Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!

На 1000 българи се падат по 510 автомобили
Обновена: 13 окт 2017 11:54 | 13 окт 2017 09:20,
186
Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!
Снимка: Булфото, архив

Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията, цитирани от БТА.

Само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години. Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си.

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

По актуални данни на МВР - около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.

Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.

От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.

В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.

Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.

В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 милиона нови леки автомобила, плюс около 40 милиона товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


186
Още по темата: автомобилиЕвропаколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
2
 
14
 
! Отговори
гаврош балкански преди 6 години
В БГ лъскавите автомобили са все на лизинг, на некоя фирмичка за бързи кредити (да реализират повече разходи и платят по-малко данъци) 90% от българите са с коли 1994 - 2006-7
28
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Автомобилите ни според заплатите и стандарта ни. Винаги сме на опашката на ЕС - втора упатреба кола, дрехи, храни.
27
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Моята Тойота я взех като беше на 6 г. Сега е на 14. Никакви проблеми не ми е създавала. За обслужването й имам нужните кинти. В близките 3 - 4 г. ще си я карам. После пак ще си взема Тойота на 5 - 6 г. Финансово е най-изгодно!
26
3
 
14
 
! Отговори
123 преди 6 години
До Балкански СеляндуриНе че нещо, но Киа на 5 години хич не е евтина. Особенно сув-овете. Аз съм навит на Киа-та ама няма да е на 5 години. Просто няма толко кинти.
25
3
 
17
 
! Отговори
Кретен преди 6 години
До Това е?Господине, държавата е отражение на народа. Не може да си преобладаващо ***, устат и матреал. А политиците, държавата и материалното състояние да са ти слънце. Като си купих комплект зимни гуми за 1000лв. доста хора надлежно ми поставиха диагноза, че не съм със всички си. А на тях гумите им бяха "***", но разумно бяха дали парите си за "пърдящ" ауспух и мощна уредба. На единия дори колана на предната седалка не му бе изправен. Но нямаше пари за поправянето му.
24
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хайде сега ще предложат да вдигнат данъците на старите автомобили. Защото замърсяват чистият въздух, който бяха измерили вчера. То стартите автомобили стоят паркирани, защото по улиците се движат само нови скъпи немски автомобили.
23
11
 
13
 
! Отговори
Чавдар преди 6 години
Нека,оцет да им е!!!Когато си взех чисто нова Дачия ми се смееха,нямала возия,тва нямало,еди кво си нямало,,,,,по добре било 15 годишен НЕМЕЦ,отколкото нова Дачия или Корса :) Нека,оцет да им е!!!Да си карат 20 годишните барутници с мега яката возия,а като дойде време за зимата си взимат гуми втора употреба!!
22
2
 
19
 
! Отговори
Пф преди 6 години
Ами след като имаме най-ниските заплати в Европа,нормално е да караме най-съарите коли.
21
8
 
25
 
! Отговори
123 преди 6 години
Мда и?! Мога спокойно да заявя, че моята стара кола на газ е по-екологична от много по-нови. А и качеството на изработка е друго. След 95-99-та (зависимост от производителя) колите вече не се правят от инженери, а от маркетингови специялисти.
20
6
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не виждам нищо лошо да се кара стара кола. Важното е да е технически изправна. В момента, в който карането на стар автомобил е по-неизгодно от карането на нов тенденцията ще се обърне. За сега новият автомобил излиза в ПЪТИ по-скъп за експолоатация и няма нито една причина, нормален човек да си купи чисто нов автомобил, а не 3-4-5 годишен.
19
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз се чудех защо в Англия няма петънца масло по асфалта на кръстовищата и паркингите ....
18
2
 
17
 
! Отговори
Новобогаташите преди 6 години
Българските богаташи, демек далавераджии станаха хитри и умни. Познавам милионер от лекарската мафия, който със семейството си кара пет 12 годишни трошки, за да не го подгони НАП. Някой от тях живеят в София, но си регистрират колите в провинцията за по-ниски данъци.Така че не ги мислете, част от богаташите спят със счетоводни книги под възглавниците, а истинските са скрили във сейфове извън БГ. крият имущество, оглеждат се наляво надясно да не ги фане по бели *** някоя нощ НАП.Не им е лесно!
17
1
 
20
 
! Отговори
КОЛИТЕ СТАРИ преди 6 години
Ние сме стари, а младите заминават да си търсят късмета по света. Е някои милиардери след 1989 зминаха с пълни джобове с държавни пари
16
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
България автоморгата на Европа.
15
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Голям процент от вноса на коли е от Италия, а там се кара докато му кажат, че е по евтино да смени колата от колкото да я ремонтира. Средно това са между 7 и 10 годишни коли с пробег около 200 хиляди и нагоре без таван. Дори сърбите имат закон забраняващ нова регистрация на автомобил ако не отговаря на евро категория, кой номер не мога да се сетя сега.
14
2
 
34
 
! Отговори
Това е? преди 6 години
Автопарка в България е отражение на държавата!!!Сиреч 20 години нищо не е направено за хората и пълно безхаберие от страна на държавата.Това е истината, честито господа политици, управлявали БГ 29 години.Важното е, че автопарка на депутатите е нов!!!
13
19
 
7
 
! Отговори
Евроатлантик преди 6 години
Каквито хората такива и автомобилите им, аз си хoдя на гей-паради и си карам нов автомобил другите чакат да дойде Путин и да им купи нови коли и докато чакат си купуват стари брички от ЕС.
12
5
 
18
 
! Отговори
Кубик преди 6 години
Защото са най-здравите за тези пътища, съвършения продукт няма необходимост от промени.
11
3
 
23
 
! Отговори
действителен случай преди 6 години
Един познат има кола на 4 год, Друг на 12 Трети на 14 На първия баща му си държи жигулата на 40На втория баща му има АЗЛК и то над 30 годишноСредно има ме 100 :5= 20 год средна възраст на автомобилите.
10
3
 
23
 
! Отговори
Бобо преди 6 години
Защо да е тъжно?Скоро на коне и каруци ще се прехвърлим.По примера на по *** ни съотечественици.