Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!

На 1000 българи се падат по 510 автомобили
Обновена: 13 окт 2017 11:54 | 13 окт 2017 09:20,
186
Тъжно, но факт: Колите ни – средно на 20 г. Най-старите в ЕС са!
Снимка: Булфото, архив

Българите карат най-старите коли в Европа, показват данни на Европейската асоциация на вносителите на автомобили за възрастта на автомобилите в ЕС през 2016 г. Средната възраст на автомобилите в ЕС като цяло е била 10,7 години, при над 20 години у нас, показват данните на асоциацията, цитирани от БТА.

Само за 10 години рязко се е вдигнала "възрастта" на автомобилите в Европа, като през 2007 г. средната възраст на автомобилния парк на Стария континент е била около 8 години. Експерти коментират този факт със световната икономическа криза, която е накарала европейците да карат за все по-дълъг период автомобилите си.

Средно на 1000 българи се падат около 510 регистрирани автомобила, показват данните на европейската асоциация, при среден показател за ЕС - 573 автомобила на 1000 жители.

По актуални данни на МВР - около 40 на сто от автомобилния парк у нас през миналата година е бил над 20 години, при общо регистрирани над 4 млн. автомобила в страната, което означава, че около 1,6 млн. леки коли над 20 години са се движили по пътищата у нас. Едва 17 на сто от колите у нас са били под 10 години.

Само за миналата година у нас са били закупени и регистрирани малко над 26 хиляди нови автомобила при внесени от ЕС над 266 хиляди употребявани коли.

От началото на годината до края на август регистрираните нови автомобили у нас са се увеличили с 18,1% на годишна база до общо 19 556 автомобила.

Регистрацията пък на екологични автомобили у нас е повече от символична: от КАТ отчитат регистрирани 2 474 хибрида (0,08 процента от автопарка) и едва 274 електромобила (0,009 процента от автопарка).

Най-нови коли в ЕС карат белгийците - средно на 7 години, отчитат от асоциацията на автомобилните производители. В Дания, Великобритания и Германия възрастта на автомобилите е средно 8 години, във Франция - 9, Италия - 10, Испания - 11, Португалия и Финландия - по 12 години.

Освен в България с регистриран над 20-годишен автопарк, най- стари автомобили като цяло са отчетени в Полша - 17 години, Латвия и Литва - 16 години, Румъния - 15 години, Унгария, Чехия и Гърция - по 14 години и др.

Най-много автомобили на глава от населението са маркирани в Малта - 775 автомобила на 1000 души. Следват: Люксембург - 745, Италия - 706, Германия - 600 и др.

В Румъния има най-малко автомобили на глава от населението - едва 308 на 1000 души. В Унгария - 377, Латвия и Хърватия - по 390, Словакия - 438 коли на 1000 души и др.

Повече от половината коли в ЕС карат с бензин - 56 процента. Около 40 процента са автомобилите на дизел и едва около 4 процента - с алтернативни горива.

В ЕС през миналата година са били регистрирани над 260 милиона нови леки автомобила, плюс около 40 милиона товарни, като по този показател общността е световен лидер пред САЩ, Китай и Япония. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


186
Още по темата: автомобилиЕвропаколи
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
3
 
4
 
! Отговори
Дали? преди 6 години
Моите наблюдения доста се различават от тази статистика. Аз си купих нова кола, предишната беше 5 годишна, когато я купих. От познатите ми, трима си купиха нови коли, около 30 човека си взеха коли на около 4-5-6 години, двама си взеха коли на 7-8 години, трима на 10 години и 1 все още кара старата си кола на 25 години, но има по 2000 км на година.
48
6
 
8
 
! Отговори
Да преди 6 години
И кой казва, че задължително всеки трябва да има кола?!Колите не са даденост и не всеки трябва да има кола!!!Трябват по-високи данъци на горива, акцизи.Не може всеки да кара кола за по 1000лв и да са задръствания и смрад!
47
2
 
11
 
! Отговори
redordead преди 6 години
като не можеш да си позволиш гуми за 1000 лева, няма да караш кола с 17-20 иночви гуми, ще си вземеш едноа с 13-ки и ще са ти по лева хубава гума, ама *** иска да е с голяма мощна кола...
46
1
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Никой не казва нищо лошо за премиум класа автомобили. Казва се, че те се карат от хора, които не могат да го поддържат и нямат социалния статус да го карат. Не може да живееш в панелка и да караш S500 с газова. Това не е кола за теб. Масова картинка е хора с по 1500-2000лв. доходи да карат най-високия клас на дадена марка (ама на 10+ години). Ами, човек с 2000лв. доход няма как да поддържа една такава кола- карат масово с износени гуми, с изпуснало въздушно окачване. Българска гротеска.
45
3
 
15
 
! Отговори
Хасталависта преди 6 години
Преди година опитвайки се да избегна дупка в София стана ПТП между мен и 1 дядо с Лада като той се нацели отзад на мен. Скоростта беше около 50км, а Ладата се разпадна, двигателя за малко да убие човека защото влезе при него и го затисна. На моя SUW само ми падна една лайсна от парктроника и леки драскотини. Така че не винаги старите коли са хубави, най вече заради безопасността.
44
3
 
