както останалите водачи при 0,5.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


223
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
64
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Проблемът е в КАТ, но КАТ прехвърлят вината от болната глава на здравата и много хора им се връзват.
63
1
 
4
 
! Отговори
Неразбирко преди 9 години
Има основни неще, които хоарат не знаят, заслепени от манипулациите на катаджиите.1/ повече коли на пътя - много повече катастрофи.2/ по-ниска скорост - повече коли на пътя и още по-ниск скорост3/ още по-ниска скорост - задръстване 4/ повече коли на пътя - по-голямо замърсяване на околната среда5/ по-ниска скорост - по-дълго шофиране - по-голямо изморяване - повече катастрофиИзводът е *** - при по-висока скорост е по-безопасно и по-чисто. Едно от решенията са магистралите,но не е само то
62
5
 
7
 
! Отговори
Очевидец преди 9 години
Днес до 100 к.с., утре фо 50 к.с. Малоумието няма граници....При това не съм забелязъл маломощните коли да се шофират по-бавно. Навсякъде, където могат да вдигнат повече, прехвърчат покрай мен, а после на нанагорнището едва пъплят и задръстват движението.
61
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Кола с 90 коня 2000 кубика и HDI. То си е реактивен за зайчето
60
1
 
8
 
! Отговори
Факт преди 9 години
Придружител за нов шофьор - да де, ама ние не сме Франция, а България, където всички работят и никой няма време да придружава три години новия шофьор. Какво остава - да намери някой дядо или баба на 80-90 години и да им плаща, че спят на седалката но него. Другият вариант е да не шофира три години, да изпозабрави каквото е научил и после пей сърце. Подобна е ситуацията и с предлаганото от КАТ ограничение за 100 к.с. Това, което наистина ще помогне е да се закрие КАТ, но едва ли ще стане.
59
1
 
8
 
! Отговори
42 преди 9 години
ЧЕ 100 КОНЯ МАЛКО ЛИ СА ТАКАВА КОЛА МОЖЕ ДА РАЗВИЕ И НАД 200 КМ.Ч. НАЙ- ДОБРЕ ДО 75 К.С.
58
1
 
9
 
! Отговори
Истината преди 9 години
Проблема е в полицията и в КАТ!Има полиция само където има далавера или сигурни нарушители да се изпълни таргета, след това дрямка, кафенце и смяната свърши!Решението е: задължителни авторегистрации предоставени от застрахователите - при доказана вина в ПТП устройството се заплаща в троен размер на застрахователя! Видео контрол в градовете като част от общините! Технически преглед отчитащ интервенции с цел "тунинг" ! Строго следене кога и как паркира! Забрана на десния волан!
57
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Туй милиционерина,за пореден път доказва че е много просто животно. А какво стана с фаровете, нали те щяха да ни спасят от гибел.
56
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Би трябвало да е съвсем очевидно за всички, че предлаганите от КАТ промени ще увеличат катастрофите и загиналите по пътищата. Неясно остава защо толкова много хора не го проумяват!
55
2
 
3
 
! Отговори
Дани преди 9 години
Мерките са добре дошли но въпроса не е в тях, а в контрола по спазването им, иначе си остава поредната *** работа, като забраната за пиене на бира в парка. Глобени не съм чул да има.
54
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Промяната в закона нищо няма да постигне, ако няма кой да следи, дали този същия закон се спазва.
53
4
 
0
 
! Отговори
до 85 преди 9 години
с 40 коня на стенда ли ги вдигаш 160.
52
2
 
12
 
! Отговори
Реално преди 9 години
Това са пълни глупости! Проблема е в контрола и самоконтрола не в колите и конските сили.Много по-проблемно е масовото регистриране на коли с десен волан, паркирането по кръстовища, безхаберието на полицията. Разберете има ли контрол от полицията тийновете ще се кротнат, 90% от тях са на един акт от фалита! И пак да се върна на тъпотията с конските сили - пешеходец може да се сгази и с 20 км/ч. врат се чупи при челен удар в дирек и с 50 км./ч. - решението е КОНТРОЛ!
51
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Сега съществуващия закон и правилника му за приложение не трябва да се променя а да се направи така че да се спазва от всички. Контрол трябва с видеокамери. Да се въведат видеорегистратори на колите. Всеки трябва да знае че ако наруши правилата ще си плаща. За рецидив - отнемане на книжка
50
3
 
1
 
! Отговори
да преди 9 години
да попреведат малко европейски закони , тъпанарите, във Франция до 23 години , караш само с придружител и да видиш , като глобят един два пъти родителите кво става
49
0
 
5
 
! Отговори
Георги преди 9 години
В това няма логика. Една малка кола(като поло или корса например) със 100 коня, че ако и тия 100 коня са извадени с турбо, е много по - пъргава, отколкото един Пасат например или нещо също толкова голямо, със 130-140 коня. А реално това са масовите коли в България - сигурно над 80%-90%. Повечето гадни катастрофи не са с коли с по 200+ коня. Да не говорим, че пешлемето винаги може да вземе една кола със 100-тина коня и за символична сума да го тунингова до доста повече. В талона пак ще е 100.
48
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Фактвината е в такива като теб.като нямате култура все някой ви е виновен,.започнете да спазвате правилата и спрете да се мислите за безсмъртни и катастрофите ще намалеят.аман от ***
47
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Не да се ограничават шофьорите, а да се забрани закупуването и вноса на коли с голяма мощност. И без това нямаме нито пътища за такива коли, нито шофьори с необходимите умения да ги карат.
46
2
 
3
 
! Отговори
До 76 проблемът е др преди 9 години
Наистина е друг проблемът, но не семейството и училището могат и трябва да заставят хората, а не само младежите, да спазват правилата. Това е задължение на държавата, в случая на КАТ. Защо КАТ не го прави е друг въпрос. Държавата е за това - да създава правила и да налага спазването им с силата на държавата.
45
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Каквито и мерки да се вземат България е място където има правила, но никой не ги спазва. Джигитите ще си останат джигити. Корумпирания КАТаджия ще си остане корумпиран. Добре, че законите на еволюцията и естествения подбор работят. Само те ще ни отърват от психопатите на пътя.