Електрическите тротинетки с ограничение до 25 км/ч

Това предвиждат поправки в Закона за автомобилните превози
Обновена: 15 яну 2020 19:59 | 15 яну 2020 19:51, Нели Христова
11
Електрическите тротинетки с ограничение до 25 км/ч
Снимка: БГНЕС

Както споделените тротинетки, така и личните, ще трябва да развиват максимална скорост от 25 км/ч. Това е едно от изискванията към вносителите с направените поправки в Закона за автомобилните превози, съобщават от БГНЕС.

Текстовете бяха обсъдени по време на заседание на ресорната транспортна комисия с участието на Министерството на транспорта и бранша.

"Това ще е основно изискване към вносителите. Превозните средства трябва да са произведени с тези параметри и не трябва да завишават заложените в закона. Както и при превозните средства, всяка манипулация подлежи ред и на контрол“, обясни пред депутатите директорът на "Автомобилна администрация“ Бойко Рановски и допълни, че след закупуване няма да подлежат на регистрация.

“Идеята да се прави регулация е, че няма такава нито в България, нито в целия ЕС“, заяви заместник-министърът на транспорта Ангел Попов.

"В цяла Европа има проблем с тези индивидуални превозни средства. Ние взехме информация от няколко европейски държави и добавихме някои условия с оглед на българската обстановка, така че те да бъдат ограничени и регулирани по някакъв начин“, обясни мотивите Попов.

По време на разговорите с доставчиците е станало ясно, че вграденият GPS освен да следи за местоположението на превозното средство, ще има и ограничаваща функция на скоростта до 18 км/ч в парковете и 25 км/ч извън тях.

МВР предложи водачите на тротинетки и скутери да носят каска и светлоотразителни елементи, да не се движат по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 километра в час, да не превишават максимално допустимата скорост от 25 километра в час, да са на възраст не по-малко от 16 години.

Регламентирането на тротинетките по пътищата е проблем в целия Европейски съюз. Брюксел в момента предприема действия по събиране на информация от държавите членки, която да послужи за анализ и подготовка на законодателен акт, с който да бъде преодоляна установената празнота в действащата към момента нормативна уредба.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
9
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
При добри пътища, хубаво време и хира, които не страдат от тежки мозъчни травми, това си е супер персонален транспорт. Ама не и за наемане, зщото струва повече от такситата и после ги мятат навсякъде. На един авер в пикапа му имаше 2 оставени ...а ся де ...
8
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Сега сложете и за колелата. Защото докато повечето са мудни, все пак има доста, дето карат с по 40 км/ч и нагоре. Някок са 1.90 м блъкса все едно н а олимпиада ще ходи...
7
0
 
4
 
! Отговори
Скептик преди 4 години
Велосипедните алеи са доникъде след припляни милиони левове. Сега обсъждат гъзариите.
6
0
 
4
 
! Отговори
факт преди 4 години
Седем метра в секунда е прекалено висока скорост за някой сто и десет килограма мъжага два метра висок...
5
3
 
8
 
! Отговори
От Германия преди 4 години
Не е вярно. Тук в Германия тратонетките трябва задължително да са регистрирани имат табели с номера и плащат годишна застраховка гражданска отговорност. И максималната скорост е 20 км/ч
4
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
То тези тротинетки са ограничени заводски на 25 км/ч, но е хубаво да го има и някъде записано в закона.
3
4
 
1
 
! Отговори
House M.D. преди 4 години
Поредното посегателство срещу свободата! Апропо, Кошута Свещениктеодорова попадна ли вече в сливенския?
2
1
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
25км/ч, каска, пожарогасител, резервна гума, аптечка, запалени фарове, застраховка и винетка(за велоалеи).
1
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 4 години
Колко време отне, за нешо толкова малко и незначително ... Предатавете си сега, за важните нещо, дето искат и акъл!!!