Кои са най-честите нелоялни практики, които КЗП бори?

Стоил Алипиев: Особено уязвима група са клиентите на бързи потребителски кредити
15 мар 2024 17:30, Красимир Ангелов
10

Събраните средства от контролните дейности на Комисията за защита на потребителите през 2023 г. са почти двойно в сравнение с предходната година, нелоялните практики, които са констатирани и има издадени актове, са близо 400, за 2022 г. година са били 103. Размерът на наложените санкции последните 2 г. е бил по около 1,3 млн. лв., за 2023 г. са 8,5 млн. Тези данни оповести председателят на Комисията за защита на потребителите Стоил Алипиев в студиото на "България сутрин".

Най-честите нелоялни практики са свързани предимно с промоции на по-големите търговски вериги.

"Неосигуряване на количества, когато се промотират определени продукти, с това една цена, която на щанд е по-ниска, на каса да бъде таксувана по-висока. Когато купувате 10-20-30 артикула, реално нямате възможност да направите маркетинга дали стоката е предложена по правилния начин. Затова контролните органи, които защитават правата на потребителите, преустановяват предпоставката за изкуствено завишаване на цени", подчерта Алипиев.

Пред Bulgaria ON AIR той посочи като особено уязвима група клиентите на бързи потребителски кредити.

"Небанковото кредитиране попада в едни и същи регулации като банковото, допуснати са огромен брой търговци, то дава възможност за бързи и големи печалби. Появяват се голям брой търговци, които използвайки това, трупат голям брой нелоялни търговски практики", заяви Стоил Алипиев.

Като най-голяма злоупотреба той посочи, че небанковите кредитни институции събират суми, които не съответстват на дължимото по договора.

Гледайте целия разговор във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


10
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Народа никк не ги защитава ,тия комисии работят срещу народа ,и трите оператора си увеличиха сметките смс )ПП между мръднаха пръста
6
0
 
1
 
! Отговори
тоя какъв е шеф е.. преди 1 месец
хър мър, нищо не каза, някакви статистики измислени и сигурно е на 10к заплата...и нищоправене
5
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
Онези, които ползват бързи кредити НЕ са жертви! Подписват без да четат и после другите са им виновни! Това е големият проблем! Освен това клиенти на бързите кредити са хора с лошо кредитно минало, на които банките отказват кредитиране! И за това сами са си виновни! Четете! Мислете! Ако не разбирате написаното консултирайте се с адвокат! Стига сте прехвърляли вината на другите! За веригите магазини е прав.
4
0
 
3
 
! Отговори
Потребител преди 1 месец
И един съвет за потребителите, които са измамени поради някаква причина. НИКОГА не търсете помощ от КЗП, а се обръщайте директно към ЕС - DSA в сайта им - има секция и за България. Там подавайте сигналите и също не забравяйте да подадете и сигнал срещу родното КЗП за неизпълнения на валидни доклади и симуларне на дейност.
3
0
 
3
 
! Отговори
Потребител преди 1 месец
КЗП е такава смешка и трагедия, точно като тази мутричка дето им e CEO, да е по-модерно. Този не може да си каже лафа, а управлява една от най-важните институции в България. Човек с 2 iq, ясно сложен само и само да получава шпицкоманди кое малко бизнесче да одруса. А за това колко са безполезни и как дори и не симуларат дейност КЗП мога да напиша цял роман тука, ама смисъл няма.
2
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 месец
ей ся влизам у приложението на петел и първото което виждам е 'Време е да смениш плана си', ама не казват защо, нито пък че два пъти за 2 г ми дигат цената. сигурно си мислят че така могат да ме довлачат към по скъп план, а държавата тотално абдикирала
1
0
 
12
 
! Отговори
Обективен преди 1 месец
И какво стана с мобилните оператори ???? Вдигнаха си таксите и никой не защити обикновения потребител на услугите им. КЗП е една платена и никому ненужна институция и е най-добре да я закрият за да спести държавата няколко милиона от заплатите им.