6
 
! Отговори
Re: Кретен преди 6 години
Г-жа съм, нищо де :) И аз купувам хубави зимни и летни гуми, масло, бензин. Но колко хора могат да си го позволят? Споделям мнението на 123, че 1995- 96 се правиха уникални коли,фен на Хонда, Хонда прелюд - немец ме гонеше по аутобана да я купи, СRX - уникална количка - откраднаха ми я. Хонда Дел Сол.В момента съм с едно ново пежо, но е факт, че 1995 се произвеждаха технологични коли. И аз искам Хонда NSX, S 2000, но не мога да им платя поддръжката. Да не говорим за водородните модели.
43
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Така е.Обаче и гъзарията ни е факт!Затова се избиваме като мишки по пътищата.Караме отдавна изхвърлените *** на запада, но си мислим че докарани тук са N 1.
42
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен - Виж, обаче, барманчетата и сервитьорчетата са първи да си купят BMW или Mercedes- смешна картинка.ми, като има лeвaци да се надпреварват да им снасят бакшиш, как няма да се редят на опашки за BMW и др. подобни.
41
2
 
6
 
! Отговори
20 години ли?! преди 6 години
Статистиката в този случай е доста невярна, защото показва каква е възрастта на регистрираните коли, а не каква е възрастта на колите, които се движат по пътищата на България. В България има прекалено много стари коли, които не се движат или се движат много рядко, но си имат регистрация в КАТ. От друга страна по-новите коли изминават обикновено много повече километри от старите коли. В този смисъл средната възраст на колите в движение, според изминатите километри е около 10-12 години.
40
10
 
2
 
! Отговори
до 40 от Келнера 33 преди 6 години
По - смешна картинка е, че си мислиш, че караш кола, а то е скопен малолитражен оризарник, осакатен, с предно предаване. Иначе продължавай да се самозалъгваш, че си напред в материята.
39
1
 
4
 
! Отговори
Burzum преди 6 години
Ама жиповииииии.....
38
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Според доходите и колите.Имам кракомобил и колело.
37
5
 
4
 
! Отговори
bulgaristan преди 6 години
Много ме кефите как всеки ден откривате топлата вода :) :) В белите държави вече спират двигателите с вътрешно горене а тука *** сега се сещат да се стряскат.
36
6
 
4
 
! Отговори
до шофьор преди 6 години
Да де, и като си купиш кола за 2-3 хил. лева, тя ще е толкова и кола. Ако искаш да я направиш що годе читава ще дадеш още толкова и пак ще прави проблеми. Доказано е, че среден клас автомобил над 10г. на всеки 6 месеца приблизително, се налага някакъв ремонт. Пък да не говорим да се излъжеш да тръгнеш за Гърция или Хърватска на море, и там вземе нещо да ти откаже! Жална ти майка!
35
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като малки се радвахме на старите коли на родителите си. Пораснахме и всеки си купи нещо ново (всеки, който се изучи и изгради кариера). Аз карам Mazda 6, жена ми- Mazda 2. Сменяме ги за нови на всеки 4 години, лизингови са и не ни натоварват бюджета кой знае колко. Всички успели младежи с добра професия около нас карат нови коли. Кой- Skoda, кой- Peugeot, има и по-добре платени с Infiniti или BMW. Виж, обаче, барманчетата и сервитьорчетата са първи да си купят BMW или Mercedes- смешна картинка.
34
5
 
14
 
! Отговори
redordead преди 6 години
то високият клас, затова е висок, защото и след 10 години, автомобилът е луксозаен, стабилен и здрав, а не нисък клас, на 5 години и всичко се е разпаднало в него. Така че, не си прав, че високият клас е скапан, но иначе съм съгласен за на Бай *** манталитета, че иска лускозно БМВ, обаче няма кеш и го кара с гуми на 10 години, но иначе слага музика за 2000 лева...
33
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен с тойотатаИ това е френска или турска Тойота. Я си представи какво е качеството за японския пазар произведени за Netz Toyota
32
1
 
15
 
! Отговори
Логичния преди 6 години
До действителен случайКефят ме сметктите ти - Аз взимам заплата, Тръмп взима заплата. Средно-аритметично сме добре!
31
13
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Темата е дълга за обсъждане, но едно е факт. *** обожава да си купува премиум клас коли- BMW, Mercedes, Audi. С малката подробност, че *** живее в Люлин, но иска да кара BMW 7-*** серия. С малката подробност, че *** не е банкер, за да може изобщо да си позволи тази кола. С малката подробност, че тази кола е 10-годишна, а не нова. В София масово бедните карат скъпи коли, а умните- кой нова Мазда 6, кой- ново Рено, кой- нов Мерцедес. Колкото по-***, толкова по-висок клас стара кола.
30
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Понякога старите коли са по-здрави от новите. Европейците си ги сменят от чиста суета.