Министър Шишков: Магистралите са малко, а трафикът интензивен, бързо се износват

Проблемът с жълтите павета е много сериозен, пред очите ни са
7 яну 2023 14:01, Елка Василева
80
Министър Шишков: Магистралите са малко, а трафикът интензивен, бързо се износват
Снимка: архив, БГНЕС

„Проблемите с магистралите са два – имаме изключително малко магистрали. Когато повече от половината не са изградени, движението е много по-интензивно, а магистралите се износват много бързо“. Това заяви пред bTV служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

„В момента на места се сменят мантинели, пуснахме движението през „Витиня“. За последните 5 месеца се вижда, че има напредък, но няма магическа пръчка. В пътния отрасъл през последните години няма стратегия“, подчерта той.

Още по темата
Министърът добави, че има проблем и с граничните пропускателни пунктове.

„Нашите КПП-та са изключително непроходими. Има проблем с пропускливостта. Водят се разговори с Турция по наше предложение да се разшири пунктът „Лесово“. Ще се направи скоростен път между пункта и АМ „Марица“, за да имаме не един, а два пункта. Потокът е огромен“, категоричен е той.

„Проблемът с АМ „Струма“ е заложен от времето на Борисов. Чак сега имаме крайна процедура, за да се финализира да се изследват мерките за опазване на природната среда, а след това да се изготви подробният устройствен план. Аз считам, че ще има разрешение за малък участък през април. Политиците говорят много за магистрали, а правят малко“, обясни Шишков.

Жълтите павета

Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков покани кмета на София Йорданка Фандъкова да направят съвместна инспекция на жълтата керамична паважна настилка в централната градска част на столицата. Това съобщиха от пресцентъра на МРРБ. Инспекцията е предвидена за неделя от 11 часа.

 „Надявам се да дойде. Проблемът е много сериозен. Увеличили сме срока за построяване. Той беше до март, увеличили сме срока, за да не загубим европейските пари. За месец и половина не получихме отговор – има ли проблем в проекта, има ли проблем в строителството и в кого е проблемът, за да се случва това. Жълтите павета са пред очите на всички нас, които обичаме София“, обясни Шишков.

„Ние не искаме да наложим финансова корекция на София, защото ще накажем София, а не Фандъкова. Аз не искам да наказваме София, а да бъдат завършени проектите“, подчерта министърът.

Той е категоричен, че няма лични отношения към кмета Йорданка Фанъдкова.

Плащанията към пътните фирми

„Като парцели бяха разделени министерствата. Важно беше регионалният министър да направи анализа и тогава да се пристъпи на разплащане. Тогава се платиха 50% на фирмите. В момента сме платили всички текущи ремонти, които са извършени на 100%. Ремонтите, които са извършени, но са незаконни не по вина на строителните фирми, не можем да ги платим, защото са незаконен строеж“, коментира регионалният министър.

Той уточни, че е внесено предложение в Народното събрание незаконните ремонти да бъдат обявени за търпими, което да позволи разплащането.  

„Проблемите трябва да се решават по законов ред, а не под натиск или с политически решения“, допълни арх. Шишков.

ТОЛ системата

„Намаляването на винетките е решение на предишното правителство. С товарните коли отложихме увеличението за лятото. То беше направено без задълбочен анализ, защото тежестта щеше да падне върху българските превозвачи и ние да платим“, отчете министърът.

Според него даването на концесии на пътища ще намали корупцията и ще повиши качеството на поддръжката.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


80
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
30г не могат ремонт да направят на съществуващите пътища,вие искате магистрали,айде моля ви се,сега пък и претенции.
39
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Хм,интересно в Сърбия,като са строили български фирми тяхната до Калотина ,защо не изглеждат така?Гарван,гарвану око не вади.Всички сте от едно котило,крадльовци.
38
0
 
9
 
! Отговори
джо преди 1 година
господинчо не знам как си взел дипломата и как стана министър,явно не си виждал истински трафик,магистрали се строят с качествени материали а не с ***,колко свестни кариери за добив на чакъл и фракция останоха, колко фирми останоха за вадене и прочистване на филц,тези приказки за износване и трафици ги разправяй на децата
37
4
 
2
 
! Отговори
Бял Орел преди 1 година
До Мънго джери Ти колко дни от годината живееш в Турция и плащаш ли данъци там и осигоровки та говориш ?
36
1
 
4
 
! Отговори
До 41 преди 1 година
От утре спираш да пътуваш до Пловдив и Правец по магистрала. Има и друг път.
35
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как да се промени България като има толкова много комунисти?
34
2
 
8
 
! Отговори
Ехоооо преди 1 година
Бързо се износват..щото матр'яла дето са го сложили е лош...
33
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Т. Ж. е на 1,5 м. под земята. Отивайте при него дрогари щом толкова ви липсва.
32
12
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ако не беше соца сега България щеше да е на светлинни години. Но хората си искат мизерията. В Турция за 20 г. построиха толкова пътища, магистрали, бързи железници, мостове, летища, тунели, язовири, метростанции, заводи, градове, колкото НРБ не е и сънувала. За 20 . А тук си мечтаят за скапаният соц с панелките и опашките и дефицита и немотията.
31
7
 
9
 
! Отговори
Тодор Живков преди 1 година
Добре че построих тунелите и виадуктите. Иначе още щяхте да пътувате 8 часа до морето.
30
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С тоя соц вече не знам за какво мечтаят някои. Все си въздишат по соца. Ами отивайте в КНДР бе дрогари. Оставете я тази страна без вас да се оправи. Румъния даже ни мина вече.
29
2
 
7
 
! Отговори
Тръндафила преди 1 година
Шишко,по времето на "Соца" пътищата ни бяха в скромно състояние,на места дори добри. И не забелязвате ли,че колкото една магистрала е добра и скоростна,толкова повече жертви взима?
28
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Шишков, ти също само ховориш, а нито един метър магистрала не си построил.Докога ще се оправдавате с Борисов?
27
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
как ве Бъко строи 12 години, а нема един здрав път....долу мафиятааааа ,долу Букууу
26
0
 
8
 
! Отговори
тцтцтц преди 1 година
На тоя като му видиш физиономията е типичната лява ръка десен джоб и после на обяд маха тройка с гарнитура. Крадлив селинджър та дрънка.
25
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Само като му погледнеш физиономията, мяза на шкембе чорба.. По бай тощово време още седят магистралите , дори са по здрави от вашите !!
24
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Струма е 172 km, като към октомври 2021 са изградени 138 km. 34-Хемус е 418 km изградени 191 kmПътят е с дължина 190 км, 88 км са в Видин -Ботевград . 102Русе велико Търново 133 km (построени: 0 km)/Магистрала Европа 63 km (построени: 32 km)-490 километри магистрали липсват на България
23
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Срамота!
22
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Магистралите са малко, но за сметка на това са некачествени. За тези пари, където ги откраднахте. можехте да построите шестлентови бетонни магистрали, които нямаше да се износят 50 години.
21
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Как няма да се износват, като се затварят за месеци дадени отсечки и пускате движенито само в едната половина на магистралата. Така за кратко време се разбива вече готов участък. Следва обратното действие. Пускате движението по новия участък и докато ремонтирате стария, новия вече е за ремонт.