Каращите бавнo също създават проблеми на пътя

При ограничение 80, не е редно да се кара със 60 км/ч
24 окт 2019 18:00,
70
Каращите бавнo също създават проблеми на пътя
Снимка: Булфото архив

Шофирането може би е най-опасното нещо, което правим в живота си, а в същото време се учим най-малко за него, каза по БНТ доц. Димитър Илиев, преподавател в НСА.

Още по темата


Той отбеляза, че опасни на пътя са както тези, които карат бързо, така и тези, които карат бавно.

"Смятам, че пътният трафик трябва да бъде следван по ограниченията на скоростта, т.е. когато имаме булевард с ограничение 80, всички автомобили трябва да карат с 80. Иначе някой ако кара с 60, започва да създава затруднения, другите се опитват да го изпреварват, изнервят се шофьорите и в един момент се стига до пътнотранспортни произшествия", каза оше Илиев.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


70
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
12
 
17
 
! Отговори
Гостенин преди 4 години
Повечето коментари са стил: Аз си карам - вие не ми пречите.И това действително е така.Някои хора имат всичкото време на света - никога не закъсняват, всичката им работа свършена и се возят айляк по пътищата.Един такъв кютук със 70 за междуградско и със 90 на магистрала е много, ама много опасен. Такъв тип изнервя поне 5 човека на километър - и тези после заминават напред и го отнася някой невинен., а охлюва се кефи: Гледай ги па тия. И грам не се усеща за вина!Работим по пътя, не е разходка
21
12
 
17
 
! Отговори
Абе... преди 4 години
Прав е доцентът. Аз проблеми с каращи бързо съм имал, но по-опасни за мен са влачещите се, които създават опашки от по 5-10 автомобила след себе си. Нека някой от разбирачите по-долу, които се били научили да изпреварват, да ми обясни как се изпреварва безопасно такава флегма в натоварен трафик и насрещно движение! То се изпреварва, но рисково. А флегмата, захапал здраво волана, си се влачи с 60.
20
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
На прав път където има видимост е най-добре по-бързия да изпревари по-бавния и да отпраши напред - така се разрежда трафика, колите след това карат на по-голяма дистанция, образуват се по-малки колони. Иначе става едно изнервящо каране на къса дистанция, с ниска скорост, постоянно коригиране на скоростта със спирачката...
19
15
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Хората са го измислили ама ние на Балкански синдром.Ще доказваме,че можем да мислим...Ама с такива мислители като тоя доцент на туи дередже сме.А пък като видиш какво е измислил толкова Бай ***-май само чушкопека.Я взимай и преписвай.Навремето така са преписали хората цялата Конституция на Белгия и БГ-то много бързо е дръпнала икономически и политически.
18
8
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Всеки има претенции, но за регулирането им има Закон. Щом автомобила и шофьора имат допуск, да се намират законно на пътя, могат да шофират с скорост която приемат за безопасна, съобразно условията. И няма значение млад, стар или модела и годините на колата. Останалите, които искат да са по бързи, да ги изпреварват съобразно същия закон.Отделно понякога има такива ситуации, че по скоро колеги имат нужда от помощ, или са в затруднение, а останалите участници допълнително изнервят с претенции.
17
5
 
5
 
! Отговори
oho boho преди 4 години
И как точно на жигулата си бил с 4 барабнни спирачки ...................
16
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Има знаци за задължителна скорост-сини.Има и за максимална-червени,тоя като е доцент не ги ли знае?
15
9
 
25
 
! Отговори
Жо преди 4 години
В ЗАКОНА не пише, че максимално разрешената скорост е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА.Не си длъжен да караш със 140 км/ч на магистрала или с 90 км/ч на шосе. При ограничение 80 км/ч никъде не пише, че си длъжен да караш с 80.Знакът за ЗАДЪЛЖИТЕЛНА минимална скорост е със СИН цвят, ако някой не знае Закона.Всеки сам преценява разумната за него скорост според състоянието на пътя, на МПС-то му, на натоварването на пътя, възможностите на водача.Нерваците шофьори са опасни винаги, не само при някой по-бавен.
14
9
 
