Министър Шишков: Магистралите са малко, а трафикът интензивен, бързо се износват

Проблемът с жълтите павета е много сериозен, пред очите ни са
7 яну 2023 14:01, Елка Василева
80
Министър Шишков: Магистралите са малко, а трафикът интензивен, бързо се износват
Снимка: архив, БГНЕС

„Проблемите с магистралите са два – имаме изключително малко магистрали. Когато повече от половината не са изградени, движението е много по-интензивно, а магистралите се износват много бързо“. Това заяви пред bTV служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков.

„В момента на места се сменят мантинели, пуснахме движението през „Витиня“. За последните 5 месеца се вижда, че има напредък, но няма магическа пръчка. В пътния отрасъл през последните години няма стратегия“, подчерта той.

Още по темата
Министърът добави, че има проблем и с граничните пропускателни пунктове.

„Нашите КПП-та са изключително непроходими. Има проблем с пропускливостта. Водят се разговори с Турция по наше предложение да се разшири пунктът „Лесово“. Ще се направи скоростен път между пункта и АМ „Марица“, за да имаме не един, а два пункта. Потокът е огромен“, категоричен е той.

„Проблемът с АМ „Струма“ е заложен от времето на Борисов. Чак сега имаме крайна процедура, за да се финализира да се изследват мерките за опазване на природната среда, а след това да се изготви подробният устройствен план. Аз считам, че ще има разрешение за малък участък през април. Политиците говорят много за магистрали, а правят малко“, обясни Шишков.

Жълтите павета

Министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков покани кмета на София Йорданка Фандъкова да направят съвместна инспекция на жълтата керамична паважна настилка в централната градска част на столицата. Това съобщиха от пресцентъра на МРРБ. Инспекцията е предвидена за неделя от 11 часа.

 „Надявам се да дойде. Проблемът е много сериозен. Увеличили сме срока за построяване. Той беше до март, увеличили сме срока, за да не загубим европейските пари. За месец и половина не получихме отговор – има ли проблем в проекта, има ли проблем в строителството и в кого е проблемът, за да се случва това. Жълтите павета са пред очите на всички нас, които обичаме София“, обясни Шишков.

„Ние не искаме да наложим финансова корекция на София, защото ще накажем София, а не Фандъкова. Аз не искам да наказваме София, а да бъдат завършени проектите“, подчерта министърът.

Той е категоричен, че няма лични отношения към кмета Йорданка Фанъдкова.

Плащанията към пътните фирми

„Като парцели бяха разделени министерствата. Важно беше регионалният министър да направи анализа и тогава да се пристъпи на разплащане. Тогава се платиха 50% на фирмите. В момента сме платили всички текущи ремонти, които са извършени на 100%. Ремонтите, които са извършени, но са незаконни не по вина на строителните фирми, не можем да ги платим, защото са незаконен строеж“, коментира регионалният министър.

Той уточни, че е внесено предложение в Народното събрание незаконните ремонти да бъдат обявени за търпими, което да позволи разплащането.  

„Проблемите трябва да се решават по законов ред, а не под натиск или с политически решения“, допълни арх. Шишков.

ТОЛ системата

„Намаляването на винетките е решение на предишното правителство. С товарните коли отложихме увеличението за лятото. То беше направено без задълбочен анализ, защото тежестта щеше да падне върху българските превозвачи и ние да платим“, отчете министърът.

Според него даването на концесии на пътища ще намали корупцията и ще повиши качеството на поддръжката.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


80
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
20
5
 
7
 
! Отговори
... преди 1 година
Не са построили и сто метра велоалея, а търсят сметка на пътищата на Борисов? Що не посочил какво сте построили последните две години, че да сравним вашите пътища, с тези на Борисов?
19
3
 
