Приватизират "БДЖ-товарни превози" ЕООД

От сделката зависи дали ще получим заем от Световната Банка
Обновена: 9 сеп 2011 15:09 | 9 сеп 2011 13:27,
71
Приватизират "БДЖ-товарни превози" ЕООД
Ивайло Московски, министър на транспорта. Снимка: МТИТС

Държавното предприятие "БДЖ-товарни превози" ще се приватизира, съобщи на семинар министърът на транспорта Ивайло Московски.

Той посочи, че според препоръките на Европейската комисия (ЕК) раздържавяването на товарните превози е единственият вариант да бъде одобрен държавният заем от 460 млн. лв., който Световната банка отпуска на "Холдинг БДЖ" и Националната компания "Железопътна инфраструктура".

В противен случай този заем ще се тълкува от Еврокомисията като държавна помощ, поясни още министър Московски.

Министерството на транспорта вече е изпратило писмо за намеренията за приватиция на дружеството до Агенцията за приватизация и следприватизационен контрол.

На въпрос на Investor.bg за метода и очакваната цена от приватизацията Московски обясни, че дружеството би трябвало да се приватизира изцяло, като най-добрият вариант е това да стане от голям железопътен оператор и финансова институция.

По предварителни данни балансовата стойност на активите на "БДЖ товарни превози" е около 320 млн. лв. При оценката на дружестнвото обаче ще се имат предвид и пазарните му позиции, както и наличието на лицензии.

Очаква се приватизация на товарните превози на БДЖ да приключи за срок от половин до една година, обясни още Московски.

Агенцията за приватизация ще прецени кога точно да бъде открита самата процедура. Според Московски, ако се налага, ще бъде нает и консултант по сделката.

Транспортният министър съобщи още, че до края на септември ще стартира и т.нар. предконцесионен анализ на Летище София.

Този анализ ще покаже дали във връзка с по-нататъшната модернизация на аеропорта ще е необходимо единият или двата терминала да бъдат отдадени на концесия на частна фирма.

Решението ще се вземе в зависимост от необходимите средства за обновяването му, за да придобие Летище София регионално значение, поясни още Московски.

Още новини за икономика и политика четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


71
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
3
 
4
 
! Отговори
Томас преди 12 години
вместо държавата да има предприятия и да печели тя - като тия печалби се разпределят между хората - печалбите ще отиват в банкерските фамилии рокфелер, родшийл и други - но народа е овца - роби.
49
3
 
3
 
! Отговори
Томас преди 12 години
Някой съмнявал ли се е, че предстои приватизация - разбирай КРАЖБА НА БДЖ -нали за това умишлено съсипаха бдж - нали за това запалиха толкова влакове, за да направят предприятието с ниска цена - и сега ще го купи някой 26 годишен *** с неясно от къде пари.
48
1
 
1
 
! Отговори
до 47 и 48 преди 12 години
Логиката Ви е правилна, но моят въпрос засяга периода защо се стига до това положение? Защо се стига до тази крана мярка, наречена приватизация, тоест - почти безизходица?!
47
1
 
1
 
! Отговори
до 46 преди 12 години
А и как ще съкратят служители - нали рано или късно идват избори, а кой ще гласува за правителство, което не осигурява работни места за своите граждани? Ето как в случая държавата има конкурентни предимства (но не пазарни) пред другата фирма и изкривява пазарните сигнали. Ето затова според мен приватизацията в случая е необходима!
46
1
 
1
 
! Отговори
до 46 преди 12 години
Ето я логиката: вземаме за пример пазар с две транспортни фирми - едната частна, другата държавна (в случая БДЖ). Ако пазара е либерализиран цените ще се определят от чисто пазарни фактори и взаимоотношения. Но в нашия пример едната компания е държавна - тя може да насочи финансови и други ресурси от едно място към друго (в случая към БДЖ). Сега да приемем, че имаме спад в пазара (търсенето е намаляло). Частната компания ще бъде принудена да съкрати свои служители, но БДЖ - не!
45
3
 