13
 
! Отговори
топлата вода преди 4 години
До г-н. Доцента в НСА:Браво,г-н.Илиев открихте я...причината.Ама сега хайде вземете всичките си дипломи и си избършете с тях з......ка или не, по-добре да ги изядете!А,бе Балкански доценте, Вие ли дадохте меродавното си мнение,бе? Съветвам Ви преди да плещите неща на който ще Ви се смеят малките деца и в Конго и в Папуа,просто вземете и препишете един Закон за движението,Правилник от някоя бяла Европейска държава.30 години го пишете този Закон и преписвате,резултата е плачевен. Закривай!
13
22
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
ония ден на един такъв дето се мъкнеше с 70 на ограничение 90 като го изпреварвах след 20 минути чакане да намалее насрещното му шибнах в колата през отворения прозорец една отворена кола от 1 литър.
12
15
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Навсякъде карам с 90 независимо дали е второстепене път или магистрала. Само в населените места карам с 50 км. С тази скорост съм свикнал от бай Тошово време когато карах Жигулата. До ден днешен а това са 40 години нямам нито едно произшествие. С 90 км винаги съм реагирал адекватно при най различни ситуации. Въпреки че на жигулата и четирите колела бяха с барабанни спирачки които нямат нищо общо с дисковите съм съумявал да спирам при авариина ситуация. Защото 90 км е напълно безопасна скорост.
11
6
 
19
 
! Отговори
oho boho преди 4 години
Факт , бавно движещите се са също толкова опасни, колкото и летящите ниско.... Караш с 120 км/ч след като си изпреварил някой който се движи с 100 по магистралата в лява лента долита един от прелитащите ниско 140+, влизаш в дясната лента както пише в дебелите книги и там някой който кара с 70-80 км/ч и ситуацията е готова.
10
4
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Заради големите разлики във възрастта и техническите показатели на колите има големи разлики в скоростта на пътя. Баровеца жули в лява лента със 180-190, в дясната пъпли някаква изгнила вектричка на газ със 100-110, която изпреварват дори и тировете.
9
10
 
4
 
! Отговори
Само да питам преди 4 години
Този доц. Димитър Илиев от НСА не е ли автомобилният състезател.
8
10
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
До ПроСоТоМного си уверен, повечето хора ако погледнеш със какви гуми са ще ти се втриса. Нема лошо да караш бързо ама ако некой те цапне си труп със 60 и да се удариш ще се натъртиш нещо ще си счупиш ама ще оцелееш. Тия дето фъркат обикновенно ги вадят изпод тировете.
7
13
 
14
 
! Отговори
ПроСоТо преди 4 години
До Анонименсигурно...И точно тия,дето карат с 50 изпотрошват в челен сблъсък крайпътните дървета,а не тия,които фъркат с 20-30 над ограничението..
6
15
 
22
 
! Отговори
ми, преди 4 години
Каращите бавнo стигат по предназначение,каращите бързо не винаги.
5
13
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
тапите ги правят тия дето карат бързо като идат на кръстовището искат не искат ще чакат а отзаде пристигат все повече бързащи за някъде и от много бързане седят у тапите по-добре карай бавно стигни жив
4
20
 
36
 
! Отговори
някой преди 4 години
Тъпо и глупаво изказване от доцент.Да вземе да научи правилника и тогава да коментира.Това е максимална разрешена скорост.Не всички са длъжни да карат с тази скорост.Има млади и неопитни шофьори,има натоварени коли и т.н.Важното е толеранс на пътя.Нищо не бърка,ако някой закъснее с 10 мин.Важно да се преберем живи и здрави
3
18
 
5
 
! Отговори
ПроСоТо преди 4 години
ограничението не е задължение!На скоростните магистрали е просто престъпление да караш с..80,примерно,но в градски условия и второстепенни пътища ограничението не е задължение!