Московски: БДЖ е в технически фалит

Предлагат съкращаване или разреждане на 182 влака. Пестят 25 млн. лв.
13 окт 2011 17:04,
100
Московски: БДЖ е в технически фалит
Ивайло Московски, министър на транспорта. Снимка: Министерство на транспорта

„БДЖ е в технически фалит и се търсят начини за намаляване на оперативните загуби“, заяви транспортният министър Ивайло Московски.

Министърът говори след третата поред среща от преговорите между ръководството на железницата и синдикатите.

Пари за заплати обаче още има, увери председателят на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров.

За първите осем месеца на годината БДЖ са със загуби от 25 млн. лв., като за същия период на 2010 година загубата на железниците е била 48 млн. лв.

„За да се покрият старите задължения, трябва да се оптимизират всички дейности, чрез които да се освободи паричен ресурс", допълни Владимиров.

Още по темата

"Крайната цел е така да направим реформите и така да бъде подписан колективният трудов договор, че през 2012 г. железницата да не е на загуба", обясни Московски.

Късно снощи от министерството са изпратили предложение до синдикатите за подобна оптимизация.

От ведомството предлагат съкращаване или разреждане на 182 влака, но кои ще са те, ще се изясни след обсъждане с областните и общинските управи.

„Тази тяхна заявка за нас е изключително тежка и не мислим, че това е поносимо както за хората, живеещи в тези общини и региони, така и за работещите в компанията. На всичко отгоре икономията, която се очаква, е от порядъка на 25-26 млн. лв. на годишна база, които няма как да спасят БДЖ", заяви президентът на КНСБ Пламен Димитров.

„Съкращаването на влакове е в много груб разчет показано, извадени са влакове с възможно най-ниска рентабилност, основно губещи", коментира предложените за спиране линии Московски.

Стана ясно още, че синдикатите са се съгласили да бъде подписан старият колективен трудов договор, който изтече преди няколко месеца.

Разговорите на ниво работни групи продължават в Министерството на транспорта.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
97
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Днес един германец ми показва какво пише в техен вестник -"Влакът призрак" и се чуди как могат да изчезнат толкова много вагони в БДЖ и кой контролира у нас държавните пари???!!!
96
1
 
4
 
! Отговори
Далавераджия преди 12 години
Далаверата е ясна - БДЖ се фалира, строим магистрали и пускаме автомобилни превозвачи. А в добавка релси, локомотиви и вагони за скраб. 40ст. е кило желязо.
95
0
 
4
 
! Отговори
ГЕРБ до ФАЛИТ преди 12 години
тоя какъв е мошенникда го докарат до фалит и да си го парчетосат като всичко другои същите дейности ще се вършат пак НОот частни фирми-ТЯХНИТЕНОще се ПЛАЩА с НАШИ ПАРИ-ДАНЪЦИТЕа ПЕЧАЛБАТА в ТЯХНИТЕ ФИРМИ!!!ами като ЛИПСВАТ 650 ли 1000 ВАГОНА от 2010гТи КАКЪВ БЕШЕ ПРЕЗ ТОВА ВРЕМЕ бе-ЗАМЕСТНИК МИНИСТЪР на ТРАНСПОРТА!!!е КОЙ Е ВИНОВЕН!!!НИЩО НЕ ЗНАЕШ НАЛИ!!!ИЗЧЕЗНАЛИ!!!това са ВАГОНИ и се ДВИЖАТ ПО РЕЛСИ че и ЛОКОМОТИВ ТРЯБВА ДА ГИ ТЕГЛИкак ще изчезнат БЕЗСЛЕДНО!!!!!
94
0
 
5
 
! Отговори
$ преди 12 години
БДЖ нали беше национален превозвач? Май имаше такова понятие. И то за срок от 15 години, като до края му остават още 11 години.Щом фалира бдж, значи че и държавата е фалирала.
93
1
 
4
 
! Отговори
За Витков! преди 12 години
до 81! Мхъм хубаво приказваш ,а имаш ли представа ,че никаде по света няма пътнически превози които да не са на дотация от държавата и ,че те винаги са били губещото звено в ЖП транспорта! Реално какво ни казва онизи *** от снимката ще продадем печалившото звено на частници и ще запазим губещото! Това за теб отговорна държавническа политика ли е или чисто криминално изказване Има някои сфери от които няма как да се печели и имат чисто съциални функции. БДЖ е една от тях! И ти казвам да трябва да има реформа и то съществена, но не и приватизация спецялно там и в пощите защото следствието ще е подобно на концесията за водата или пък ЕРП-та и т.н. и т. н. Явно никой няма изгода БДЖ да се оздрави и да се приеме спасителен план. Явно лобитата на авго транспорта са пвече от силни!
92
8
 
1
 
! Отговори
Илияна преди 12 години
Има само една истинска, достойна и отговорна кандидатура на тези президентски избори и това е Волен Сидеров. Аз ще гласувам за Волен Сидеров и знам, че няма да сбъркам.
91
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
А онзи "супербърз влак" от Истанбул, който обещава ***, откъде ще минава? Или ще е само до Капъкуле, а оттам ще се продължава с каруци.
90
1
 
10
 
! Отговори
не се ли сещате? преди 12 години
схемата е пределно ясна. Закриват БДЖ и ни го представят като голяма икономия. След това някой приватизира НКЖИ (инфраструктурата) и прави ЖП транспорта изцяло частен за жълти стотинки, с което си урежда милиарди приходи за следващите десетилетия. Както стана с електроразпределението и водата.
89
0
 