6
 
! Отговори
Надблюдател преди 1 година
Две години вече ще минат откакто го няма Борисов, а тия още правили "анализ"! Пълни некадърници! Колкото за парите за Хемус, в сметките на АПИ имаше заделени 492 милиона , но ПП-тата ги измъкнаха, набутаха ги в бюджетния излишък, и след това изчезнаха!
18
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Плевела с Боко да поемат вината .Плевела беше постоянно във фирма Фабер за магистралите с тогавашен шеф Пепи Клисурски сега ПП Пряка Демокрация .Те подписваха договори ,алооо Гешев ти няма ли да търсиш отговорност или ще си стои като флагче на корнер питам щото си плащам данъците ?
17
1
 
5
 
! Отговори
мак преди 1 година
Тоз да не иска да се строят само магистрали? Ако бяха строени качествено, щяха да имат по-дълъг живот, или греша? Пък за жълтите павета какъв им е проблема? Д.татките токчета ли чупят на тях, та се налага ремонт?
16
0
 
15
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 1 година
Акъла ви е малко, Шишков. Той бързо се износва.
15
2
 
5
 
! Отговори
Хххх преди 1 година
В БГ магистралите са за еднократна употреба след една зима трябва да се правят нови
14
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Много са смешни някои хора какви глупости пишат. ПП били откраднали парите за Хемус, той Гешев щот не е човек на Борисов и кламер да откраднат, ще ги погне. *** лъжи, за прости хора!
13
0
 
14
 
! Отговори
Потвърдено преди 1 година
Тоя е такъв, какъвто изглежда.
12
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
А то от това били дупките? А аз си мислех, че е така от лошо строителство.
11
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Докога ще ги търпим, питам?!!!!
10
6
 
13
 
! Отговори
хи-хи-хииии......... преди 1 година
Да не смееш дума за Мбаце да кажеш. Той топка рита, пътища построи, с пищов до главата си спи................
9
1
 
13
 
! Отговори
Франк Лойд Райт преди 1 година
Износват се, но пък са направени от единствения в света БИОасфалт: разгражда се сам и без остатък... Българският технологически гений този път създаде иновация в екостроителството на пътища: БИОАСФАЛТ ,,БОЙКО" 1!
8
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Гледай само, като станеш министър с каква секретна информация се сдобиваш!? Магистралите малко! Тц тц тц, умен човек, учил, министър...
7
6
 
13
 
! Отговори
Аноним преди 1 година
Къде са оставените пари за Хемус от правителството на Борисов и защо откакто подмяната властва захвърлихте инфраструктурата на цяла държава кой е отговорен
6
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Крадливите и лъжливи комунисти от БСП, ДБ и ПП спряха строежа на Хемус и изпокрадаха парите!
5
3
 
18
 
! Отговори
Калеко Алеко преди 1 година
Аууу другарете и товарищите от кръга на фигуранта запяха друга песен, преди проблема се криеше в "некачественото строителство" и "откраднатите средства", а сега когато те трябва да ги стопанисват проблема се оказа друг - били малко с натоварен трафик и бързо се износвали...ами малко са, една такава магистрала блокира като стигна до Плевен, след като фигуранта вдигна юмрук и всичко в страната замря, а комунистическите му милиционери така и не откриха мистериозните чували с пари извозвани с тирове
4
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Каквито магистралите, такова и износването.
3
1
 
14
 
! Отговори
АнонимеН преди 1 година
ЛЪЖЕ!!! В ГЕРМАНИЯ ТРАФИКА Е ПО-ГОЛЯМ АМА НЕ СЕ ИЗНОСВАТ ТОЛКОВА БЪРЗО И ЦЕНИТЕ НА КОИТО ГИ ПРАВЯТ ФИРМИТЕ СА СЪЩИТЕ! ОБАЧЕ ТУК ДАЛАВЕРАТА Е КАТО НАПРАВЯТ НЕКАЧЕСТВЕН ПЪТ И СИ ПЛАЩАТ И ПЪТЯ ПОЛУЧАВА АКТ 16 :D
2
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Ми, като са малко магистралите, що не построихте за толкова години още 2-3 поне? Ето сърбите ги строят и нощем и са готови за има няма половин година....и са и качествени, не като при нас - затворени за ремонти всеки месец.
1
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В западните страни трафикът е много по-голям, включително пи тях минават много повече тирове, но там някакси не се износват.Този говори така все едно българина не е излизал от България и не е виждал.