Приватизират "БДЖ-товарни превози" ЕООД

От сделката зависи дали ще получим заем от Световната Банка
Обновена: 9 сеп 2011 15:09 | 9 сеп 2011 13:27,
71
Приватизират "БДЖ-товарни превози" ЕООД
Ивайло Московски, министър на транспорта. Снимка: МТИТС

Държавното предприятие "БДЖ-товарни превози" ще се приватизира, съобщи на семинар министърът на транспорта Ивайло Московски.

Той посочи, че според препоръките на Европейската комисия (ЕК) раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен държавният заем от 460 млн. лв., който Световната банка отпуска на "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".

В противен случай този заем ще се тълкува от Еврокомисията като държавна помощ, поясни още министър Московски.

Министерството на транспорта вече е изпратило писмо за намеренията за приватиция на дружеството до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

На въпрос на Investor.bg за метода и очакваната цена от приватизацията Московски обясни, че дружеството би трябвало да се приватизира изцяло, като най-добрият вариант е това да стане от голям железопътен оператор и финансова институция.

По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружестнвото обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии.

Очаква се приватизация на товарните превози на БДЖ да приключи за срок от половин до една година, обясни още Московски.

Агенцията за приватизация ще прецени кога точно да бъде открита самата процедура. Според Московски, ако се налага, ще бъде нает и консултант по сделката.

Транспортният министър съобщи още, че до края на септември ще стартира и т.нар. предконцесионен анализ на Летище София.

Този анализ ще покаже дали във връзка с по-нататъшната модернизация на аеропорта ще е необходимо единият или двата терминала да бъдат отдадени на концесия на частна фирма.

Решението ще се вземе в зависимост от необходимите средства за обновяването му, за да придобие Летище София регионално значение, поясни още Московски.

Още новини за икономика и политика четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Ааа останали нещо за приватизиране, аз така като гледам няма вече, скоро се очаква да продадат и Български пощи, пристанищата са ги дали на концесия.Което пак си е един вид приватизация щото държавата за концесията взема еднократно някаква сума пари, следващите печалби си ги пребира концесионера, с летищата работата е същата.И в крайна сетка излиза че България става частна държава без собствено производство на каквото и да е и всичко ще си купуваме и плащаме като най "богата" страна в ЕС.Честито
29
10
 
2
 
! Отговори
дан преди 12 години
усещам сериозен страх в комунисти и турци...насирайте се, сега ви е времето...ГЕРГ ще ви *** в устата за пореден път...хахахаха
28
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Останаха ли още ТКЗС-та за приватизиране? Това май е едно от последните, а после?
27
0
 
6
 
! Отговори
До Генадаи преди 12 години
И как мисли Волен като мери стюардесие с кюфтета ли......Този човек има сериозни психически отклонения и ако трябва да мине на психо преглед няма да го издържи....
26
1
 
9
 
! Отговори
Кифла с малко мозък преди 12 години
Аз нещо не разбрах май..... Товарни превози трбвало да се приватизира, за да не се тълкува заемът към него като държавна помощ. Това било условието. А не казаха ли кой трябва да го приватизира, за да отпуснат парите?
25
1
 
11
 
! Отговори
Митко преди 12 години
БНТ и БНР , в бързината сбърках
24
1
 
8
 
! Отговори
Митко преди 12 години
А БНТ и БНТ кога ще приватизирате?
23
5
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Приватизирайте и НДК и БАН и *** и всичко що е държавно.... По-безумно правителство не е имало !
22
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Значи ще има държавна намеса и забрана на тировете, да се движат в определени периоди на седмицата, по пътищата, а ще бъдат задължени да ползват услугите, на товарните от БДЖ. Ще има гарантирана, чрез законова принуда, работа за приватизираните товарните превози на БДЖ.
21
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
София и България потънаха в заеми...
20
9
 
4
 
! Отговори
Инкогнито преди 12 години
Като цяло страхотна новина. Само се надявам поне приватизацията на "БДЖ-товарни превози" ЕООД да стане на пазарен принцип без да бъдат залагани някакви смешни социални клаузи. Открита процедура + сериозен инвеститор = успешно развитие на товарните превози.До 15: Глупости. Пак някому се привиждат умишлени фалити. Не, чиче, Кремиковци не беше "фалиран умишлено", Кремиковци през цялото си съществуване не е излизал повече от два пъти на печалба и затова беше логично да фалира, поставен в нормални пазарни условия.
19
2
 