4
 
! Отговори
да бе да преди 12 години
някъде бях чел (май в Дневник или Капитал), че ще сред предложените за съкращаване линии били и такива София-Бургас и София-Кулата. Ако те са с "възможно най-ниска рентабилност", кои са печелещи въобще?Че БДЖ е много зле е пределно ясно.Но също така е ясно,че това голобрадо момченце и неговото аверче, дето назначи за шеф на БДЖ нямат капацитет да управляват такива големи организации, а може би дори искат да си направят далаверите, като уредят фирмите си да продадат нещо на БДЖ. Няма да е сефте
88
2
 
1
 
! Отговори
MATTRO.NET преди 12 години
Промоционални цени на матраци, подматрачни рамки, легла, спални и продукти за спалня!Безплатна доставка за цялата страна!
87
1
 
9
 
! Отговори
Европеец преди 12 години
Нашите влакове явно ще са през дни. А нали сме уж европейци. Защо тогава ще ги закриваме, нали жп транспортът е най-екологичният, а и най-препоръчваният от европейците. Или ние се отказахме от зелената икономика
86
2
 
11
 
! Отговори
Потресен преди 12 години
Както е тръгнало, ГЕРБ ще закрият държавата. От ефективно управление е това.
85
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Г-н мутра от Бдж-то , като е фалирало защо шефа ти мутра е възложил на приятелчетата си от Трейс груп да рехабилитират за милиони линията Пловдив- Свиленград ? Толкова ли беше спешно или бързат и ке да се нагушат още и още?!
84
2
 
3
 
! Отговори
до 83 преди 12 години
Хейтърче, жп превоза няма да е за безвъзмездно ползване. Държавата може да участва и като процент от смесено предприятие, но само като надзорник (видяхме, че за нещо креативно не става). Другия вариант е само жп инфраструктурата да е държавна. Има много варианти, има много механизми. Пак казвам, една частна компания винаги ще се стреми да привлича клиенти чрез качествени услуги, в случая бързина и комфорт. И вместо да обиждаш, ***, дай някакво предложение или поне кажи нещо смислено.
83
1
 
5
 
! Отговори
Прост министър преди 12 години
Такаааа, с това изказване министър московски направи едно нещо - намали до нулеви шансовете да приватизираме БДЖ за някаква прилична сума /може пък да е умишлено, но пък това е престъпление/ и второ призна фалит, без да е поискана обявяване в несъстоятелност от съда /поне към момента на изказването/, а според закона, ако някой изпадне в неплатежоспособност и не се обърне към съда, а след производството по несъстоятелност остонат кредитори извършва престъпление. Дали пък не виждаме втория осъден
82
1
 
10
 
! Отговори
Голям смях преди 12 години
До 81.Вие хора нормални ли сте????Както казах само "ТОВАРНИ ПРЕВОЗИ"на БДЖ ще продават.Я ти като по отворен ми дай пример кой отвън е дошъл щото сме много красиви,а не да ни клати и то яко.ЕРП-тата по хубав ток ли ти доставят вносен сигурно и мноо евтин-***.Била,Кауфланд,Лидл ти продават качествени плодове и зеленчуци от Йордания обогатени с цялата менделеева таблица-***,срам ме е от такива като теб.....
81
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Do 81Изхода е един. Закриването на БДЖ и даването на жп транспорта на частни компании! ---------------------И как ще ги накараш да го купят частните компании този разнебитен път, като ремонта на 1 миломеътр струва 10 милиона лева. Колко частни компании ще искат да вземат разнебите път с морално остарели локомотиви.... За да го лупят дърбавата трябва да оправи жп пътищата и пак ще бръкне дълбоко по джобовете ни... за наш ужаст и сладки сънища на купшуващите частни комапании....
80
1
 
4
 
! Отговори
от 72 до За Витков! преди 12 години
Даваме го на частна компания! Или отделни отсечки на различни компании. Така хем частниците ще се грижат влаковете да са бързи, удобни и спретнати, хем ще има реална конкуренция с автобусите. Сега държавата налива дестеки милиони всяка година в БДЖ, за да може няколко човека да източват сумати пари. Цялата система на БДЖ е толкова разнебитена, че няма как да се оправи. Изхода е един. Закриването на БДЖ и даването на жп транспорта на частни компании!
79
1
 
7
 
! Отговори
Голям смях преди 12 години
до 78.Ти си изключително заблуден(да не кажа глупав и наивен)Даден е заем ти и аз ще го връщаме 10 години,ще останат 3000 души без работа.И най вече дет са пениш продават само"товарни превози на БДЖ",там дето са парите ако не ти е ясно-тея пари трябва да ходят при наш човек.От догодина свалят акциза само на товарните превози,а вдигат на пътническите да си наясно.Такова нещо като държава България вече не съществува пак да си наясно-ти и всички заблудени дето чакат,някой да ви оправи(ама отзад)..
78
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
DO70Унищожете нещо,което съществува от 300 години,та да направите услуга на автобусните фирми! ***. ---------------------------Те като унищожат БДЖ-то и автобусите нямат конкуренция гледай как ще вдигнат цените.... Тога ще плачат що гоняма....БГ поговорка: "С БДЖ зле, без него още по-зле"