5
 
! Отговори
галактика преди 12 години
По принцип съм против приватизацията, но като така и така се прави - къде е таканаречения следприватизационен КОНТРОЛ?! Не ми е ясна логиката цяла държава да не може да стопанисва нещо, а ЕДИН човек/приватизатор/ да може.....
44
1
 
3
 
! Отговори
до 43 преди 12 години
Ами това ще видим ако дружеството бъде приватизирано (въпреки, че става въпрос само за "БДЖ-товарни превози"). При една евентуална приватизация и едно добро управление БДЖ може да бъде далеч по-ефективно от сега. С финансовите показатели на компанията в момента, ако беше частна, отдавна да е извън пазара :)
43
2
 
5
 
! Отговори
ай преди 12 години
приватизират товарните превози, които са на печалбаа това, което виждаш са пътническите, които няма по никакъв начин да се подобрят от това, че единствения печеливш сектор в БДЖ е продаденприватизацията не е панацеяи железницата ще продължи да върви надолу
42
2
 
1
 
! Отговори
До 41 преди 12 години
Ами нали са големи капацитети.Нека ги направят конкурентноспособни.
41
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Бати делаверата.Бойко дръпна едни пари от БДЖ и ги насочи към метрото пък ся ша търси заем за БДЖ.Пък за да получи заема трябва да приватизира.Е туй ку ней делеверка.
40
3
 
3
 
! Отговори
1111 преди 12 години
Аз пък не виждам нищо лошо в приватизацията на БДЖ, дори напротив! Вижда се, че железниците в този си вид не са конкурентноспособни и само се хвърлят пари на вятъра.
39
5
 
10
 
! Отговори
Железничар преди 12 години
Познайте от първия път дали ще гласува за герб БДЖ работниците... Те и комунистите преди избори не смееха да съкращават и приватизират.... Айде сбогом гербери. Ще гласувам за АТАКА или бесепе, но не и за герб или сдс....
38
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До кога с тези приватизации ??? то не остана за крадене бе еййй .... Аз викам да национализираме на ББ и Цв Цв имуществото и на Цветито банката па да започнем на ново
37
3
 
6
 
! Отговори
Maraba преди 12 години
Не мои така!Га продадоха "Булгартабак" писах,че сал един БДЖ остана ся и него бастисаха!
36
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
СЛЕД НЕКО ДЕН ПРЕВАТИЗИРАТ БЪЛГАРИЯ .... НИЩО ЧУДНО
35
2
 
8
 
! Отговори
J преди 12 години
Така както са тръгнали с приватизациите скоро ще останем без държава.
34
2
 
8
 
! Отговори
До № 34 Ваня преди 12 години
Ако имаш реална база за сравнение, на Московски, с друг мъж, хеле пък министър, съм склонен да ти повярвам, че се справя добре,ама не напълно и с кое. Този Министър Московски, ми прилича на посредствен лясковски музикант, трета цигулка. То такъв е нужен на Боко - общак, хамале, бачкаторче малоумно, малоценно и малозначително.
33
12
 
1
 
! Отговори
Ваня преди 12 години
Министър Московски се справя много добре на своя пост и мисля, че всичко около приватизирането ще мине без конфликти и проблеми.
32
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
СиДянков трябва да помисли да приватизира ПП ГЕРБ ! Там толкова много капацитетим има..., че съ сигурност 1 милиард лева като нищо ще взлезнат в държавната хазна !
31
2
 
6
 
! Отговори
ot Germania преди 12 години
1. Garcia zashto ne privatizira PPC (Public Powerpany), t.e. Elektrocentralite si, PPC e analogia na nashija star NEK. Mnogo drugi "aktivi" ne se prevatizirat, vapreki nastojavaneto na EU and the World Bank.2. Polsha, kojato predi 10-tina godini beshe se vturnala v privatizacija, sega si kupuva predprijatijata obratno, s preobladavashto darzavno u4astie na novite kupuva4i.3. France tradicionno si e sobstvenik na klu4ovite otrasli, napr. EDF, mnai-goljamata EU Energiina Kompania.