17
 
! Отговори
до 16 преди 12 години
ТЕ вече национализираха едни пенсионни фондове!
18
17
 
0
 
! Отговори
Илияна преди 12 години
Има само една истинска, достойна и отговорна кандидатура на тези президентски избори и това е Волен Сидеров. Аз ще гласувам за Волен Сидеров и знам, че няма да сбъркам.
17
2
 
15
 
! Отговори
Народът преди 12 години
Приватизирам една голяма държавна Тиква и малките й тиквички. Цена: кой каквото даде.
16
5
 
15
 
! Отговори
rock-n-rollah преди 12 години
Я, ето, че имало още какво да се краде и приватизира. Скоро и това няма да остане и ще посегнат на бедния човечец, едвам свръзващ двата края. Странно кой беше тоя, дето излъга народа, че приватизацията е за негово добро?!?!
15
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Приватизацията ще съсипе и източи БДЖ още повече и ще доведе до ликвидацията на жп линиите. Неслучайно частните автобусни фирми са готови да закупят БДЖ на безценица и да ликвидират БДЖ като конкурент и да фо нарежат за скрап подобно на Кремиковци. За никого не е тайна, че БДЖ закъса след умишлените фалити на Кремиковци и на другите големи държавни предприятия.
14
4
 
26
 
! Отговори
Ataman преди 12 години
Това е най-голямата глупост която може да извърши това правителство. Винаги ЖП транспорта е било държавен монопол. Начело с тютюна и алкохола, които вече почти са вън от държавата.Сега ще бъдат нарязани всички козлови кранове и голяма част от товарните вагони ще преминат също за скрап и няма да остане нито един ЖП склад като държавна собственост.Фирмата, която ще купи този отрасъл, ще спечели двойно повече от това което ще вземе държавата....Всички го виждаме,но нищо не можем да направим .
13
6
 
13
 
! Отговори
ан преди 12 години
И ПОСЛЕ КОЙ ЩЕ ИЗПЛАЩА ЗАЕМА БЕ ДРУГАРИ СЕЛСКИ ТАРИКАТИ? ПАК ЛИ ПЛЕМЕТО ТРЯБВА ДА ЗАТЯГА КОЛАНА? ТЕ НЕ АСТАНАХА ДУПКИ ПО ТАЯ КОЛАН ВЕЧЕ. И ЗА ВСИЧКО Е ВИНОВНО ЧАСТ ОТ Е.АНОТО ПЛЕМЕ. ЗАЩОТО ПРЕЗ 4 ГОДИНИ КАЧВА НА ВЛАСТ САМО И ЕДИНСТВЕНО МУТРО-КОМУНИСТИ И СЕЛСКИ ТАРИКАТИ. И ТОВА ЩЕ ПРОДЪЛЖАВА ДОКАТО ИЗМРЕ ТАЗИ Е-АНА ЧАСТ ОТ ПЛЕМЕТО КОЯТО НЯМА НИКОЙ В ГЛАВИТЕСИ. МОЗЪКА ИМ СТИГА САМО ДО ТАМ ДА СЕ ИЗСЕР-Т. ЗА ДРУГО НЕ СТАВАТ. ПРОСТО ПЛЕМЕ Е-АНА ДЪРЖАВА.
12
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Тоя *** е съвсем от скоро министър, а почна с приватизациите. Май затова и са го назначили. Продават като, че ли им е бащиния!
11
8
 
9
 
! Отговори
Декда преди 12 години
Всичките сте едни смешни папагали! Чули сте от баба си, че приватизация = измама и едно си знаете, едно си баете! Замислете се малко на какво ниво се намира БДЖ в момента. Помислете си как щяхме да сме сега, ако и останалите неща, които бяха приватизирани в последните 20 години бяха останали държавни! Като не разбирате нито от икономика, нито от нищо, по-добре си трайте! Не ви ли е страх вече, че може и вие да изгорите някоя нощ по влаковете? *** папагали!